Koukám....že se to tady začíná zvrhávat, do podob mylných představ...jak se to celé událo.
Nemůžu usnout...tak k tomu ještě něco napíšu....předem se omlouvám...pokud to přeženu
Takže pro upřesnění.....
Nikdo ze zúčastněných, nemluví o tom....co který servis (potažmo zaměstnanec, šéf, majitel firmy) musí a nemusí...je to jeho věc a svědomí!!
Už vůbec si nemyslím, že kdokoliv z nás, co jsme tam byli....měl myšlenky na to...řešit celou situaci nějakou ČOI-kou, stížností na úřadech nebo něčím podobným!!!
Začalo to tak....že jedno ze čtyř aut (značky Lada), které se vydaly do cca 550km vzdálené Jeny, na předem domluvený sraz automobilů (značky Lada)....mělo zhruba v polovině cesty poruchu, v podobě prasklé "hardyspojky" na kardanu (nešlo ani o zadřený "šál", či prasklý blok motoru, a už vůbec nešlo o pravidelnou výměnu oleje...což je docela důležitý fakt)....auto bylo pojízdné...jen s trochu nestabilní budoucností.
Náhoda tomu chtěla, že po "X" telefonátech s "X" lidmi (za což jim určitě patří, zde opomenutý DÍK!) se podařilo náhradní díl pozitivně poptat, a to dokonce na trase, směrem k cíli. Pokud by se tahle "akce" nepovedla...řidič by to nejspíš, se sevřenýma půlkama, otočil směr domov...což by byla docela škoda, ale nedalo by se nic dělat!!
Po sem je to psané, jen pro upřesnění situace (nejelo se ani do "Kaufu" pro rohlíky...ani na zahrádku 10km od Brna) a je v tomto případě, z určitého pohledu nepodstatná.
Osobně jsem byl překvapen, že po příjezdu na parkoviště se nejedná o kdejakého "přeprodejce" náhradních dílu všech možných značek....ale o autoservis s logem LADA a cedulí AMK (což pro mě...který v životě nebyl s žádným autem v servisu, bylo příjemné překvapení...v podobě "tolika štěstí najednou":)
Takže je jasné...že první co Vás v té chvíli napadne je..."že je to v klidu":)
Nebylo....první negativum, co jsem vyslechl....byl samotný prodej (na hraně slušného chování), kýžené součástky....budiž....prodávající se špatně vyspal...nebo už se těší na sobotu (nebo je takto "nepříjemný" od narození...každý jsme nějaký).
Vzhledem k tomu, že před Námi byl ještě kus cesty....a čas také nepolevoval ze svého úprku....někoho napadlo, optat se na případnou montáž dané součástky....ale nepochodil s tím....že "servismeni" MAJÍ MOC PRÁCE a navíc, nemají odevzdané výkazy práce předešlých zakázek....také akceptovatelné a pořád pochopitelné! Byla cca 1 hodina odpoledne.
Přišel další nápad....v podobě zápujčky prázdného zvedáku (tedy...pokud nějaký prázdný je...když mají tolik práce).
Jaké však bylo překvapení vyjednávačů, že nejenže jsou prázdné zvedáky všechny, a po autech ani památka...ale i to, že "servismeni" po dílně v podstatě jen "zevlují".
Takže přišlo na řadu vyjednávání....v podobě vysvětlení celé situace...kdo jsme, odkud jedeme...a kam...a že by nám (v rámci příslušnosti dané značky vozů) hodně pomohlo...kdyby jsme si mohly sami, na jejich zvedáku, součástku vyměnit...a to i za úplatu.
Bohužel....i po těchto argumentech, zaznělo od šéfa celé té party, rezolutní NE!!!! (zdá se mi to?...nebo to vůbec nezní jako alternativa....?!)
Upozorňuji pro ty, co neví....že se celkem jedná o dva 19 klíče...6 šroubů s matkou a dvaceti, max. třiceti minutách času (těch třicet jsem přehnal)...včetně zvednutí a spuštění auta ze zvedáku!! Na parkovišti před servisem...to trvalo cca dvě hodiny....s nemalým rizikem pádu auta, z originálních "heverů"....s o pár metrů vzdálenou "profi" dílnou, vybavenou pro servis vozů LADA (a asi nejen jich)!
Docela pitoreskní situace....aspoň z mého pohledu...
Jacek psal, že jeden ze "servisáků", byl ochotný součástku vyměnit...tato informace mě minula...za což se všem, (pokud v tom nebyl sám) takto smýšlejícím z celé té party omlouvám, že jsem je házel do jednoho pytle, "s tou neochotou"...a sypu si popel na hlavu! Je dost dobře možný...že se chodili dívat...jestli nám to jde...popř.jestli nejsme v nouzi...což by bylo supr.
Nezlobte se na mě...živí mě také práce rukama (kterou si musím sám shánět...potažmo se o ní postarat od A až do Z), a taky mám pár lidí "pod sebou"...takže asi vím, o čem je komunikace se zákazníkem....ale tohle...tohle bych si v životě nedovolil...a už vůbec né s cedulkou na dveřích "DNES OTEVŘENO"!!
Řídím se pravidlem, že firemní motto není důležité....ale zdravý, lidský, selský rozum dělá divy!! (možná i proto, se mi daří)
Celá pointa tohoto příběhu je v tom, že v nouzi poznáš......hádej koho!!!!! (v tomto případě, se to minulo účinkem...což je škoda
)
Jak rád bych tady psal...že nám, na tom suprovým výletu...zrovna tento servis vyšel vstříc!!
P.S. Píšu tak pozdě...protože jsem před chvílí dodělal práci pro zákazníka....kterému "teklo do bot"...a zítra ráno si ji převezme.(tedy...vlastně už dnes
)