VAZ 2101 - 1981
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 190
- Registrován: ned dub 13, 2014 18:15
- Bydliště: Novojičínsko
Re: VAZ 2101 - 1981
Tak po více jak měsíci mám najeto s novými agregáty 2 600km, bez jakýchkoliv problémů. Převodovka funguje perfektně, je tichá a kvalty tam padají jako po másle. Proto doporučuji všem, kteří shání 5 kvalt koupit si za nějakých 8 000,- nový a neřešit problémy s opotřebovanými převodovkami.
Motor jede velmi dobře, po doladění jde jezdit po městě i na 5. Kombinaci 1.9 s diferenciálem 4,44 a 5 kvaltem 2107 rozhodně doporučuji. Jednička je sice moc krátká a v podstatě zbytečná, protože se jde rozjet naprosto normálně i na dvojku, ale jinak jsou rychlosti velmi dobře odstupňovány a krásně na sebe navazují. Při vytáčení jednotlivých kvaltů a přeřazení na vyšší je motor neustále v tahu a auto opravdu letí.
Podařilo se odladit i díru při sešlápnutí plynu na podlahu kolem 2 tis. otáček....stačilo zvětšit přechodovou trysku II.komory na 75.
Jediné, co mi dělá trošku starosti je poměrně tvrdý chod motoru, což je však dáno větší kompresí a svoje určitě taky dělají silentbloky motoru z Nivy. Přemýšlím, zda je vyměnit za klasické. Motor se při rychlostech nad 120km/h a ubrání plynu poměrně dost třese, respektive mě kope do pedálu plynu.....že bych konečně dotáhl i silentblok na druhé straně motoru? Zatím drží jen na jednom...protože...nebyl čas .
Elektrická sahara funguje poměrně dobře, asi není úplně ideální mít čidlo spínání na hadici před chladičem, protože občas spíná dost pozdě, občas zase brzy. Jistí to samozřejmě manuální vypínač.
Co mě překvapuje je spotřeba, které se stále drží kolem 8 litrů/100km, přičemž jezdím především krátké trasy po městě a rád využívám plného výkonu motoru. Tj. spotřeba je při stejném jízdním stylu jako s 1.2 úplně stejná....
Jinak kombík je opravdu oranžový, můžete si říkat co chcete Klidně vyfotím barvu kdekoliv pod kobercem či na jiném místě, kam slunce nepříjde. Je to opravdu klasická oranžová. Dveře jsou vyměněné, zbývá je nechat spasovat u karosáře a hurá do lakovny tak, abych stihl v červnu technickou....Až pak bude chvíle, budu muset mrknout na karburátor a rozdělovač, aby to auto alespoň trošku jelo jak má.
Motor jede velmi dobře, po doladění jde jezdit po městě i na 5. Kombinaci 1.9 s diferenciálem 4,44 a 5 kvaltem 2107 rozhodně doporučuji. Jednička je sice moc krátká a v podstatě zbytečná, protože se jde rozjet naprosto normálně i na dvojku, ale jinak jsou rychlosti velmi dobře odstupňovány a krásně na sebe navazují. Při vytáčení jednotlivých kvaltů a přeřazení na vyšší je motor neustále v tahu a auto opravdu letí.
Podařilo se odladit i díru při sešlápnutí plynu na podlahu kolem 2 tis. otáček....stačilo zvětšit přechodovou trysku II.komory na 75.
Jediné, co mi dělá trošku starosti je poměrně tvrdý chod motoru, což je však dáno větší kompresí a svoje určitě taky dělají silentbloky motoru z Nivy. Přemýšlím, zda je vyměnit za klasické. Motor se při rychlostech nad 120km/h a ubrání plynu poměrně dost třese, respektive mě kope do pedálu plynu.....že bych konečně dotáhl i silentblok na druhé straně motoru? Zatím drží jen na jednom...protože...nebyl čas .
Elektrická sahara funguje poměrně dobře, asi není úplně ideální mít čidlo spínání na hadici před chladičem, protože občas spíná dost pozdě, občas zase brzy. Jistí to samozřejmě manuální vypínač.
Co mě překvapuje je spotřeba, které se stále drží kolem 8 litrů/100km, přičemž jezdím především krátké trasy po městě a rád využívám plného výkonu motoru. Tj. spotřeba je při stejném jízdním stylu jako s 1.2 úplně stejná....
Jinak kombík je opravdu oranžový, můžete si říkat co chcete Klidně vyfotím barvu kdekoliv pod kobercem či na jiném místě, kam slunce nepříjde. Je to opravdu klasická oranžová. Dveře jsou vyměněné, zbývá je nechat spasovat u karosáře a hurá do lakovny tak, abych stihl v červnu technickou....Až pak bude chvíle, budu muset mrknout na karburátor a rozdělovač, aby to auto alespoň trošku jelo jak má.
-
- Příspěvky: 1296
- Registrován: úte led 31, 2006 20:53
- Bydliště: Kocourkov a Hulvátov
Re: VAZ 2101 - 1981
S tou převodovkou jsem příjemně překvapen. Byl bych čekal, že se to už dávno rozsype. Ovšem že by byla za osmičku?
http://www.lada-dily.cz/produkty/detail ... 22541.html
http://www.lada-dily.cz/produkty/detail ... 22541.html
-
- Příspěvky: 190
- Registrován: ned dub 13, 2014 18:15
- Bydliště: Novojičínsko
Re: VAZ 2101 - 1981
Je třeba hledat jinde... bez daně nějakých 7 800,-.
http://www.automanta.sk/product.php?id_product=1685
Tento eshop doporučuji, zasílají i do ČR, ceny velmi dobré a jedná se většinou o originální díly.
http://www.automanta.sk/product.php?id_product=1685
Tento eshop doporučuji, zasílají i do ČR, ceny velmi dobré a jedná se většinou o originální díly.
Re: VAZ 2101 - 1981
To jsi kupoval od nich? A jak sem tak velkou věc dopraví?
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Re: VAZ 2101 - 1981
To ze si u nich natrafil na originalne diely je zazrak. Alebo skor tym, ze napr taku prevodovku v podstate okrem Avtovazu nik nevyraba. Dotycny pan totiz nakupuje diely na UA a to prevazne tie najlacnejsie znacky.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: VAZ 2101 - 1981
Ano, väčšinou má fenox občas majster športu prípadne no name. Zopár vecí sme od neho mali tiež origo napr. Ac pumpu.
VAZ 21061 - 1986 - 50 shades of orange
VAZ 21011 - 1976 - plyňák
VAZ 2105 - 1983 - expedičný špeciál
VAZ 21061 - 1980 - zožrali ju oxidi
VAZ 2101 - 1979 - zachránil nám životy
VAZ 21011 2x - 1980/1976 - adoptívne deti
Felicia combi 1,3mpi - 2000 - prevoz ND
Repliky koncoviek výfuku
VAZ 21011 - 1976 - plyňák
VAZ 2105 - 1983 - expedičný špeciál
VAZ 21061 - 1980 - zožrali ju oxidi
VAZ 2101 - 1979 - zachránil nám životy
VAZ 21011 2x - 1980/1976 - adoptívne deti
Felicia combi 1,3mpi - 2000 - prevoz ND
Repliky koncoviek výfuku
-
- Příspěvky: 190
- Registrován: ned dub 13, 2014 18:15
- Bydliště: Novojičínsko
Re: VAZ 2101 - 1981
Tak asi jsem měl zrovna štěstí na vybrané díly . Ono u nás člověk nekoupí o nic moc lepšího, ale za úplně jiné ceny...
Posílají bezproblému na dobírku přes DHL i převodovku, bral jsem i plastové podběhy, atd. Poštovné stálo kolem 200,-.
Posílají bezproblému na dobírku přes DHL i převodovku, bral jsem i plastové podběhy, atd. Poštovné stálo kolem 200,-.
-
- Příspěvky: 190
- Registrován: ned dub 13, 2014 18:15
- Bydliště: Novojičínsko
Re: VAZ 2101 - 1981
Po dvou měsících od montáže motoru do auta jej lze považovat za dokončený . Motor dostal nové olejové čerpadlo, tedy to se zvýšeným výkonem, ale nezadřené. Mazací tlak volnoběhu 1,5baru, od 2tis. otáček 4 bary, od 3,5tis. 5 barů a maximum je kolem 6,5 baru. Přesně taková byla moje představa, že by to mohlo fungovat.
Konečně také dorazily z Ruska nové budíky mazání, teploty oleje a dobíjení, takže vše ihned namontováno. Dobíjení funguje jak má, tam jsem nic extra nečekal, samozřejmě jde pěkně vidět jak při zapínání spotřebičů napětí klesá. Teplota oleje už mě zajímala více, trošku jsem měl obavy o chlazení motoru, ale bylo to zbytečné. Olej se drží mezi 80-90 stupňi. Nečekal jsem, že až o tolik déle trvá ohřátí oleje oproti vodě, kdy voda má už 90 a ručička oleje se ještě ani nehne k 50. S budíkem mazání to bylo trošku zajímavější, po připojení ukazoval velmi zajímavé hodnoty, odchylka byla v různých částích stupnice různá a značná . Takže proběhlo rozebrání budíku, jeho přesná kalibrace s daným čidlem a hotovo . Nyní vím, že co ukazuje budík je opravdu skutečný tlak oleje.
S výměnou čerpadla takové došlo na výměnu oleje - novým motor má už přes 5 tisíc km, nyní dostal olej PENRITE plná syntetika 10W-50.
Po půl roce opět popraskala benzínová hadička MADE IN EU u benzínového čerpadla. Výměna za vitonovou leteckou a bude klid. Důrazně varuji před použitím těch klasických benzínových hadic, zejména na místech, kde nejsou vidět.
Spolu s budíky ještě dorazilo odvětrání bloku s Chevrolet Nivy, takže konečně hadice odvětrání nepřekrývá krásný štítek motoru s označením . Konečně jsem takové dotáhl motor na obou silentblocích.
Spotřeba se v průměru stále drží kolem 8 litrů/100km.
Co se týká kombíku, tak proběhla výměna všech olejů, do převodu šel hustý olej PP44 říznutý PP90 a PP90H v diferáku z důvodu hlučnosti, do motoru pak klasika M8AD. V rozdělovači byl byl úplně zhořelý odpor v palci, nechápu, že to vůbec jelo. Takže výměna palce, seřízení odtrhu, seřízení odstředivé regulace, promazání a nastavení předstihu. Pak ještě karburátor ven, vyčistění, z důvodu rozpadu zinkoslitiny nefukční podtlak II.komory, takže výměna a zpětná montáž.
Potom jsem sundal prahové lišty, že očistím prahy od nástřiku gumoasfaltu...což se ukázalo jako zásadní chyba. Vidím kousek koroze, rýpnu, a po chvíli už tluču kladivem kusy auta pryč . Majitel sice říkal, že přední blatníky budou chtít časem udělat, ale že až tak . Takže objednáno ke karosáři, proběhne výměna předních blatníků, sekyrek, atd. Dopasování dveří, oprava konzoly řidičovy sedačky, která je komplet vytrhlá z podlahy a pak do laku. No, co se dá dělat .
Jinak mě překvapil pozitivně stav brzd a dalších mechanických dílů auta. Vše vypadá dobře, jen to chce rozhýbat, promazat, vyčistit, seřídit .
Konečně také dorazily z Ruska nové budíky mazání, teploty oleje a dobíjení, takže vše ihned namontováno. Dobíjení funguje jak má, tam jsem nic extra nečekal, samozřejmě jde pěkně vidět jak při zapínání spotřebičů napětí klesá. Teplota oleje už mě zajímala více, trošku jsem měl obavy o chlazení motoru, ale bylo to zbytečné. Olej se drží mezi 80-90 stupňi. Nečekal jsem, že až o tolik déle trvá ohřátí oleje oproti vodě, kdy voda má už 90 a ručička oleje se ještě ani nehne k 50. S budíkem mazání to bylo trošku zajímavější, po připojení ukazoval velmi zajímavé hodnoty, odchylka byla v různých částích stupnice různá a značná . Takže proběhlo rozebrání budíku, jeho přesná kalibrace s daným čidlem a hotovo . Nyní vím, že co ukazuje budík je opravdu skutečný tlak oleje.
S výměnou čerpadla takové došlo na výměnu oleje - novým motor má už přes 5 tisíc km, nyní dostal olej PENRITE plná syntetika 10W-50.
Po půl roce opět popraskala benzínová hadička MADE IN EU u benzínového čerpadla. Výměna za vitonovou leteckou a bude klid. Důrazně varuji před použitím těch klasických benzínových hadic, zejména na místech, kde nejsou vidět.
Spolu s budíky ještě dorazilo odvětrání bloku s Chevrolet Nivy, takže konečně hadice odvětrání nepřekrývá krásný štítek motoru s označením . Konečně jsem takové dotáhl motor na obou silentblocích.
Spotřeba se v průměru stále drží kolem 8 litrů/100km.
Co se týká kombíku, tak proběhla výměna všech olejů, do převodu šel hustý olej PP44 říznutý PP90 a PP90H v diferáku z důvodu hlučnosti, do motoru pak klasika M8AD. V rozdělovači byl byl úplně zhořelý odpor v palci, nechápu, že to vůbec jelo. Takže výměna palce, seřízení odtrhu, seřízení odstředivé regulace, promazání a nastavení předstihu. Pak ještě karburátor ven, vyčistění, z důvodu rozpadu zinkoslitiny nefukční podtlak II.komory, takže výměna a zpětná montáž.
Potom jsem sundal prahové lišty, že očistím prahy od nástřiku gumoasfaltu...což se ukázalo jako zásadní chyba. Vidím kousek koroze, rýpnu, a po chvíli už tluču kladivem kusy auta pryč . Majitel sice říkal, že přední blatníky budou chtít časem udělat, ale že až tak . Takže objednáno ke karosáři, proběhne výměna předních blatníků, sekyrek, atd. Dopasování dveří, oprava konzoly řidičovy sedačky, která je komplet vytrhlá z podlahy a pak do laku. No, co se dá dělat .
Jinak mě překvapil pozitivně stav brzd a dalších mechanických dílů auta. Vše vypadá dobře, jen to chce rozhýbat, promazat, vyčistit, seřídit .
-
- Příspěvky: 1296
- Registrován: úte led 31, 2006 20:53
- Bydliště: Kocourkov a Hulvátov
Re: VAZ 2101 - 1981
S kombi držím palce. Práce strašná, v životě už to dělat nebudu, to jsem se zařekl, ale výsledek potom potěší. Možná.
-
- Příspěvky: 190
- Registrován: ned dub 13, 2014 18:15
- Bydliště: Novojičínsko
-
- Příspěvky: 190
- Registrován: ned dub 13, 2014 18:15
- Bydliště: Novojičínsko
Re: VAZ 2101 - 1981
Po delší době přidávám pár novinek ohledně mého vozu .
Na zadní nápravu šly nové pružiny z Nivy, auto je nepatrně vyšší, ale hlavně tužší, což se velmi dobře projevilo na jízdních vlastnostech. Chtěl jsem zároveň namontovat i tlumiče KYB, ale když jsem vymontoval staré PAL tlumiče, zjistil jsem, že jsou tužší, než KYB. Takže výměna tlumičů se nekonala...
Na autě začali mizet brzdové kapalina - únik identifikován na přední prasátko. Na jedné straně původní, ty jsou v pořádku, na druhé straně před 4 lety měněné Fenoxy...a tečou. Rozhodl jsem se tedy zgenerálkovat oba přední brzdiče. Litinové tělo na komaxit, prasátka jsem měl ještě sovětské, nové. Ty jsem rozebral, vyčistil, osadit nové gumičky a prachovky(značka Frenauto 90,-/sada brzdič). Velmi se mi líbí zajištění prachovek drátem...Ostatní díly jsem objednal nové z Krče, a to byl kámen úrazu. Čepy brzdových desek jsou asi o 5mm kratší než originály...takže sice pasují, ale drží jen na kousku prasátka. Zajišťovací kolíčky prasátek - opět nepoužitelné. Místo rozměru 6x5mm jsou 6x4mm, takže sice zajistí, ale né dostatečně. Musel jsem si tedy utočit vlastní. Vlaštovky z drátu velmi zajímavého tvaru...Abych to shrnul, na brzdy šly všechny díly ve výsledku původní sovětské. Jediné, co mohu hodnotit pozitivně jsou brzdové trubky, které sedly dobře.
Problém také byl s usazením prasátek do třmenu. Některé byly dost volné, některé zase nešly nasadit vůbec...2h dopasovávání, vymezování vůli a nakonec to dopadlo dobře.
Měl jsem v plánu po 4 letech zároveň vyměnit i brzdové hadičky - nakonec nebylo třeba, protože mě velmi pozitivně překvapily hadičky Fenox, které jsou stále jako nové.
Zároveň jsem vyměnil i kotouče(Brembo) a sovětské azbestové desky.
Auto ještě čeká na výměnu polyuretanových silentbloků, čepu řízení na ložiskách a jiné drobnosti .
S dvoulitrem a pětikvaltem najeto zatím 12tis.km, bez jakýchkoliv problémů, spotřeba stále kolem 8l. Vyzkoušena i ekonomická jízda, to jsem se dostal na 5,6l/100km. Ale takhle se prostě jezdit nedá, když máte pod kapotou žigula 120 koní. Poprvé také vyzkoušeno na dálnici. Je úžasné, jakou pružnost ten motor nabízí i v rychlostech 130km/h. A maximálka? No, jede to velmi slušně...akorát na těch OR34 třeba už trošku opatrně . Žigulík také bezproblému odjezdil dovolenou, celkem 2 000km, nejdelší cesta 10h v kuse za volantem, což pro mě byla zatím nejdelší cesta, ale neměl jsem s tím žádné problémy .
Kombík je po vyvaření v lakovně, příští týden snad bude hotovo .
Na zadní nápravu šly nové pružiny z Nivy, auto je nepatrně vyšší, ale hlavně tužší, což se velmi dobře projevilo na jízdních vlastnostech. Chtěl jsem zároveň namontovat i tlumiče KYB, ale když jsem vymontoval staré PAL tlumiče, zjistil jsem, že jsou tužší, než KYB. Takže výměna tlumičů se nekonala...
Na autě začali mizet brzdové kapalina - únik identifikován na přední prasátko. Na jedné straně původní, ty jsou v pořádku, na druhé straně před 4 lety měněné Fenoxy...a tečou. Rozhodl jsem se tedy zgenerálkovat oba přední brzdiče. Litinové tělo na komaxit, prasátka jsem měl ještě sovětské, nové. Ty jsem rozebral, vyčistil, osadit nové gumičky a prachovky(značka Frenauto 90,-/sada brzdič). Velmi se mi líbí zajištění prachovek drátem...Ostatní díly jsem objednal nové z Krče, a to byl kámen úrazu. Čepy brzdových desek jsou asi o 5mm kratší než originály...takže sice pasují, ale drží jen na kousku prasátka. Zajišťovací kolíčky prasátek - opět nepoužitelné. Místo rozměru 6x5mm jsou 6x4mm, takže sice zajistí, ale né dostatečně. Musel jsem si tedy utočit vlastní. Vlaštovky z drátu velmi zajímavého tvaru...Abych to shrnul, na brzdy šly všechny díly ve výsledku původní sovětské. Jediné, co mohu hodnotit pozitivně jsou brzdové trubky, které sedly dobře.
Problém také byl s usazením prasátek do třmenu. Některé byly dost volné, některé zase nešly nasadit vůbec...2h dopasovávání, vymezování vůli a nakonec to dopadlo dobře.
Měl jsem v plánu po 4 letech zároveň vyměnit i brzdové hadičky - nakonec nebylo třeba, protože mě velmi pozitivně překvapily hadičky Fenox, které jsou stále jako nové.
Zároveň jsem vyměnil i kotouče(Brembo) a sovětské azbestové desky.
Auto ještě čeká na výměnu polyuretanových silentbloků, čepu řízení na ložiskách a jiné drobnosti .
S dvoulitrem a pětikvaltem najeto zatím 12tis.km, bez jakýchkoliv problémů, spotřeba stále kolem 8l. Vyzkoušena i ekonomická jízda, to jsem se dostal na 5,6l/100km. Ale takhle se prostě jezdit nedá, když máte pod kapotou žigula 120 koní. Poprvé také vyzkoušeno na dálnici. Je úžasné, jakou pružnost ten motor nabízí i v rychlostech 130km/h. A maximálka? No, jede to velmi slušně...akorát na těch OR34 třeba už trošku opatrně . Žigulík také bezproblému odjezdil dovolenou, celkem 2 000km, nejdelší cesta 10h v kuse za volantem, což pro mě byla zatím nejdelší cesta, ale neměl jsem s tím žádné problémy .
Kombík je po vyvaření v lakovně, příští týden snad bude hotovo .
Re: VAZ 2101 - 1981
Nejsou ty KYB plynokapalinové......?
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
-
- Příspěvky: 190
- Registrován: ned dub 13, 2014 18:15
- Bydliště: Novojičínsko
Re: VAZ 2101 - 1981
Jsou to obyčejné, kapalinové tlumiče...
-
- Příspěvky: 190
- Registrován: ned dub 13, 2014 18:15
- Bydliště: Novojičínsko
Re: VAZ 2101 - 1981
Není škoda takový pěkný kombík opět prodat?
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/