Luděk Musil píše:Pozn. moderátora: myslím, že ty skla už máme vyřešený, tak proč ne
Ono je kopec a kopec. Zcela typickým příkladem může být silnice č. 19 v úseku Bystřice nad Pernštejnem - Rozseč nad Kunštátem.
A to v obou směrech a to jak za "plachtění", tak za brždění motorem. Z jedné strany (Rozseč -> Štěpánov) plachtím, přesto se rychlost nezvyšuje, naopak v některých úsecích musím zařadit a zrychlit. Z druhé strany (Lesoňovice -> Štěpánov) naopak kvalt nechávám a brzdím motorem a je to tak akorát, že auto nezpomaluje, jen těsně před Štěpánovem musím zlehka dobrzdit do 50-ky.
Obecně jsem spíš za stálé zařazení rychlosti z kopce. Jezdil jsem s náklaďákem a vím o čem to je, když má člověk za zadkem (i třeba jen) 9 tun písku.
Ale myslím, že v osobáku bych, s ohledem na momentální situaci a výškový profil, využíval obou možností.
Sebe, coby řidiče, nepovažuju ani za sprintera/spěchálka ani za loudače/kloboukáře. snažím se jezdit svižně avšak ekonomicky/úsporně v rámci předpisů.
L.
Souhlasím, také kombinuji dle kopce