Skladování leštěnek

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
dandy
Příspěvky: 878
Registrován: pon pro 25, 2006 16:45
Bydliště: Bratislava

Zazimovanie

Příspěvek od dandy »

Myslím, že táto téma sa nás týka viacerých. Takže niekoľko otázok.

Pri odstavení autíčka na zimu je lepšie nechať benzín všade kde má byť alebo ho vysušiť? Napríklad odpojením hadičky od nádrže pred podávacím čerpadlom a naštartovaním spáliť všetko čo tam zostalo.
Čo so spaľovacím priestorom? Nerobiť nič alebo vybrať sviečky niečo tam streknúť (ČO???) a sviečky vrátiť? V priebehu zimy radšej pretočiť motor kľukou čas od času alebo nerobiť nič? Samozrejme bez naštartovania aby tam nevznikalo vplyvom rozdielu teplôt vlhko a neusádzalo sa na valcoch a hlave.
Je lepšie autíčko vyšpalkovať úplne do vzduchu alebo len trochu oľahčiť pružiny na špalíkoch aby sa kolesá dotýkali zeme?
Čo je dobré ešte urobiť pred viacmesačným odstavením autíčka? Teda okrem baterky v teplej kočikárni a nemrznúcej zmesi v chladiči. Čím by bolo vhodné natrieť chromy, tenká vrstva vazelíny? Mám nevykurovanú garáž.
Nikita II, 1974
Nasťa 2016

chatka 12 forever
člen LKCS
Nemo
Příspěvky: 784
Registrován: stř pro 07, 2005 23:50
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od Nemo »

Tak benzín jednoznačně nechat v palivovém systému! Pokud možno během zimy ještě občas ručně dočerpat. Pokud se membrány a těsnění zvyklé na benzín nechají na suchu, zkroutí se, ztvrdnou a rozpraskají.

Do spalovacího prostoru trochu motorového oleje, protočit(1-2ot.), a vrátit svíčky kam patří.

S vyšpalkováním bych se přimlouval spíš jen za trochu. Bližší poloha silentbloků, tlumičů atd, té přirozené.
Lada ? - tím jezdit, není normální !
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
Uživatelský avatar
mayo456
Příspěvky: 2665
Registrován: úte říj 25, 2005 20:28
Bydliště: Košice

Příspěvek od mayo456 »

je dobreee si precitat origo navod na VAZ tam to je pekne popisane.k tym svieckam dodam ze ich treba vytocit von do kazdeho valca dat 20-30g oleja.a ked sa da auto na spalky tak spustit gumy na 0,5 atmosfery.
Minule mi povedala jedna milá pani,
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
Uživatelský avatar
dandy
Příspěvky: 878
Registrován: pon pro 25, 2006 16:45
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od dandy »

Mayo, práveže v tom návode som sa dočítal o tom benzíne. Práve preto, že sa mi to nezdalo som sa na to pýtal.
Nikita II, 1974
Nasťa 2016

chatka 12 forever
člen LKCS
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hurikán »

mayo456 píše:do kazdeho valca dat 20-30g oleja.a ked sa da auto na spalky tak spustit gumy na 0,5 atmosfery.
Ano, správně. A poté ještě klikou několikrát protočit motor, aby se olej pěkně rozetřel i na stěny válců. Dobré je taky jednou za 6 týdnů zopakovat protočení motorem aby se olejový film obnovil.

S výškou špalků souhlasím s Nemem. Kola bych nechal dotýkat se trošku země. Prostě tak, aby nápravy a tlumiče nevisely úplně na dorazech.

Co se týče benzínu, tak nevím. Asi bych ho spíš nechal. Sice se trošku odpařuje, ale myslím si, že je to lepší, než vzduch. I když zase někdy zůstane z odpařeného benzínu pěkný sajrajt. V tomto opravdu nevím. :?[/quote]
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Myso
Příspěvky: 1389
Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
Bydliště: Bratislava-Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Myso »

mna este napada nieco viac - pri tom pretacani motora raz za cas mat hodeny kvalt aby sa pretocil aj diferak, nech nehrdzaveju tie zuby co nie su ponorene v oleji.... aj ked za zimu to asi nezhrdzavie... ale mam taky diferak ktoremu zhrdzaveli zuby a teraz to robi bordel...(aj ked mensi ako "tichy" diferak od cmelaka :mrgreen:)
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever :mrgreen:
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9394
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Benzín každopádně nechat, přesně z důvodu který psal Nemo. Rovněž bych se přimlouval na plnou nádrž aby nevyrezla.
Chladící soustavu nechat plnou, namíchanou na požadovanou teplotu.
Pneumatiky bych nechal nafoukané, aby se nezdeformovali - viz. moje pneu, autí totiž každou zimu stálo a rozhodně ne na špalkách. Při pomalé jízdě poskakuje jako koza... Rovněž pružiny byly tak sedlé, že jsem pomalu ani neprotáhl ruku mezi předním kolem a lemem blatníku.
Já jsem autíčko podšpalkoval úplně do vzduchu, čili kola,pružiny,nápravy jsou vyvěšené na max. - drží je tlumič roztahnutý na svoje maximum.
Olej do válců a občasné protočení motoru je dobrou radou, kterou jsem zapomněl na svém autíku udělat :-). Přitom u Jawy jsem toto dělal pravidelně :-).
Doporučuju pořádně navoskovat lak - prach se po zimě lépe smyje a nezanechá stopy. Stejně tak i nakonzervovat chromy. Já je naleštil autovoskem a ještě lehce potřel olejem. Vazelína je, řekl bych, lepší variantou.
Také bych nechal poodtrhnuté okýnka, aby případná vnitřní vlhkost mohla ven.

No a nedílnou součástí všeho konzervování určitě musí být i jed na myši :-D
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Pája
Příspěvky: 991
Registrován: ned čer 06, 2004 19:51
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pája »

3 km tam a zpět je to nejhorší, co můžeš pro auto udělat..
lionol
Příspěvky: 525
Registrován: úte lis 20, 2007 15:50
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od lionol »

Jo a proč? Moje standardní vzdálenost je 3 m z garáže a 3 m do garáže + nějaký ten metr posunu ... a protože jsem nucen tam srovnat 3 auta, tam je musím všechny natočit a posunovat několikrát tam a zpět, což tlačením nelze provést. Jestli myslíš takové ty legendy o kondenzaci vodních par v různých soustavách, tak to funguje v řádech měsíců nejdřív. Jednou za měsíc auto stejně vždycky projedu alespoň 50 km, aby se motor pořádně zahřál a výfuk vysušil. Taky se musí protočit převodovka, rozvodovka ... já jsem měl na mysli takové ty jízdy typu otočím se na křižovatce, abych se svezl, a pak ujede 30 km, protože se nemůžu odlepit od volantu :)
Tom

VAZ 2103, 1975
VAZ 2103, 1977
VAZ 2103, 1978
VAZ 2106, 1978
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4307
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Teepee »

lionol píše:Jestli myslíš takové ty legendy o kondenzaci vodních par v různých soustavách, tak to funguje v řádech měsíců nejdřív.
Prosím o nějaké bližší důkazy, že jsou to skutečně jen legendy, resp záležitost měsíců a ne týdnů.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Pája
Příspěvky: 991
Registrován: ned čer 06, 2004 19:51
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pája »

Motor je přece stavěnej na provoz při teplotě provozních kapalin 90 stupňů...
lionol
Příspěvky: 525
Registrován: úte lis 20, 2007 15:50
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od lionol »

Nechci se pouštět do diskuse kdo s koho ... takže: ujedeš-li s autem s nezahřátým motorem 3 km, a potom ho necháš rok stát, jistě mu to bude vadit ... to mu ale bude vadit i v případě, že s ním ty 3 km neujedeš ... prohřeješ-li motor 20 km dlouhou jízdou a dáš ho na rok k ledu, opět mu to bude vadit ... můj původní příspěvek neměl rozpoutat diskusi na téma, kolik km minimálně ujet ... nejvíc záleží na klimatických podmínkách, v nichž je auto uskladněno; vzdušná vlhkost leze do auta pořád, věř tomu, že nejvíc mu vadí tato vlhkost ... kratší jízda se studeným motorem (pokud v rozumné době odstupu auto projedeš) mu zase až tolik neublíží ... důkazem budiž všechny ty regimenty výborně motoricky zachovalých Lad shnilých na sračku ... to je ten důkaz toho, co na autě odchází ...
Tom

VAZ 2103, 1975
VAZ 2103, 1977
VAZ 2103, 1978
VAZ 2106, 1978
lionol
Příspěvky: 525
Registrován: úte lis 20, 2007 15:50
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od lionol »

Pája píše:Motor je přece stavěnej na provoz při teplotě provozních kapalin 90 stupňů...
Ale jistě, ale provozní teplota motoru je totéž co např. ve stavební konstrukci maximální tahové napětí ... je to hodnota, při níž můžeš provozovat agregát na maximální výkon a on je v tomto režimu limitní ... tzn., že teplota 90°C umožňuje optimální průběhovou křivku výkonu, nejlepší elasticitu motoru, zkrátka a dobře, jedeš-li s autem 3 km bez šlapání plynu na podlahu, bez přetáčení - jinými slovy: eliminuješ ještě nevytvořené maximální komfortní pracovní prostředí agregátu svým uživatelským přístupem - tomu motoru na těch 3 km neublížíš ... spousta lidí provozuje auto v létě v zimě v režimu "domov - práce", kdy v podstatě (obzvlášť v menších obcích) nejsou schopni motor prohřát - v zimě na to potřebuješ klidně 10 km jízdy, a ne prd prd na dvojku po zasněženém městě 2 km do rachoty - a ta auta normálně fungují a rozhodně jim to nezničí motory. Souhlasím s tebou, že provozní teplota je optimální teplota a že motor se při ní nejméně opotřebovává. Nic víc. Provoz mimo provozní teplotu jej nepoškozuje, nejedná-li se o provoz nad touto teplotou, to ho samozřejmě zničí. Při nižší provozní teplotě z něj akorát nedostaneš max. výkon a jiné parametry.
Tom

VAZ 2103, 1975
VAZ 2103, 1977
VAZ 2103, 1978
VAZ 2106, 1978
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4307
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Teepee »

lionol píše:Nechci se pouštět do diskuse kdo s koho ... takže: ujedeš-li s autem s nezahřátým motorem 3 km, a potom ho necháš rok stát, jistě mu to bude vadit ... to mu ale bude vadit i v případě, že s ním ty 3 km neujedeš ... prohřeješ-li motor 20 km dlouhou jízdou a dáš ho na rok k ledu, opět mu to bude vadit ...
Ono by to zasloužilo svoje téma, než s tím rozbíhat OT v prezentačním vláknu Hurikánova stroje. Já si Hnědého koupil jako hračku, za ty dva roky jsem s ním ujel asi 1100km a vzhledem k podmínkám, které mám bych to rád pitval dál. Pochopitelně si myslím, že to v rámci možností dělám co nejlíp, ale je možný, že to jde ještě líp.
Tak Hurikáne, založíš to a popřesouváš? Třeba Skladování leštěnek?
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9394
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Tož jsem vám to přesunul a můžete se vyřádit :wink:

Dle mého názoru krátké jizdy neuškodí pouze v tom případě, když motor není zatěžován - jede se z lehka. V případě když studenému motoru nějaké hovado začne šlapat za krk, velice rychle ho odrovná. Za vše může rozpínavost materiálu při změně teploty. Jak známo z fyziky...
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelové řadě“