Tak přátelé, po týdnu práce hlásím přestěhování starého nového motoru z garáže do motorového prostoru mé šestky. Navíc se k ní přicucla zrepasovaná 5Q převodovka. Co dodat. Jak jsem se vztekal s převodovkou, to jsem psal už jinde
. Proto jsem ji nařídil, že bude v pořádku, že ji jinak rozmlátím. Takže funguje dobře, pětka je po ubrání plynu v rychlosti pod 80 trochu hvízdavá ( ale to šveholí švárovi u v podstatě nové Nivy hůř), myslím, že se tam dávalo zrovna nové kolo, ne Vašku? Není to drama, třeba si to sedne, navíc možná dám na další sezónu lepší olej. První start se moc nedařil, nějak zlobil rozdělovač - vyměnil jsem hlavu a OK, nechápu, nic se s ní během montáže nestalo a na starém motoru běhala dobře. Když už se motor nakopnul, tak vyletěl na 3000 ot. a chcípnul a pořád dokola. Jsou dvě možné alternativy. 1.sál falešný vzduch pod sacím parožím, sákla tu i voda - nikdy se mi to ještě nestalo a nebo varianta 2. prasklá hadice podtlaku brzd. Po opravě obého motor naskočil a běžel jak Švýcary. Nejprve bez výfuku, chtěl jsem alespoň "nasucho" otestovat funkci převodovky, až následně jsem připojil zbytek potrubí, kardan a zadělal interiér. Namontoval jsem i nový karburátor 2107. Motůrek tahá jak ... . Jsem nadšený. Trochu mě trápí kapky oleje na vaně motoru, netuším, kde se berou. Něco sákne od předního šroubu vany (asi), neb řemenice nikde nic nehází a je to vždy až po chvilce, kdy auto stojí. Přetáhnul jsem vanu, tak uvidím, třeba to bylo tím. Jinak je všude absolutně suché včetně převodovky. A hlavně, v motoru to již netluče!! Najeto již skoro 50km. Honza