od Cory » sob led 21, 2017 20:35
Origo vačka ma 265/265, zdvihy 9,5/9,5m prekrytie 0,8mm. Sice tu panuju nazory, ze to casovanie nie je pravda, ale je, meral som to a este raz to premeriam (uz mam skoro hotovy pripravok). Moja otázka znie, čo znamená "street" provoz. Kazdopadne s origo zvodmi bude bezat celkom dobre aj 272/272. Ale zalezi od toho ake velke prekrytie bude mat. S prekrytim 1,1mm pojde v podstate normalne, ale nie na 100%. S prekrytim 5mm bude volnobeh mozno okolo 2000ot. Ak chces nieco lepsie a bez uprav, skus vačku ОКБ-44 - 270/265, zdvihy 11,6/11,6, prekrytie 1,2mm a doaze pracovat do cca 7000ot.
Pruziny su kapitola sama o sebe. Musis zistit ake su medzery medzi zavitmi pruziny pri plne otvorenom ventile. Nie je to na kazdej hlave rovnake, dokonca pre jednotlive ventily v rámci hlavy je to rozne - to je tou nepresnostou vyroby. Medzera by mala byt aspon 1mm, idealne 1,5mm.
Ak su medzery dostatocne, mozes pouzit origo pruziny. Ale pozor! Pruzina pri zavretom ventile by mala posobit silou o hmotnosti 42kg. Ak je pruzina unavena a bude vyvijat silu o hmotnosti len 38kg motor nebude vyvijat plny vykon v otackach. Takze musis premerat dlzku pruziny pri zavretom ventile a nasledne pruzinu premerat na pripravku - klasicky silomer a zavitova tyc. Stiahnut na odmeranu dlzku a skontrolovať silu. Ak bude vyvijat silu o hmotnosti napr. 38kg, pruzinu vymen za novu. Ak aj nadalej, musis ju vypodlozit, ale opäť musis premerat vzdialenost zavitov pri otvorenom ventile. A tak dokola.
Ak su medzery male, resp. sa zavity dotykaju, musis zvacsit otvor v tanierikoch, cim povolis pruzinu. No pravdepodobne ti nebude suhlasit udavanych 42kg pri zavretom ventile. V tom pripade uz musis riesiť ine pruziny. A zasa ich musis nakombinovat tak, aby pri zavretom ventile vyvijali silu 42kg. Ak to bude viac, opat musis popustit pruzinu cez tanierik (alebo vyrobit tanierik novy). Ak menej, tak podlozit.
Vyborna kombinacia je vonkajsia pruzina zigulacka a vnutorna z fordu. Fordacka vnutorna je dlhsia ako zigulacka, takze aj pri popusteni vonkajsej pruziny pri zavretom ventile stale dokaze kombinacia pruzin vyvinut silu o hmotnosti 42kg.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)