VAZ - LADA 2101 1975

Moderátor: Moderátoři

honza 3011
Příspěvky: 54
Registrován: čtv kvě 29, 2014 14:34

Re: VAZ - LADA 2101 1975

Příspěvek od honza 3011 »

Zdravím, mno, vše jsem složil dohromady, dal to olejové čerpadlo (přidal podložku pod ventil z jiného čerpadla) pak jsem nastartoval, kontrolka mazání zhasla v podstatě okamžitě, tak si řikám paráda... přidám plyn a ozve se takové divné "zacvakání" říkám si, to budou ventily, tak jsem je chtěl seřídit, pochopitelně nešly povolit ty šrouby seřizovací :D , takže dolů vačku, povolil jsem dal zase zpět, ventily seřídil, nastartoval, klape to pořád... :( :( je to takové zaklapání při přidání plynu, také když to držím v určitých otáčkách, tak to klepe...

a k těm "úlomkům" řekl bych, že s mým problémem nemají nic společného, protože hrany úlomků jsou už trochu obroušené jak se to tam pár let asi válelo...

vypadá to, že asi letos nevyjedu :D :D
Uživatelský avatar
valda1971
Příspěvky: 7208
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: VAZ - LADA 2101 1975

Příspěvek od valda1971 »

Jen ůvaha - a co šály na klice?
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
honza 3011
Příspěvky: 54
Registrován: čtv kvě 29, 2014 14:34

Re: VAZ - LADA 2101 1975

Příspěvek od honza 3011 »

Ty mě taky napadly... :( takže asi zase vanu dolů a vyměnit... achjo :) když bych měnil ty ložiska na klice, mám udělat rovnou i ty ojniční? aby byl od toho klid? ty velikosti se dělí nějak podle počtu výbrusů co? já ale nevím jestli to někdy broušeno bylo :D takže asi průšvih co? :(
Jan Vaníček
Příspěvky: 1096
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Re: VAZ - LADA 2101 1975

Příspěvek od Jan Vaníček »

Dovolím si dát drobnou úvahu, která říká, že pokud by byla špatná ložiska na klice, tak olej nebude tak dobře tlakovat.
Na své 06 mám možná něco podobného, pokud přidám více plyn, je to fakt silný klapot. Měnil jsem vše ohledně vačky a uložení, hluk nepřestal, mazání má dobré tlaky. Pokud to klepání nezpůsobuje špatně nastavený předstih, špatné napnutí řetězu případně poškozená vodící lišta, dovedl bych si představit, že problém může být na ojničním čepu/pístu. Jezdím už takto třetí sezónu, motor zatím držel. Už brzy bude nový, tak jsem zvědav, co se ukáže po rozebrání tohoto, určitě ho chci taky nechat přebrousit a osadit novými písty. H
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
Příspěvky: 1500
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: VAZ - LADA 2101 1975

Příspěvek od Luděk Ondrůch »

Máš dobře napnutý řetěz a funkční napínák a tlumič kmitů?
VAZ 1117
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: VAZ - LADA 2101 1975

Příspěvek od Hurikán »

Takhle můžeš tímhle systémem pokus - omyl pokračovat do nekonečna. Nejdřív to chce pořádnou diagnostiku stavu motoru. Ušetří ti to plno času a zbytečné práce/peněz. Dobré je taky změřit skutečný tlak oleje. Kontrolka nic neříká.

Pokud jsou špatné šály, je tlak oleje nízký, protože olej nadměrnými vůlemi v ložiscích snadno vytéká z mazací soustavy.

Pod pojmem divné zacvakání si neumím představit nic konkrétního. Vůle na šálech se většinou projevuje takovým jakoby mlaskáním. Vůle na pístním čepu potom dutým klapáním, které se zvyšujícími se otáčkami někdy postupně zaniká.

Jestli chceš měnit šály na klice, tak už ji rovnou vyndej celou a udělej i ojniční ložiska. Je to při jedné práci a máš klid. Zároveň můžeš pořádně kliku prohlédnout a zkontrolovat. Jedna sada šálů stojí pár stovek. Současně tak můžeš zkontrolovat i pístní čepy. Jestli vytáhneš písty z bloku, tak budeš muset dát i nové kroužky.

Jak už jsem psal, změř tlak oleje za studena i za tepla v rozsahu alespoň 3 tis. otáček. Potom lépe charakterizuj druh a znění klepání.
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
honza 3011
Příspěvky: 54
Registrován: čtv kvě 29, 2014 14:34

Re: VAZ - LADA 2101 1975

Příspěvek od honza 3011 »

Dobrá tedy, dobrý nápad je ten tlak, začnu tedy změřením tlaku normálním tlakoměrem, pak se podívám na ten napínák řetězu a tlumič řetězu, nejhorší je, že když jdu k autu, tak tam strávím vždy celý den :D a čas bych měl věnovat spíše přípravě na maturitu :D :D a případně taky to klapání natočím a pokusím se hodit sem video.

Moc děkuji za rady pánové, bez tohoto fóra bych byl asi nahranej :D
honza 3011
Příspěvky: 54
Registrován: čtv kvě 29, 2014 14:34

Re: VAZ - LADA 2101 1975

Příspěvek od honza 3011 »

Zdravím! Dnes jsem se konečně dostal k tomu, abych se podrobněji podíval na zdroj klepání... poslouchal jsem motor zezhora, zespoda, přijde mi, že to je nahoře i dole slyšet stejně, dole možná víc, ale to je asi tím, že se to ozývý v montážní jámě...


zde přikládám také video : https://youtu.be/WKM1qnOD6Ak


zítra změřím ten tlak mazání tlakoměrem a uvidím, co dále... :D
Uživatelský avatar
Mikeš
Příspěvky: 164
Registrován: sob zář 28, 2013 17:29
Bydliště: Mimoň

Re: VAZ - LADA 2101 1975

Příspěvek od Mikeš »

Před mnoha lety jsem měl podobný problém a po úplném rozebrání motoru jsem zjistil že jsem měl povolený-uvolněný ten dlouhý šroub co drží alternátor,po dosazení nové matice a dotažení klepání zmizelo....myslel jsem že mě z toho šlehne,motor rozebraný do šroubku!
Takže projdi věci okolo motoru jestli tam není něco volného a pokud opravdu nemáš volný rětěz nebo olej 5W30 tak ještě nastav základní předstih(aspoň na žárovku s pomocí roztáčecí kliky) protože to jinak opravdu zní jako ojniční/hlavní uložení v čudu...
Vaz 2101 r.v.71 1995-2000-ukradeno...Vaz 2103 r.v.1978 2013-? srdcovka...
Citroen Berlingo 1.6BHDI rodinný kočár-ek :-)
honza 3011
Příspěvky: 54
Registrován: čtv kvě 29, 2014 14:34

Re: VAZ - LADA 2101 1975

Příspěvek od honza 3011 »

Zdravím, tak jsem dneska sundal vanu... na dně jsou takové kovové šupinky, takže je to asi jednoznačné, jsou to ty ložiska... vyměním tedy ty ojniční, i ty na uložení kliky... jen nevím, měla-li klika výbrus :?: lze to nějak zjistit? jinak jsem asi fakt smolař... jinak nevím :D :D ve vaně je olej nabělalý... takže někde tam jde voda... já už se na to fakt asi vybodnu a hodím to celý do šrotu :D :D ale to jsou bohužel jen plané řeči... :D
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
Příspěvky: 1500
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: VAZ - LADA 2101 1975

Příspěvek od Luděk Ondrůch »

Záleží jak je ten olej nabělalý. Jestli je z něho emulze která se usazuje na stěnách, tak do něj jde voda. Pokud je jenom zabarvený do světle šeda a nepění, tak může jít o obroušené částečky kovu z ložisek.
VAZ 1117
Jan Vaníček
Příspěvky: 1096
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Re: VAZ - LADA 2101 1975

Příspěvek od Jan Vaníček »

Jenže tak, jako tak to není jen na výměnu ložisek, ale přebrus kliky, která stejně v případě hlavních ložisek musí ven, což si s motorem v autě moc představit neumím. Honza
honza 3011
Příspěvky: 54
Registrován: čtv kvě 29, 2014 14:34

Re: VAZ - LADA 2101 1975

Příspěvek od honza 3011 »

Zdravím, jak jsem to sem psal, tak jsem byl ještě z toho rozčílený, takže mě to nenapadlo, pak mi to ovšem taky došlo, že to budou spíš ty částečky kovu... přemýšlím o tom, že asi udělám celkovou generálku na motoru co mám jako náhradní a pak je pouze přehodím... asi by to bylo to nejjístější... motor tedy z auta nějak vyndám :D nejhorší bude vyšroubovat šrouby co drží převodovku, co si pamatuji, je tam přístup jak k penězům :D
Cory
Příspěvky: 11569
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: VAZ - LADA 2101 1975

Příspěvek od Cory »

Ak by si pri vyberani motora daval dole hlavu, k hornym. srobom sa dostnes zvrchu
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Re: VAZ - LADA 2101 1975

Příspěvek od Roman »

K sroubom sa dostanes aj s namontovanou hlavou zospodu, chce to predlzovaky a klb ku gole a ide to...
Roman
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelové řadě“