Stránka 1 z 118

Re: Koroze

PříspěvekNapsal: sob črc 06, 2013 19:20
od valda1971
Ahoj klucí a chlapi !
Sice to bylo načtnuto myslím v sekci "Nová Priora", ale sem to asi patří víc - ale tam byl někdo zvědav na výsledek :)
No, došlo k tomu, že před montáží zadních plastových podběhú jsem dnes moji 8měsíční Prioru odstrojil od plasů v plánu po "stračesku" ji doošetřit :D
Tedy schrnutí - tato moje Priora je asi nejmladší zde, má za sebou oněch 8 měsícú a v tom denní provoz v zimních slaných měsících, je negarážovaná, stojí na ulici.
Po dnešním rozebraném seznání : Za plasty prahů dosti bordelu, pod tím jen lak karoserie (antikorozní ochrana začíná až za lemem) - bez úhony, natřeno Tlumexem Plast do budoucna :)
Zadní podběhy - dobře ošetřené, dost bordelu se drželo vlevo na nádobce od benzínu (je nemagnetická) a v pravo na trubkách od nalévání benzínu. Jinak OK a myslím, že ty plastové podběhy tady opravdu pomohou :) Jinak prostříknuty hlavně vršky tlumičů, natřeno plmo jiného vč,lemů.
Přední podběhy - překvápko :!: - ošetřeno jen to, co je mimo těch plastů, takže dotřeno, ale jinak bez jediné známky načnutí koroze.
prostříknuty dutiny prahů a "kamsi nahoru" a zpětná montáž.
jediný náznak koroze nalezen na pásech, co drží nádrž a úchutech zadních zástěrek - nic moc, zástěrky zatřeny, pásy až na rampě.
Ještě mám v plánu ošetřit vnitřky dveří, PP jsem měl rozebrané, ochrana tam je, ale udělám to "Po česku" :D (nezalepit kanálky - samozřejmě).
Jinak ani výfuk mne nezklamal, prostě zatím pohoda :mrgreen:
Nějaké foto z dneška....

Re: Koroze

PříspěvekNapsal: stř črc 10, 2013 16:43
od valda1971
Byl jsem dnes konečně na rampě a řádně prohlídnul podvozek. Koroze asi 7 cm na pravém pásu co drží nádrž a jinak nic :) Jinak spodek vč. výfuku jak nový, něčím hrubším ošetřen před montáží komponentů, poté montážní body a okolí přestříknuto (to jsem neměl ani na 2101). Krycí plech motoru pozink či něco obdobného. Preventivně jsem natřel lemy prahů, ty držáky nádrže + nádrž a zadní nápravu vč. štítů brzd. a ještě přelíznul montážní body.
Tak zatím spokojenost :wink:

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

PříspěvekNapsal: ned črc 14, 2013 02:15
od valda1971
Zajímavá fotka u jakéhosi hangáru, pěkné :wink: Já byl včera na projíždce také, neudělal jsem si na své Žigulíky extra téma, tak jsem ani nevěděl, kam to dát, tak pokud to nebude vadit, tak dvě fota z projíždky a objevu dobrého místa na fotky - udělal jsem jich samozřejmě víc, pojížděl jsem autím po sluncii...... Pokud to zde vadí, tak mi to admini vymažte :)

Valdovo 2101 - 2170 ☺

PříspěvekNapsal: úte črc 16, 2013 19:53
od valda1971
Bylo mi z více stran naznačeno, ať založím vlastní téma o svých autích, tak tak činím a úvodem představím svou žiguláckou historii :wink:
Soužití se značkou Žiguli začlo v mých 9 letech zakoupením rodiči 2101 v lednu 1972, byl to klasický "šedivák" se všemi prvky prvních dovezených kousků, včetně plechovky s barvou :) Výr.číslo 174516 a motor 175115 (ten žije dodnes :) ) Žádná řádná ošetření neproběhla, k tomu pár havárií, tedy zásahy v těch dobách autogenem karoserii do dalšího života neprospívaly :cry: V Září 1986 proběhla GO motoru po zadření, od té doby 1300cm. V roce 1989 se táta rozhodl mi jej dát na "dojetí". Předtím sme jej ale ještě tak nějak opravili a přestříkali doma na modrou (snímek 1 - z Dia), tedy na pohled docela krasavec, ale koroze byla. Před brzkým zánikem jej zachránil můj tehdejší kolega - vynikající "karosář-autogeník". Před větší opravou a zásahem do věží např. pravá zmizela úplně :shock: No, vše šikovně uděláno skoro k nerozeznání od originálu a autí (pro tátu s údivem) žilo vesele dál do roku 1996 a podotýkám bez poruch a nutnosti oprav agregátů. No, kastle přeci jen nic moc a objevil se tu z "NDR" Žigulík jak z fabriky, bohužel trochu oťukaný :( Došlo k přestavbě za 30,-Kč kolky, to bylo v Srpnu 1996 a tím vlastně vznikla má dnešní 21013 :) (snímek 2 + 3). Není to čistokrevná 2101, ani 21013, ale to mne nějak netrápí - je to můj skoro celoživotní sourozenec, a tak ho beru :D V běžném (ale ne denním ježděním do práce) sloužila do Února 2007, to jsem tak nějak začal mít pocit ji v tom stavu uchovat..... Stalo se tak, dnes má i atest vetrána - HV.
Tak došlo ke koupi další 2101 z roku 1971 (snímek 4 + 5), jak se ukázalo, velmi blízké k první v původním provedení - stejná šedivá, č.kastle 177988, tedy o nějaké 3tis. "mladší", jinak velké TP jsou od sebe jen 78 čísel :rolleyes: Tento šedivák byl mimo zadní mlhovky v opravdu původním stavu. Tomu také odpovídal ne moc uspokojivý celkový stav :cry: No ale sloužil poctivě do IV.2008 a to už v denním dojíždění do práce. Stál na ulici a pro tyto účely byl "očesán" o slušné nárazníky, zp.zrcátko a nějaké prkotiny.
V onom Dubnu byl odstaven v Žatci, vydržel tam do konce roku, načež muselo dojít k rychlé EKO-likvidaci :cry: Do onoho roští dojel po vlastní ose, bez výfuku (a výkonu), palubky a všeho možného....opravdu skelet, ale jel hrdině sám :lol:
Nahradila jej zánovní modrostříbrná 2112, (snímky 6 + 7). Koupil jsem ji dost oťukanou, ale jinak naprostá spokojenost, jen výměna brzdových zadních válečků a hlavního brz.válce, jinak samozřejmě olej atd je spotřeba, to nepočítám. nyní slouží na Karlovarsku, spolu s 2111 a 2121. Jen ke konci se "naštvala" že bude nahrazena 2170, tak přestala poslouchat postupně dvě el. okna.
Byla zanechána jako komis v Mostě při převzetí Priory a prodána až tento rok v květnu.
K současnému "provozáku" 2170 Priora (snímky 8 + 9) - Koho to zajímalo, tak to asi sledoval v tématu "Nová Priora", přesunutí mých příspěvků odtud by to tam dost narušilo..... Tedy podrobnosti jsou tam a tak jen stručná rekapitulace: Chtěl jsem sedana a v modré barvě :lol: V první polovině r.2012 nebyla v nabídce, tak jsem čekal do nového barevného vzorníku v červnu a objednal nakonec č.192 (Dark Cherry) v Mostě, ale jak jsem zde již někde zmínil, byl o mne boj mezi Sadskou a Mostem, já z toho vytěžil zdarma rádio vč. všeho a denní svícení vč.montáže :) .Měla být dodána v Září, nakonec z toho byl konec Října a k převzetí až 2.11.2012. No, jezdit jsem měl čím, tak mne to zas tolik netrápilo. Oproti různému očekáváni přišel facelift a to mne potěšilo :)
Tak takové nějaké představení té mojí Žigulácké historie a současnosti :rolleyes:
Po dohodě s adminem je to vše v jedném tématu - tedy stará řada, ale nechci zakládat těch témat víc. Sem budou i některé mé příspěvky přesunuty.

Re: Valdovo 2101 - 2170 ☺

PříspěvekNapsal: úte črc 16, 2013 23:35
od Martin-MTX
To je hezké ale nejhorší je to loučení... Prostě dřív ty auta tak nějak přirostli k srdci, dneska si každý koupí auto a skoro hned přemýšlí jak ho pošle dál a bude jiné (teda pokud jsou peníze), tehdá byly auta jako televize Tesla, prostě se kupovala na celý život :D

Re: Valdovo 2101 - 2170 ☺

PříspěvekNapsal: stř črc 17, 2013 10:42
od uha2324
Neuveritelne, tomu se rika vernost znacce!

Jen tak mimochodem, nevite zda existuje Lada Muzeum? Popripade Muzeum kde jsou alespon nejake Lady vystavene? Byl by to dobry duvod vyjet na projizdku.

Re: Valdovo 2101 - 2170 ☺

PříspěvekNapsal: stř črc 17, 2013 11:20
od valda1971
Muzeum socialistických vozů v Terezíně a další v Kozovazy (u Prahy). Je tam samozřejmě vše, ne jen Žiguli.
V Terezíně je to kulturnější a lépe vidět, v Kozovazech je toho ve stodole víc, ale nacpáno a šero :(
Jedno foto expozice z Terezína a "nástěnka" Lada z Kozovaz :)

Re: Valdovo 2101 - 2170 ☺

PříspěvekNapsal: stř črc 17, 2013 11:25
od radek mb
Anebo u Jakuba Metelky :D

Re: Valdovo 2101 - 2170 ☺

PříspěvekNapsal: stř črc 17, 2013 18:26
od Kopr
Moc hezký článek Láďo :wink: to já bych asi nesesmolil :mrgreen: asi zprovozním scaner a zkusím udělat fotky svých aut a vyšlu je na net :D

Re: Valdovo 2101 - 2170 ☺

PříspěvekNapsal: čtv črc 18, 2013 13:47
od mayo456
pekné fotky. ta šedá 01 vyzerá skvele. ak by som chvíľu opčkal a nekúpil moju mohol som mať takéto šedé žiguli s červeným interierom z roku 73 :D

Re: Valdovo 2101 - 2170 ☺

PříspěvekNapsal: čtv črc 18, 2013 14:18
od valda1971
Ten šedý ale vypadá hezky jen na fotkách (jsou milosrdné :D ). Červený interiér měl také.

Pozn. moderátora: tak zde máš snad přesunuto vše požadované. Řazení bohužel podle času napsání příspěvku. L.

Re: Valdovo 2101 - 2170 ☺

PříspěvekNapsal: pát črc 19, 2013 15:23
od valda1971
Priora si už kreje díky Martinovi zadek plasťákama, tak snad to pomůže k delší životnosti :)

Re: Valdovo 2101 - 2170 ☺

PříspěvekNapsal: sob črc 20, 2013 16:20
od valda1971
Dnešní den se vydařil, z Bíliny jsme vyrazili moje 2101 + šv.modrá krásná 2106 (mňam :D ) + 2106 VB do Teplic, že se podíváme na veterány, byli jsme navedeni při příjezdu na výstavní plochu a mezi skoro 100 auty jsme ostudu nedělali :) Na ploše to byli jediní tři Žigulíci. Byl mi i nabídnut nový nárazník + blatníky, ale je to v Bazaru :( Nárazník mne těšil, ale po příjezdu jsem zjistil, že je na 21011. Nájezd rozumných 44km.
Jedna fotečka zde, později dodám pro zájemce odkaz na album.
Budeme mít asi v hejnu nový přírůstek 21013, dostal se do ruky jako dědictví dvoum klukům a je vidět, že o něj mají zájem. Oslovili mne kvůli karburátoru a ještě se sejdem - viz foto. Zatím žádná leštěnka, ale co není......

Re: Valdovo 2101 - 2170 ☺

PříspěvekNapsal: sob črc 20, 2013 17:38
od Laďuša
No tak to pro ně máš rovnou novej nárazník, ne? :)

Re: Valdovo 2101 - 2170 ☺

PříspěvekNapsal: sob črc 20, 2013 19:20
od mayo456
ta 06 nie je lionolová? :)