Co je zapotřebí provést před připojením diagnostiky. (překlad z ru)
1. 1. Předběžné úkony.
a) Přesvědčte se, zda el.vedení a hadice nejsou poškozené.
b) Zajistěte, aby vedení k LS (Lambda sonda) neleželo na výfukovém potrubí, nedřelo se o karoserii a aby v konektoru LS nebyla voda. Existuje-li takové podezření - konektor vyfoukáme a ošetříme WD-40.
c) Zkontrolujte, aby vedení LS, nebylo poškozeno od kardan. hřídelí (na Nivách).
d) Zkontrolujte, aby hadice od adsorberu (dole) a odvětrání klikové skříně (výše), nebyly na některých místech „zaškrceny“.
d) Změřte podtlak v potrubí k posilovači brzd (zkontrolovat případné netěsnosti v zásobníku podtlaku).
g) Zajistěte, aby nedošlo k přisávání vzduchu . To se může vyskytnout i na špatně přístupných místech sacího potrubí.
2. 2. Svíčky.
a) vizuální kontrola. Na izolátoru nesmí být rozprášený kov, tmavé svislé plošky, červený povlak. Mezera mezi kontakty nesmí být menší než 1 mm a ne větší než 1,13 mm. (odchylka rozměru je jednou z mnoha příčin nestability volnoběhu a špatného tahu motoru) .
b) svíčky musí být tuzemské - Engels, Ufa, APS (ru). Ne Bosch, Plazmoforov, Platiyn, 4-kontakt, apod.
3. 3. Kontrola zapalování.
a) vizuální kontrola VN vodičů. Ujistěte se, že VN vodiče nejsou opotřebované, a nemají praskliny. Uvnitř ukončení by neměly být žádné nečistoty ,uhlík, rez, atd. Odpor vodičů musí být v rozmezí do 3 - 8 kOhm. Jsou – li vodiče VN poškozeny nebo nesouhlasí odpor je nutné je vyměnit. Přednostně používejte černé tuzemské (ru) vodiče. Další diagnostika - pouze po nahrazení VN vodičů.
b) zapalovací modul (ZM). Zjistíme, "původ". Pokud je blok "Sever" (Novosibirsk), nebo "RD" (Elara, Čeboksary) - doporučujeme nahrazení "ATE" (Moskva), nebo GM. Další diagnóza ZM s testerem ZM v různých režimech – na mezizávitové nebo mezivrstvové průrazy.. Nemáme-li přístroj , vyměnte ZM za dobrý. Další diagnostika pouze po nahrazení ZM .
4. 4. Kontrola palivového systému.
Při „zaškrceném“ zpětném potrubí musí čerpadlo natlačit min. 5 Atp. Při zapnutém zapalování by redukční ventil (RV) měl omezit tlak na cca 3 Atp. Za chodu motoru má být pracovní tlak 2,2-2,6 bar. Při akceleraci nebo při „zaškrcení“ podtlakového vedení k RV musí opět tlak stoupnout ke 3 Atp. Při nesprávné funkci RV se doporučuje několikrát krátce vytočit motor . Velmi často se tím tento nedostatek trvale odstraní.
5. 5. Počítačová diagnostika.
Vše, co bylo popsáno výše, je použitelné pro všechny systémy bez výjimky a musí být provedeno před připojením vozidla k počítači. Počítačová diagnostika má praktický význam pouze tehdy, pokud všechny výše uvedené činnosti byly provedeny a problémy úspěšně odstraněny.
Důrazné varování !!! Inicializace ŘJ Bosch MP7.0 je povinná po každé výměně snímačů nebo akčních členů. (i po jejich odpojení a následném připojení)
Článek zpracoval Petr HC - děkujeme.
Tabulka chybových kódů ŘJ - úkony před připojením diagnosti
zde se dozvíte odpovědi na často kladené otázky ohledně technických věcí vozidel LADA
Moderátor: Moderátoři
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10575
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Tabulka chybových kódů ŘJ - úkony před připojením diagnosti
Příspěvek od Luděk Musil »
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Zpět na „FAQ - Často kladené dotazy“
Přejít na
- Pravidla a informace pro uživatele fóra
- ↳ Pravidla komunikace na fóru
- ↳ Informace administrátorů
- ↳ Kniha přání a stížností
- ↳ Test fórum
- ↳ LadaWiki
- Stará řada (2101 - 2107)
- ↳ Diskuse k modelové řadě
- ↳ Zajímavé úpravy a vylepšení
- ↳ Nepovedené pokusy
- ↳ Hnací soustava
- ↳ Elektrická soustava
- ↳ Karoserie a ostatní
- ↳ Manuály a schémata
- Niva (212x)
- ↳ Diskuse k modelové řadě
- ↳ Zajímavé úpravy a vylepšení
- ↳ Nepovedené pokusy
- ↳ Hnací soustava
- ↳ Elektrická soustava
- ↳ Karoserie a ostatní
- ↳ Manuály a schémata
- Samara, OKA (2108, 2109, 1111)
- ↳ Diskuse k modelové řadě
- ↳ Zajímavé úpravy a vylepšení
- ↳ Nepovedené pokusy
- ↳ Hnací soustava
- ↳ Elektrická soustava
- ↳ Karoserie a ostatní
- ↳ Manuály a schémata
- Nová řada (2110 - 2112)
- ↳ Diskuse k modelové řadě
- ↳ Zajímavé úpravy a vylepšení
- ↳ Nepovedené pokusy
- ↳ Hnací soustava
- ↳ Elektrická soustava
- ↳ Karoserie a ostatní
- ↳ Manuály a schémata
- Kalina (1117, 1118 a 1119), Granta (2190), Kalina II (2192, 2194)
- ↳ Diskuse k modelu Kalina
- ↳ Diskuse k modelu Granta
- ↳ Zajímavé úpravy a vylepšení
- ↳ Nepovedené pokusy
- ↳ Hnací soustava
- ↳ Elektrická soustava
- ↳ Karoserie a ostatní
- ↳ Manuály a schémata
- Priora (2170,2171,2172)
- ↳ Diskuse k modelové řadě
- ↳ Zajímavé úpravy a vylepšení
- ↳ Nepovedené pokusy
- ↳ Hnací soustava
- ↳ Elektrická soustava
- ↳ Karoserie a ostatní
- ↳ Manuály a schémata
- Vesta
- ↳ Diskuse k modelové řadě
- ↳ Zajímavé úpravy a vylepšení
- ↳ Nepovedené pokusy
- ↳ Hnací soustava
- ↳ Elektrická soustava
- ↳ Magnitola (rádio/MMS)
- ↳ Karoserie a ostatní
- ↳ Manuály a schémata
- Prototypy a ostatní modely VAZ
- ↳ Diskuze k modelu XRay
- ↳ Ostatní modely a prototypy
- Technická sekce a opravy
- ↳ FAQ - Často kladené dotazy
- ↳ Elektronická výbava a doplňky auta - BASTLÍRNA
- Bazar
- ↳ Prodám
- ↳ Koupím
- ↳ Daruji či vyměním
- ↳ Ostatní
- Srazy
- ↳ Organizace srazů
- ↳ Malé srazy
- ↳ Velké srazy
- ↳ Ostatní srazy
- Proběhlo v minulých letech
- ↳ Jedovnice 14
- ↳ Jedovnice 13
- ↳ Jedovnice 12
- ↳ Jedovnice 11
- ↳ Jedovnice 10
- ↳ Jedovnice 9
- ↳ Jedovnice 8
- ↳ Jedovnice 7
- ↳ Jedovnice 6
- ↳ Jedovnice 5
- ↳ Jedovnice 4
- ↳ Jedovnice 3
- ↳ Jedovnice 2
- ↳ Jedovnice 1
- ↳ Šírava 1
- ↳ Trnava 9
- ↳ Trnava 8
- ↳ Trnava 7
- ↳ Trnava 6
- ↳ Trnava 5
- ↳ Trnava 4
- ↳ Trnava 3
- ↳ Trnava 2
- ↳ Trnava 1
- ↳ Mnichovo Hradiště 11
- ↳ Mnichovo Hradiště 10
- ↳ Mnichovo Hradiště 9
- ↳ Mnichovo Hradiště 8
- ↳ Mnichovo Hradiště 7
- ↳ Mnichovo Hradiště 6
- ↳ Mnichovo Hradiště 5
- ↳ Mnichovo Hradiště 4
- ↳ Mnichovo Hradiště 3
- ↳ Vrchlabí 1
- ↳ Mnichovo Hradiště 2
- ↳ Mnichovo Hradiště 1
- ↳ Příbram
- ↳ Bechyně 7 (1. Mezinárodní sraz)
- ↳ Bechyně 6
- ↳ Bechyně 5
- ↳ Bechyně 4
- ↳ Bechyně 3
- ↳ Bechyně 2
- ↳ Bechyně 1
- ↳ Ostatní akce
- Sponzorská sekce
- ↳ Sekce pro sponzory
- ↳ Technika
- ↳ S.O.S.
- ↳ Oficiálny klub
- Ve volném stylu
- ↳ Poklábosme
- ↳ Příhody ze silnic
- ↳ Zajímavá místa na cestování
- ↳ Zkušenosti se servisy
- ↳ Firmy a kontakty
- ↳ Svozy a rozvozy
- ↳ Hádky
- ↳ Ukradená vozidla
- Jiná auta
- ↳ Volné klábosení - ostatní ruská auta
- ↳ Volné klábosení - všechny ostatní značky
- ↳ Technické problémy
- ↳ Offroad chlívek
- ↳ Představ své vozidlo
- ↳ Lokality na projížďku
- ↳ Neřízená diskuze o všem možném
- ↳ Technické problémy a vychytávky