od Viko » pon čer 06, 2022 22:06
Ooo pardon. Jasne, bezkontakt bol osadeny s asistenciou isteho pána z Prahy čo už nebýva v Prahe.
Karburátor som osadil sám s výmenou gufer a pružín pomáhal kamarát od bavorákov.
Jak karb tak bezkontakt dostáli povesti ruských súčiastok.
Bezkontakt bol osadený ako prvý a po najazdení cca 300km sa začal chovať ako rozesraný kontakt s opáleným kladívkom a odtrhom 0.25 mm. Pri zbežnej kontrole bol palec aj viečko v pohode,zapaľovacie káble ok, sviečky ngk nové, čierna krabička k bezkontaktu nezmenená, kabeláž neporušená. Na indukčnej cievke bolo však napísané "som zgarb a vymeň ma", čo je v ruštine "fenox". Navštívil som teda najbližší vrakáč a z ešte teplého favorita ktorý prišiel po vlastných som vykostil cievku made in czechoslovakia, osadil a odvtedy jazdí poslušne.
Karb DAAZ ozon 07 sport je v podstate úplne obyčajný ozon 2107-xxxxxxx-02 s elmag ventilom bez ekonomizera, jediná zmena je mechanické otváranie druhej komory.
Po výmene ventilových gufer a pružín, vačky, vahadiel a štelovacích šroubov som karb osadil, zo zvedavosti ako je natryskovaný otvoril a zbadal tesnenie viečka na ktorom sa mi niečo nezdalo. Porovnal som ho s novým a zistil, že nemá vyrazenú dieru na kanál čo spája tuším vzdušník s emulznou trubicou. Nakoľko bola nedeľa 23:20 a nenašiel som lochajznu potrebného priemeru, vymenil som tesnenie a učinil jeden pokus o naladenie volnobehu a išiel dom. Bolo potrebné naladiť vlasové vôle klapiek, takže karb dolu, nastaviť a osadiť. Na analyzátore nastavený volnobeh, bohatosť pri 1500,3000 a 4000 otáčkach vrámci medzí stanovemých v tabuľke. Dva dni som jazdil spokojne až som podnikol testovaciu jazdu do 20km vzdialeného Senca a po ceste domov sa auto začalo chovať divne, cukanie, bez výkonu, proste jak pumpa na sračky. Rozmontoval som karb a začal som prefukovať všetky kanály a spol pričom som si všimol, že spod príruby šroubu množstva zmesi ide pena. Dotiahol som prírubu a furt. Pohrozil som karbu aplikáciou červeného tmelu a začal výrobu nového tesnenia z papiera. Zložil som to s novým tesnením (bez tmelu) a odvtedy to jazdí výborne,len zmes je medzi 2000 a 3000 ot malinko chudobnejšia a pri malom predstihu to slabo trhá. Zvýšil som predstih a ide.
Nič neni v tomto svete plug and play.
VAZ 21061 - 1986 - 50 shades of orange
VAZ 21011 - 1976 - plyňák
VAZ 2105 - 1983 - expedičný špeciál
VAZ 21061 - 1980 -
zožrali ju oxidi
VAZ 2101 - 1979 -
zachránil nám životy
VAZ 21011 2x - 1980/1976 - adoptívne deti
Felicia combi 1,3mpi - 2000 - prevoz ND
Repliky koncoviek výfuku