od Laďuša » úte lis 27, 2012 00:39
Ahoj, motor má kolikrát vlastní choutky, zřejmě podle zajetí nebo nastavení. Pokusim se shrnout, jak to má rád muj motor.
Pumpování vůbec nedělam. Motoru to jistě pomůže, ale zvládne to za mě elektrickej startér. Máš-li dobrou baterii, vůbec bych se ručním pumpováním nezdržoval. Zbytečně lézt pod kapotu.
Vyšláplou spojku taky nepoužívam. Startér to zvládne. Spojkou ulehčuju jedině v případě, když vim, že baterie neni v nejlepší kondici. Ale ulehčí to, to ne že ne. V zimě třeba se to dá využít.
Sytič ano, ale nelze říct, jak. Jsou situace, kdy to chce plnej, kdy ne. Člověk se s tim musí naučit a zjistit, co a jak. Já při studeným startu sytič užít musim, ale je to spíš laborování, nelze říct třeba plnej nebo poloviční. Ono prostě ňák. Když to přechlastáš, prostě sytič stáhni a protoč to bez něho.
A sešláplej plyn? Spíš jo, možná ne do plna. Já při startu kolikrát prošlapuju, opět podle nálady motoru chytnout. A tady se často liší situace mezi jednotlivýma Ladama. Hodně lidí nadává, že teplej motor špatně startujou. Ale třeba já teplej motor startuju úplně nejsnáz.
Když motor chytne, můžu ject. Chytne znamená, že se sám udrží v chodu. Pokud chytne, běží 5 vteřin a po puštění plynu zdechne, nejedná se o chytnutí. Pokud ovšem takhle dá najevo, že chytnout chce, zpravidla další pokus bejvá úspěšnej.
Dalším bodem je vyjetí. Po chytnutí stahuju sytič co nejvíc to jde, aby si motor zachoval pravidelnej chod. Pak jedu. Takhle se sytičem jedu za hranice obce, pak se dostanu na provozní rychlost a v tu chvíli můžu sytič vypnout. Pozor ale! To si můžu dovolit v případě, že se chvíli nebude měnit režim jízdy. Jak mam v plánu přeřazovat nebo radikálně měnit styl jízdy, necham sytič dýl. Ale při stálj jízdě jsem umě schopnej už v další obci sytič zcela zavřít, aniž by to ovlivňovalo kvalitu jízdy.
Spíš vytáčet nebo podtáčet - takže spíš vytáčet. Ne úplně, ale spíš jo. 2500 a míň bych zařadil k lenosti, už se to nechová hezky. Přes 4000 bych ale už určitě řadil, pokud neletim rallye. To sám zjistíš, jak to auto jede podle pokynů, podle předpokladů, prostě chová se jak chceš, tak mu to sedí.
Trojka je předjížděcí a zrychlovací. Jakmile jednou zařadíš čtyřku (já jí řadim kolem 90 km/h tachometrových, plus mínus podle situace), jsi schopnej tak odject celou cestu, ale výjezdy z obcí a předjíždění budou torturou. Trojka pomůže, dá se točit klidně přes kilo, ten motor 6 tisíc otáček musívydržet v pohodě. Jsou tu jedincí, co mu dali klidně k osmi.
A topení. Má to 2 páčky, jedna ovládá kohout, jedna přístup vzduchu. Vzduch můžeš otevřít nebo zavřít, je to dost znát. Teplota buď topí nebo ne, často už je to tak vychozený, že to v podstatě nemá mezistavy - ale správně to i topí třeba jenom trochu. Vzduch se eště dá ovlivnit středním panelem - foukání jenom nahoru a nebo i na nohy. Ovládá se to z boku na středním panelu, jsou tam takový páky.
Sakra to je text, snad jsem to ňák srozumitelně popsal, vzal jsem to podle vlastních zkušeností. Kdyby tam někdo našel ňákou hovadinu, nechť to napíše, rád bych se eventuelně taky přiučil.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever
►Stodolní II◄
Estonian-czech crazy night
Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno
Tři sestry <|||> Ladagang
°Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás