Benzin E10

Free pokec (aj keď Ondra 07 by to celé zmazal)

Moderátor: Moderátoři

Marek
Příspěvky: 5268
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Benzin E10

Příspěvek od Marek »

Nevím, jestli má smysl mít u veteránů plné nádrže. Podle mě je to holý nerozum. Nemá to žádný relevantní smysl, spíš naopak.
Odstavím auto, vypustím nádrž (což konkrétně u Lady jde nejjednodušším způsobem, jaký existuje a neznám jiné auto, kde by to šlo tak skvěle), zbytek paliva v potrubí vypálím na volnoběh, než motor chcípne. A nechám to suché, dokud opět nechystám jízdu. Předně mi v tom neleží tisíce korun zbytečně a hlavně to nemá žádný smysl. Naopak, záruční doba motorových paliv je značně omezena na max. 3 měsíce od data výroby, osobně doporučuji 2 měsíce. Čili z logického hlediska je takové palivo po zimě znehodnocené. A napáchá ve starých palivových systémech víc škody než užitku.

Jestliže pláčete, máte obavy z toho, že líh v palivu vám v palivové soustavě něco zničí, pak vězte, že:

Palivové hadice prodávané v současné době běžně v metráži jsou na toto palivo přizpůsobené a nijak jim to nevadí. Ohledně palivové pumpy - pokud máte problémy, kupte si mechanické čerpadlo od Pierburgu, naposled jsem ho kupoval za pět stovek, to má vnitřní součásti odolné lihu a není s ním absolutně žádný problém i při spalování E85. A pak už nám zbývá jediný díl, který může mít s lihem problém, a to je membrána akcelerační pumpičky. Tam vám poradit neumím - prostě jednou za čas zkontrolovat, případně vyměnit, stojí pár desetikorun.
Rozhodně však systém neuchráníte tím, že ho necháte celou zimu máchat v znehodnoceném palivu, to je nesrovnatelně horší, než to nechat suché.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
valda1971
Příspěvky: 7214
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Benzin E10

Příspěvek od valda1971 »

Marek píše:Nevím, jestli má smysl mít u veteránů plné nádrže. Podle mě je to holý nerozum. Nemá to žádný relevantní smysl, spíš naopak.
Odstavím auto, vypustím nádrž........
Nic proti tomuto způsobu, ale jak jsem psal výše - mám ve zvyku je i v zimě cca 1x za měsíc (dle stavu silnic (suché) projet - zrovna dnes jsem je provětral :) , takže pro mne to vhodné řešení není :cry: A po mém to dělám celé roky a nemám problémy ani s auty ani s benzínem - s ním to bude horší, asi také hlavně na zimu přejdu na Vervu :wink:
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12117
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Benzin E10

Příspěvek od Laďuša »

Když jsem přes zimu měl málo paliva, tak mi to na jaře odmítlo natáhnout do karburátoru. Musel jsem zalejt čerpadlo, což se mi u plný nádrže nikdy nestalo :P Jinak jsem s lihem v palivu zatim žádnej problém neměl, abych se neodchýlil od tématu.

Valdo, jak můžeš mít natankováno víc, než se tam vejde? :lol:
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
valda1971
Příspěvky: 7214
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Benzin E10

Příspěvek od valda1971 »

Laďuša píše:Valdo, jak můžeš mít natankováno víc, než se tam vejde? :lol:
Třeba dnes, když jsem před garáží doléval 2103, tak jsem přelil tak, že i nanadání víčka ještě něco vytlačilo :( A to byla nakloněná na levý bok. Jinak se na rovině snažím dolévat tak do půlky toho krátkého hrdélka, což je myslím víc než udaných 39l.
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4262
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Re: Benzin E10

Příspěvek od Teepee »

Plná nádrž je ochrana proti její korozi. Rosné body jsou bez debat velké riziko při stání pod přístřešky. Veteráni jsou častěji v garážích, kde záleží na konkrétních podmínkách (stačí třeba netěsná okna atp.)

ad. E10: https://www.novinky.cz/clanek/auto-maji ... n-40452515
V článku to vyznělo tak, že starší auta mají problém, když E10 bude v nádržích delší dobu. A tak doufám, že nikoho nenapadne, že novější auta s tím problém mít nebudou :lol: :lol: :lol:

A nevím, co pořád řešit, když výhody prémiového paliva převládají. Kvůli dvou korunám na litru? Nebo proč?
Do toho co nevyjede nádrž do měsíce nebo kde to bude zlobit, obyčejné palivo nepatří. Nechci řešit, jestli mi N95 vydrží dva nebo čtyři měsíce a jestli mi ta membrána praskne, vstřikovač se zalepí, nebo ne.
Horší bude až zaříznou tu ETBE alternativu aby ze silnic vymetli starý krámy.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Marek
Příspěvky: 5268
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Benzin E10

Příspěvek od Marek »

Jestliže máš v palivu 10 procent lihu, je celá ochrana proti korozi trochu k smíchu, nemyslíš? Líh se po poměrně krátkém čase začne chemicky rozkládat na složky, kde jednou z nich je voda, navíc jak známo líh na sebe váže i vzdušnou vlhkost, viz princip Velfobinu, takže místo, aby cokoli chránil před korozí, spíš ji intenzivně podporuje. Takže NE, plná nádrž opravdu nechrání proti korozi.

Navíc vnitřek palivové nádrže u Lady je cínován a jak známo cín sám o sobě železnou korozi z logiky věci nezpůsobuje. Tedy cín sám je vynikající ochrana proti korozi.

Takže co je lepší? Prázdná nádrž nebo plná nádrž? Já bych asi věděl.

Jinak kdybych byl majitelem nějakého podobného veterána a řešil tyhle patálie, asi bych to vyřešil používáním prémiových paliv, jak tu bylo už několikrát naznačeno. Na to, kolik s těmi vozy ročně najezdíte, to nebude žádná extra rána do rozpočtu. A jestliže prémiová paliva deklarují nějakou "jistotu" pro použití ve starých motorech, pak je to asi nejjednodušší řešení.
Nicméně pokud to tak děláte nebo hodláte dělat, zvedněte si předstih.
A jednoznačně doporučuji palivo před tankování dodatečně aditivovat. Vynikající výsledky má VIF, používáme mnoho let do všech aut doma do nafty i benzínu, navíc v poměru cena x výkon nemá na trhu konkurenci.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Jan Vaníček
Příspěvky: 1098
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Re: Benzin E10

Příspěvek od Jan Vaníček »

S tou nádrží je to otázka, ano, to co tu Marku píšeš o oddělení lihu dává smysl, ale i já mám všechny veterány přes zimu nalité po hrdlo. Samozřejmě s asi trojnásobným množstvím vifu, než je předepisován. Ono je to totiž otázka. Má zkušenost s vypuštěným chladičem je taková, že celý systém více rezne. Tam to jde naštěstí dobře řešit. Mám obavu, aby to tak nebylo i s nádrží ... .

VIF používám vždy a pořád do benzinu i nafty, včera mi třeba pomohl rozeběhnout sněžnou frézu ... . Benzin i naftu mám 99% ONO.
Uživatelský avatar
mušketýr
Příspěvky: 1248
Registrován: stř srp 23, 2006 11:19
Bydliště: U Strakonic
Kontaktovat uživatele:

Re: Benzin E10

Příspěvek od mušketýr »

Marku, zase tu vypouštíš nesmysly a polopravdy. Není pravda že palivo je po 3měsících znehodnocené. To je nebetyčná blbost. Jak jsi na to přišel? Vypustit nádrž a vymlátit vše je taky nanic. Dost paliva tam zůstane a kanálkách může bio složka pěkně zarůst. Plná nádrž může být dobrá a dělá to kde kdo a funguje jim to. Na jaře ji normálně vyjezdí a žádná degradace paliva se nekoná. Znám člověka, který nechal dvě stejné motorky se stejným palivem na jednom místě metr od sebe. Jedna měla plnou nádrž a druhá polopráznou. Jistě uhodneš která měla na jaře rezavou nádrž. Samozřejmě ta poloprázdná. Krásně cituješ a teoretizuješ o tom co líh udělá, jak se rozloží. Jenže to je teorie a ta bývá od praxe nahony vzdálena. Píšeš o tom jak líh navazuje vzdušnou vlhkost, ano to máš pradu, ale po smíchání s benzínem se chová jinak, pokud teda nemáte xy let starej benzín. Já mám na dvorku pod plachtou 10let motorku. V nádrži ani stopa po korozi, tankuji nejlevnější benzín ale občas tam dám panáka obyčejného technického lihu. Ten líh naváže vodu obsaženou v benzínu a vzdušné vlhkosti si ani nevšimne. Na zimu netankuji plnou. A jestli si to dobře vybavuju, tak nádtž z Lady není pocínovaná ale pozinkovaná. Tebou doporučované pumpa Peirburg je sice pěkná i za pěknou cenu ale chybí ji jedna podstatná věc a to ruční pumpička. Na tu jsme my Ladisti zvyklí a nedáme na ní dopustit. Čéče a stim rozložením lihu na vodu jsi mě přímo vyděsil. Vlastním sbírku archivních slivovic (až 10let stáří) a teď se budu bát ji otevřít, aby to nebyla voda :D
Ne SMS, ne SZ.
Pouze volat!
602132238
Henry
Příspěvky: 625
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: Benzin E10

Příspěvek od Henry »

Musketyr: nie su to ziadne nezmysly ani polopravdy, ale oficialna informacia od distributora paliv:
https://ceproas.movisio.com/files/Dokum ... 0paliv.pdf
Cory
Příspěvky: 11570
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Benzin E10

Příspěvek od Cory »

Necital som to tu vsetko, lebo nemam cas. Ale viete aky je rozdiel medzi Nivou stavanou pre E5 a Nivou stavanou pre E10? V nalepke na dvierkach nadrze. Niektore komponenty palivovej sustavy siahaju do roku 1993 bez zmeny. A ci uz E5 alebo E10, z praxe sa mi zda, ze obe su rovnake sracky a problemy sposobuje nejaka ina zlozka, ktoru nepozname.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
mušketýr
Příspěvky: 1248
Registrován: stř srp 23, 2006 11:19
Bydliště: U Strakonic
Kontaktovat uživatele:

Re: Benzin E10

Příspěvek od mušketýr »

Jsou to nesmysly. Distributor si tu dobu pokrátí co nejvíc aby nemusel řešit případné reklamace. Jsem si naprosto jist že i po třech měsících palivu nic nebude, ani po 4 měsících a ani po 6měsících bude v pohodě použitelné. Na podzim natankují plnou a na jaře vyjedou, dělají to tak všichni kdo odstavují auto na zimu. Nikdy jsem neslyšel o někom kdo by vypouštěl palivovou soustavu kvůli zimě. Je chleba den po záruce jedovatý? Není. A nic ti po něm nebude když ho sníš a při tom by jsi správně neměl. Tak takhle je to přesně s těmá dobama použitelnosti u paliv. Lidi neblbněte. Nejhorší smrt je z vyplašení.
Ne SMS, ne SZ.
Pouze volat!
602132238
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6504
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Benzin E10

Příspěvek od JmJ »

Ja auta zcela neodstavuju, takze "trvanlivost" paliva az tak neresim. Do sekundarnich vozu tankuju v prumeru jednou za 2 mesice. Do VAZU a do feldy obcas naleju VIF, kdyz si vzpomenu. Asi bych to mohl udelat casteji. Pokud mi to vyjde, bravam na EuroOilu na D1 palivo BA 95 Optimal, ale odhaduju, ze je to tak z 50%, zbytek beru BA 95 +- kde se namane. Z palivove pumpy na VAZu se uvolnil natrubek, praskla pruzina rucni pumpicky a zacal prolinat horni dekl. Hadam, ze nic z toho neni nasledkem paliva ;-). Natrubek sem zalepil tekutym kovem, vicko podmazl motorovym silikonem a na pruzniku rucni pumpy sem se vysral. Chci rict, ze nepozoruju, ze by mi soucasny benzin nejak nicil membrany ci hadice. Spousta lidi mi tvrdi, jak po par mesicni odstavce nenastartuji to ci ono stare auto nebo treba sekacku. Zatim se mi to vyhyba, i kdyz nejake auto treba vic jak mesic nejezdi. Znamy ma karbecovyho favala, ktery taky docela bezne jezdi a na problemy s palivem si nestezuje. Uvidime, co prijde s E10.

Mi z toho proste vychazi klasicke "min lestit a vic jezdit". Kazdopadne se priznam, ze na delsi odstavku bych nadrz spis naplnil. Uz jen takova gumova hadice z hrdla do nadrze (u 04) umi bez benzinovych vyparu ztvrdnout na sutr. Videl sem to 2x, kdyz se stara hadice vyndala a nechala 2 dny na vzduchu, tak byla jak beton.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Marek
Příspěvky: 5268
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Benzin E10

Příspěvek od Marek »

No, já k tomu napíšu už asi jen toto:

Mušketýre, buď tak laskav a dávej si bacha na hubu. A vy ostatní si se svými auty dělejte, co uznáte za vhodné nebo správné, co máte lety vyzkoušené jako uspokojivé. Chtěl jsem jen pomoct.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
mušketýr
Příspěvky: 1248
Registrován: stř srp 23, 2006 11:19
Bydliště: U Strakonic
Kontaktovat uživatele:

Re: Benzin E10

Příspěvek od mušketýr »

Já myslím že nemusíš vyhrožovat nikomu s jiným názorem a ani nikomu kdo tě upozorní na tvé omyly. Jsi dost vznětlivý a v podstatě neumíš přiznat chybu. Je to škoda, protože v lecčems jsi zde přínosem.
Ne SMS, ne SZ.
Pouze volat!
602132238
Marek
Příspěvky: 5268
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Benzin E10

Příspěvek od Marek »

Já jsem nenapsal nic, co by se dalo nazvat omylem. Ty jsi mě napadl, a to skutečně dost nevybíravým způsobem, že lžu, když jsem napsal, že doba použitelnosti benzínu jsou tři měsíce. A to je podle normy pravda. Takže pokud se tu má někdo omluvit, já to fakt nejsem. Proto jsem psal, aby sis dal pozor na hubu - komentuješ něco, o čem nic nevíš. Víc se o tom bavit nebudu, vlastně to vůbec není můj problém, já jezdím na jiný druh paliva a navíc nemám veterány.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Odpovědět

Zpět na „Poklábosme“