Turbo Lada Revolution

Moderátor: Moderátoři

Příspěvekod Turbo Žigi » čtv kvě 13, 2010 07:53

Tommel píše:
Turbo Žigi píše:Větší vstřikovače se sehnat nedají nebo o žádných nevím


Ale daji se sehnat, testoval jsem na obyč 1.7i trysku z Opel Vectra 1.8i ( jednobod )....vysledek byl, že v nizkych otačkach to jelo lepe, ve vysokych se to přehltilo palivem. Takže tady by to mohlo pomoc !! 8)


Aha , zase o něco chytřejší , věděl jsem že opel dělal jednobod 1,6 ale že i 1,8 jsem netušil.
////////////////////////////////////////
Tuning car : Lada 21073 ...
Civil car : BMW 328i ...
Turbo Žigi
 
Příspěvky: 171
Registrován: ned bře 04, 2007 19:11
Bydliště: Bohumín

Příspěvekod Maysner » čtv kvě 13, 2010 08:17

i 1.8. z 1.6 mam trysku doma a ta ziguliku nestaci
zkus nekde ty trysky splasit. urcite to pomuze
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Maysner
 
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvekod Turbo Žigi » čtv kvě 13, 2010 08:40

Zkusím se spojit ještě s tím maníkem co mi dělal program do ř.j. možná by to šlo ještě poladit jiným programem uvidím co mi řekne , jinak zkusím sehnat ty vstřikovače nebo jiné palivové čerpadlo .
////////////////////////////////////////
Tuning car : Lada 21073 ...
Civil car : BMW 328i ...
Turbo Žigi
 
Příspěvky: 171
Registrován: ned bře 04, 2007 19:11
Bydliště: Bohumín

Příspěvekod Saša » čtv kvě 13, 2010 16:34

Nezapomeňte na lambdu . Pokud funguje obvod lambdy správně tak je do jisté míry jedno jaký je tlak paliva a průměr trysky . ŘJ si totiž upraví čas otevření tak aby poměr vzduch/benzín byl 14:1 . Pokud se jí to nepodaří "padá"do nouzového režimu a "jede" s tabulek .
Jiná situace ovšem nastává v okamžiku zrychlování kdy není signál z lambdy řj. vyhodnocován a probíhá pouze dle tabulek . Tam větší tryska opravdu zvedne výkon (díky bohatější směsi) .
Nemůže být žádný problém udělat obvod který by řídil druhou trysku a dostatečně by obohatil směs . Pro tenhle případ by nemusel vyhodnocovat nic jiného než signál z lambdy a polohy plynu .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Atex » čtv kvě 13, 2010 22:06

Saša píše:ŘJ si totiž upraví čas otevření tak aby poměr vzduch/benzín byl 14:1


Co to je za blbost? Ze by vsechny firmy ktere vyrabi sportovni regulatory tlaku paliva lhaly? Vzpomel jsem si na kamose, ktery mel rapidne zvyseny tlaku turba a pro dostatecne krmeni si zvysil i tlak paliva. Vse pracovalo jak melo.
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu

Lada 2106, 2006 - 2013 Konec

Bratrstvo Vana Tallinn
Uživatelský avatar
Atex
 
Příspěvky: 1826
Registrován: sob led 13, 2007 17:22
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvekod Ondra 07 » pát kvě 14, 2010 07:39

Atex píše:
Saša píše:ŘJ si totiž upraví čas otevření tak aby poměr vzduch/benzín byl 14:1


Co to je za blbost? Ze by vsechny firmy ktere vyrabi sportovni regulatory tlaku paliva lhaly? Vzpomel jsem si na kamose, ktery mel rapidne zvyseny tlaku turba a pro dostatecne krmeni si zvysil i tlak paliva. Vse pracovalo jak melo.


Myslim ze Saša uvažuje spise v seriové rovine motoru, nemyslim to vůbec spatne :D Nehlede k tomu turbomotory maji jinou filozofii, proto maji jine RJ a dalsi komponenty nez atmosfery. Jak jsi psal se zvysenim tlaku turba, tak vetsina lidi zacne od silnejsiho cerpadla, sportovni regulator protoze tyto veci maji jinou charakteristiku nez serie. Nejde ani tak oto ze celkove zvysi tlak ve vstrikovaci, ale udrzuje tam ten tlak pro pripad ze nahle dupnes na plyn a chces okamzitou reakci a mas pripraveny tlak pro kvalitni vstrik pro max vykon motoru. Toto nastaveni vim namaha jak vsechny spoje i komponenty a proto je to na souteze, kde ma auto nekolik doktoru v boxu, ktery hlidaji hodnoty po kazdem kole souteze. V beznym provozu by to mohlo skoncit spatne.
...anebo jinej případ, průsek v lese asi na metr širší ne, sráz jako střecha. Šero, mlha, skoro tma. Rozhodl jsem, sjedeš to šusem, sotva odpíchnu je zle hochu námraza jako mejdlo. Zkouším zaplužit, ani zdání...
Uživatelský avatar
Ondra 07
 
Příspěvky: 654
Registrován: stř říj 05, 2005 21:31
Bydliště: Olomouc / Brno

Příspěvekod Saša » pát kvě 14, 2010 18:22

Ondra 07 píše:Myslim ze Saša uvažuje spise v seriové rovine motoru, nemyslim to vůbec spatne

Takhle to bylo myšleno . Nemněl jsem na mysli Atexuv opravdu turbo motor . Nýbrž jakýkoli jiný íčkový později doplněný turbem . Tam je v ŘJ naprogramován chod s (lambda 1) a osazením větší trysky nebo zvýšení tlaku čerpadla nepovede k uspokojivému výsledku . ŘJ se bude snažit směs udržet v normě a pokud se budou hodně lišit vstřikovací doby než ty v tabulkách , bude to vyhodnoceno jako problém .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Petr HC » pát kvě 14, 2010 19:24

Ta rasantní akcelerace u sportovních motorů (stříkaček) je řešena třemi způsoby. Vždy však jde o klasickou regulaci PID, kde P-roporcionální složka je poněkud elektronicky"posunuta" proti působení lambda sondy (poněkud obohacuje směs) ,I-ntegrační složka s časem vrací směs do stechiometrického režimu spalování a D-erivační (nejdůležitější pro akceleraci) obohacuje směs podle rychlosti sešlápnutí akcelerátoru (elektronicky) nebo u jiných ŘJ pneumohydraulicky redukčním ventilem řízeným změnami podtlaku v sacím potrubí. Třetí způsob snímá elektronicky podtlak a hodnotu zavádí do ŘJ jako derivační složku. Konstanty PID lze přeprogramovat a prakticky určují celkové chování motoru. Množství vstřiknutého paliva je dáno tlakem v common railu (za předpokladu dotatečnéhp tlaku čerpadla) a dobou otevření trysky . Uvedené platí pro jednobod a MPI.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvekod Ondra 07 » sob kvě 15, 2010 15:58

Petr HC píše:Vždy však jde o klasickou regulaci PID

Jo to mi neco rika, myslim ze jsem z toho delal loni zkousku... Ale to preprogramovani RJ neni jen tak, je k tomu zapotrebi hlavne nejaky komunikacni rozhrani a to stoji par tisic, pak jeste znat soft a umet ho spravne upravit. U souteznich motoru se pouzivaji plne programovatelne RJ (nejaka amerika), ktery se daji pouzit na jakykoli motor a soft mechanici vytvori a naladi primo pro konkretni motor, zvolene pneu a profil trati. A samozrejmne behem nekolik minut muzes nahrat jinou palivovou mapu nebo zmenit charakt. zapalovani a ze soutezaka udelat traktor.

Moznosti programovani RJ seriovych vozu jsou dost omezene, na skodatechwebu, jsem cetl clanek o oturbeni 1.3MPI. Se stejnym vysledkem jako mel Turbozigi, prestoze nastavil velikost vstriku na 500%, kdyz 100% je serie tak kdyz turbo zatlacilo vzduch byla smes chuda a motor se prehrival a pomalu ale jiste smeroval do pekla. :ANAL:
...anebo jinej případ, průsek v lese asi na metr širší ne, sráz jako střecha. Šero, mlha, skoro tma. Rozhodl jsem, sjedeš to šusem, sotva odpíchnu je zle hochu námraza jako mejdlo. Zkouším zaplužit, ani zdání...
Uživatelský avatar
Ondra 07
 
Příspěvky: 654
Registrován: stř říj 05, 2005 21:31
Bydliště: Olomouc / Brno

Příspěvekod dusin » pon kvě 17, 2010 19:45

U souteznich motoru se pouzivaji plne programovatelne RJ (nejaka amerika), ktery se daji pouzit na jakykoli motor a soft mechanici vytvori a naladi primo pro konkretni motor, zvolene pneu a profil trati.


Většinou MOTEC-na to zapomeň,je to mimo finanční možnosti nás všech.Na oturbenou hayabusu onrdy klimčiwa stál komplet systém Motec cca 250000 kč(bez prdele).Už na tuhle srandu šetříme,aby jí bylo možno napřezrok nabastlit do našeho turbohada.....
2103 - красное октябрь
21061 - экспедиционной машине/էքսպեդիցիոն մեքենա/საექსპედიციო მანქანა
2101 - Lahváček (Echt veterán 1975)
Uživatelský avatar
dusin
 
Příspěvky: 1022
Registrován: čtv srp 26, 2004 17:42
Bydliště: Libomyšl

Předchozí

Zpět na Diskuse k modelové řadě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron