Stránka 2 z 6

Re: Paní Colombová

PříspěvekNapsal: čtv zář 18, 2014 11:48
od Luděk Musil
Jan Vaníček píše:...
4.Dal jsem tam neznámý 5Q, 1-4 jede bez problémů, 5 rychlost trochu píská- hučí, hučení je patrné i při běžícím motoru na volnoběh a puštěné spojce, po vyšlápnutí hluk zmizí. Rychlosti nevypadávají. Nápad??
...

Dle popisu se jedná o (axiální) spojkové ložisko. Taky to u svého slyším. L.
Edit:
Vašátor píše:Hlučný pátý rychlostní stupeň a k tomu i hlučná převodovka na neutral: osobně to typuji takto:
hluk při neutrálu = malé ložisko mezi mrkví a hlavní hřídelí (takový ten malý jehličkový prstýnek)
pískání na pátý stupeň = ložisko pětky a nebo samotné ozubení pětkového soukolí¨

tak Vašo ... a fčíl mudruj :lol:

Re: Paní Colombová

PříspěvekNapsal: čtv zář 18, 2014 11:51
od Vašátor
Luděk Musil píše:Edit: tak Vašo ... a fčíl mudruj :lol:


Mezi hlukem spojkového ložiska a převodovky je dosti patrný rozdíl. Pokud je to axiální ložisko spojky, stačí opřít nohu o spojkový pedál a ložisko utichne. Pokud je to ložisko v převodovce, spojkový pedál se musí sešlápnout až za půlku - aby nastalo ticho.

:wink:

Re: Paní Colombová

PříspěvekNapsal: čtv zář 18, 2014 19:24
od Jan Vaníček
Jedovnice bohužel nehrozí, máme hasičcký "braňák", takže sobota je zabitá, následně ještě budu dále ladit. To nemluvím o blázinci s přípravou veletrhu, kde přespříští týden strávím 6 dní :( . Ale první přespolní jízda na jaře bude Vašku k Tobě na seřízení.
Hluk na volnoběh bude způsoben tím vnitřním ložiskem - začne to až při zpola puštěném pedálu. Spojkové ložisko je nové z poctivých zásob. Ta pětka je hlučnější - spíš pištivější v rozmezí 70-85km/h, přes 90 to již postupně splývá se zbytkem hluku a ani při 140 to již nic nedělá :D - šlo by to i dál, ale plasťák to vzdal . Holt se musím naučit řadit 5 při vyšší rychlosti/otáčkách. Má smysl tam šoupnout třeba PROLONG, se kterým mám dobré zkušenosti, píší, že je i na převodovky?
U těch brzd jsem to nenapsal přesně. Šetřil jsem, tak jsem použil staré kotouče (řádně opískované a ozinkované), zdály se bez drážek, tak jsem je nestáčel, tloušťka je 9,75mm, desky samo nové. Největším problémem byly asi lehce vyrezlé kraje. No prostě i tento díl chtěl být taky nový :D .

Dnes jsem opět zajel na rampu a povolil ručku. Při té příležitosti jsem zaznamenal únik oleje z "náhonu tachometru" - z víčka (a to jsem ho před montáží řádně vymyl a víčka zaplácal tmelel (zdál se mi tam únik oleje). Dám tam tedy starý díl ze 4Q. Druhý, závažnější je únik oleje z motoru - ač se mi to zdá nepravděpodobné, je to na dělící ploše mezi hlavou a blokem. Původně to tam neteklo, hlava je rovnaná. Utahováno řádně dle manuálu a na moment - pokud byl klíč OK. Chladící nemizí. Až budu měnit vačici, zkusím hlavu přetáhnou. Blok se mi při měření zdál rovný. Nebo, že by to bylo kvalitou nového těsnění?


Honza

Re: Paní Colombová

PříspěvekNapsal: čtv zář 18, 2014 20:47
od Vašátor
Pokud pětka hučí jen takto, nic s tím nedělej. Bude to nejspíš opotřebení kol. S Prolongem a podobnými aditivy větší zkušenost nemám, vlastně jen jednu a to u převodovky Focuse, kde podobný přípravek zafungoval.
Jestli chceš měnit náhon tachometru, máš tam nyní origo 5q, tak na 4q náhon zapomeň. Má jiný počet zubů :wink:
Co se týká úniku oleje z motoru, jev tekoucího těsnění pod hlavou - v zadní části u vratného kanálu, je z 95% způsoben netěsností víka ventilů v zadní části a použití nového oleje. Když je olej nový, není jeho únik na vypucované hlavě motoru vidět a každý pak plaší s netěsností hlavy :-). Přitom za tu může křivé víko ventilů :wink:

Re: Paní Colombová

PříspěvekNapsal: čtv zář 18, 2014 20:52
od Jan Vaníček
Můj souboj s PC technikou je známý, fotky sem se mi nepodařilo vložit, založil jsem si účet na rajčeti, snad to teda klapne a bude něco vidět.

Název je: LADA2106
Hesloje: TUB6662

http://berlingo8.rajce.idnes.cz/LADA2106/

Re: Paní Colombová

PříspěvekNapsal: čtv zář 18, 2014 21:01
od Jan Vaníček
To víko mě taky napadlo, dotažené je fest. počítám, že těsnění do budoucna lípnu tmelem - teď je přilepené jen k víku, abych to mohl bez poškození a násilí sundat. Aha, že jsou počty zubů u náhonů odlišné jsem si neuvědomil. Otázka. čím to teda zalepit. Nesnáším kapající auta. :D

Re: Paní Colombová

PříspěvekNapsal: čtv zář 18, 2014 21:15
od Vašátor
Já náhon tachometru lepím epoxidovou barvou či dvousložkovým lepidlem. Dobré je taky dvousložkové UHU (se to myslím jmenuje).

Re: Paní Colombová

PříspěvekNapsal: čtv zář 18, 2014 21:17
od Cory
fest dotiahnute veko = poprehybane veko = unik oleja :P

Re: Paní Colombová

PříspěvekNapsal: pát zář 19, 2014 10:48
od Vašátor
Cory píše:fest dotiahnute veko = poprehybane veko = unik oleja :P

má pravdu soudruhu :wink:

Re: Paní Colombová

PříspěvekNapsal: sob zář 20, 2014 06:29
od Jan Vaníček
Ale jo chlapci, jasně, že "s citem". Už mi není 13-14, kdy jsem strhával závity běžně a táta zuřil :D .

Jsou ty fotky na rajčeti ke stahnutí?, Já je samo vidím, ale ostatní? Jak říkám, založil jsem to poprvé v životě. Pokud je to OK, dodám další fotky. H

Re: Paní Colombová

PříspěvekNapsal: sob zář 20, 2014 07:54
od valda1971
Album máš na Rajčeti pod heslem, tak bez jeho znalosti se tam nikdo nedostane...

Re: Paní Colombová

PříspěvekNapsal: sob zář 20, 2014 08:38
od Jan Vaníček
Heslo pro toto album jsem psal u odkazu. Nejde to?

Re: Paní Colombová

PříspěvekNapsal: sob zář 20, 2014 08:52
od valda1971
Sorry :wink: - já to vzal narychlo a nad tím jsem si to nevšimnul - funguje to, viděl jsem :wink:

Re: Paní Colombová

PříspěvekNapsal: úte lis 18, 2014 21:52
od Jan Vaníček
Tak jsem dnes stáhnul opět pár fotek a dal je na Rajče.

Název je: LADA2106
Hesloje: TUB6662

http://berlingo8.rajce.idnes.cz/LADA2106/

Co je nového? Dodělal jsem opravy a retuše "předgarážového" laku, myslím, že autíčko vypadá více než skvěle. Na jaře jen lehké doleštění a navoskování. V interiéru jsem stáhnul ty hnusný modrý potahy (zase hodně dobře posledních 15let ochránily sedačky), potahy tam žádné dávat nabudu, čalounění je sice čisté, ale už ne 100%, nechám to příští rok přečalounit. Neodolal jsem a namontoval nový zadní nápis, přední znak už není černý, ale červený, protože mám zamluvený nový nárazník, namontoval jsem jiný lepší ze zásob, domontoval "ocásek" z Tuzexu, dokompletoval jsem origo nářadí, dokonce jsem našel na půdě i původní krabičku na žárovky (bohužel už nemá vrchní samolepku). Volant z 07 jsem nahradil volantem z 044. Tady musím říct jediné - luxus do ruky, příjemné řízení.
Kromě již zmíněného doleštění je potřeba ještě domýt okna a snad již nebude co dále zlepšovat :mrgreen: . Teda snad jen nechat vše pečlivě seřídit.
Ještě na jedno jsem zapomněl. Psal jsem tu o tlaku oleje. Sice je motor i nadále trochu hlučnější, než bych čekal, ale výměnou čidla tlaku oleje pro budík tlakoměr chodí přesně tak jak má, včetně prohřátého oleje a reaguje okamžitě. Tedy o starost méně.

Fotky jsem udělal minulý pátek odpoledne a v sobotu, než začalo pršet. Po pohřbu kocoura (díky bohu, už máme náhradu, děcka nemohla tu náhlou ztrátu rozdýchat), spadnutí ze střechy :D a usouzení, že by mohlo být na silnicích sucho, jsem ještě stačil povozit rodinu vyhlídkovou jízdou po místních komunikacích na synův fotbal a následně po našich horách (a že toho bylo v pátek 17:30 hodně vidět) a Láďa v sobotu i trochu popracoval při přemístění brambor mezi garáží a sklepem a odvozu pár větví (šetřil jsem ho, tedy jen s malým vozíkem).
Ani nevím jak, stihnul jsem najet skoro 70km. Dnes, když jsem přišel z rodičovských schůzek, kde jsem strávil 3 hodiny života jsem se musel jít podívat do garáže a spravit si náladu. Pokud bude v sobotu dobré počasí, přemístím Ládíka "do nově postavené stodoly", kde přečká pod plachtou zimu. Abych nezahálel přes zimu, přitáhnu si odtamtud Felicii 1960 a začnu další projekt.
Honza

Re: Paní Colombová

PříspěvekNapsal: pát lis 21, 2014 07:51
od dvk
Auto nádherné, podvozek a motor - radost pohledět ! Volant by vypadal super třeba v 04, tadyk mě moc nesedí ... chybí tomu to elegantní kormidlo :)