Jízdní kolo

Free pokec (aj keď Ondra 07 by to celé zmazal)

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Panthymaeus (Honza)
Příspěvky: 1382
Registrován: čtv lis 25, 2010 07:47
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Jízdní kolo

Příspěvek od Panthymaeus (Honza) »

Mé zkušenosti s koly jsou mizivé
Začínal jsem na pionýru, od té doby nic. Jednou jsme kola koupili (dvě krosová), sestra a táta si je pochvalovali, půl roku na to nám je ukradli :( .

No a teď plánuji jezdit do školy (cca 8km tam i zpět dohromady). No radši než kupovat něco, co mě zase ukradnou jsem vytáhl z půdy u prarodičů zachovalého favorita (po strýci) a trénuji jízdu :D . Řeknu Vám, je to sranda zase jezdit. Hned první den najeto cca 30km v okolí. Favorit potřebuje seřídit přehazovačku (má čtyřkolečko vzadu - vpředu jen jedno) a seřídit brzdy (vůbec to nechtělo brzdit :D ), ale i tak se jelo super.
otec: Vaz 2102 (1978, 1.2, 4q), Vaz 2104 (1988, 1.3, 4q), Škoda Octavia 1U (2004, 1.9 PD, 6q)
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
Uživatelský avatar
Marťas
Příspěvky: 3465
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

Re: Jízdní kolo

Příspěvek od Marťas »

Kolo je to pěkný, ale při tom plánovaném nájezdu bych asi uvažoval o lepším přesmykači a přehazovačce. Acera už je sice podstatně lepší než SIS :) ale při tomhle nájezdu a zátěži jí dávám rok, maximálně dva.
Měl jsem jí na kole asi 3 roky (nájezd cca do 2000km/rok) a po těch třech letech byla skoro neseřiditelná. Teď mám v zadu XT a vepředu LX a můžu to vřele doporučit - po čtyřech letech jak nové ;)
2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / 1119, r.v. 2009 Kalina / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957 / Avia A21 Furgon / Zetor 25A
Obrázek
Жигули навсегда!
cackler
Příspěvky: 312
Registrován: stř čer 11, 2008 10:08
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Jízdní kolo

Příspěvek od cackler »

V návodu u toho kola z prvního příspěvku píšou 110kg, tak nevím...

návod tady: http://www.kellysbike.com/download/manual/cs/8000000010 (strana 10)

stránka kola kde jsem našel návod: http://www.kellysbike.com/CZ/jizdni-kol ... eQb8OmawXs
Uživatelský avatar
vodis
Příspěvky: 1666
Registrován: stř lis 25, 2009 21:18
Bydliště: Rakovník

Re: Jízdní kolo

Příspěvek od vodis »

Hlavně si dobře vybrat. Třeba můj táta dostal v roce 1958 svoje první kolo, modrého Favorita, tehdy luxusní čtyřkolečko. No a jak se ukázalo, bylo to asi i kolo poslední, jezdí na něm dodnes... I když je pravda, že ráfky, středy, přehazovačka, to vše je už jiné...
Sněhobílá Samara 21083 r. 1994 - ŽIGADLO! koupeno 10/2009, 16400 - 36142 km, prodáno 26.5.2013
Stříbrná 21102 r. 2003 - Samara EVO! koupeno 5/2011, 15100 - 71109 km, prodáno 28.7.2014
Červená 2105 r. 1990 - Ruda koupeno 4/2013, 58329 - 95400 km, prodáno 7.12.2019
Sněhobílá 2101 r. 1973 - Jáchym koupeno 8/2013, 43740 - 50065 km
a ještě Volha 24
Uživatelský avatar
Panthymaeus (Honza)
Příspěvky: 1382
Registrován: čtv lis 25, 2010 07:47
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Jízdní kolo

Příspěvek od Panthymaeus (Honza) »

vodis píše:Hlavně si dobře vybrat. Třeba můj táta dostal v roce 1958 svoje první kolo, modrého Favorita, tehdy luxusní čtyřkolečko. No a jak se ukázalo, bylo to asi i kolo poslední, jezdí na něm dodnes... I když je pravda, že ráfky, středy, přehazovačka, to vše je už jiné...


táta taky doposud jezdí na modrém favoritu...
původní čtyřkolečko nahrazeno pěti, nebo šesti? a vpředu mám pocit, že má tři. Brzdy jiné, berany taky... :D
Nesmrtelné kolo a ve sklepě další tři vraky na náhradní díly :)
otec: Vaz 2102 (1978, 1.2, 4q), Vaz 2104 (1988, 1.3, 4q), Škoda Octavia 1U (2004, 1.9 PD, 6q)
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11031
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Jízdní kolo

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Na 3/4 Favoritu jsem se něco najezdil, ale po čuchnutí k pohodlí horského či trekového kola již nikdy více. Kdo se má tom hrbit?
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
MacGyver
Příspěvky: 1541
Registrován: úte lis 11, 2008 16:59
Bydliště: Plzeň/Prášily
Kontaktovat uživatele:

Re: Jízdní kolo

Příspěvek od MacGyver »

Co se zkusit kouknout po nějakém bazarovém kousku? Kamarád nedávno koupil trekingové kolo, skoro jako nové. Dostal ho nějaký důchodce a vůbec na něm nejezdil. Jediné co mu bylo, že bylo rok staré :D. Hned šla cena o pár tisíc dolů.
Lada 2103 r.v.77 "Hranatá nádhera"
Lada 2107 r.v.86 štrejchnutá tankem
Já chci jenom jezdit. Já CHCI!!! :toothy10:
My Other Car Is A Millennium Falcon
člen Ladaklub ultras
Marek
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Jízdní kolo

Příspěvek od Marek »

Když už jsme u těch beranových Favoritů, Libert a Esek - moje Liberta z roku 1988 je k mání. Kdyby měl někdo zájem, mohu nabídnout. Patnáct let stojí ve sklepě a nikdo na ní už určitě jezdit nebude.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10490
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Jízdní kolo

Příspěvek od Luděk Musil »

Marek píše:Když už jsme u těch beranových Favoritů, Libert a Esek - moje Liberta z roku 1988 je k mání. Kdyby měl někdo zájem, mohu nabídnout. Patnáct let stojí ve sklepě a nikdo na ní už určitě jezdit nebude.

Sorry, že se připletu ... :D .
Taky mám v garáži fialovýho beranovýho favorita na půlgaluskách (maně vzpomínám asi 1991?). Původně dvoutác/pětikolečko, nyní dvoutác/šestikolečko, původní jednoklíčové brzdy vyměněný za dvouklíčovky. Před x lety jsem přemýšlel o výměně/pořízení 3-talíře, ale to dělat nebudu. Už na něm asi jezdit nebudu, protože mám novějšího treka, ale to kolo samozřejmě neprodám - je to můj první vlastní bicykl :idea: .
A Marku - co se týče té Tvojí (nad)váhy. Asi bych opravdu doporučil "horský" pláště. Ne úplně ty terénní, ale takový, co jsou vprostřed mírně vzorovaný a teprve až na krajích mají "zuby". Přecejen jsou to větší balony a tlumení otřesů bude lepší. Nedíval jsem se sice na Tebou uvedený odkaz, předpokládám však, že to kolo má odpruženou přední vidli, navíc bych doporučil odpružený sedlo - sám je mám a má to taky něco do sebe. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
veliz
Příspěvky: 505
Registrován: čtv led 28, 2010 21:19
Bydliště: Praha-západ

Re: Jízdní kolo

Příspěvek od veliz »

Když řešíte hmotnost jezdce, možná budete za chvíli řešit tlak v pneumatikách. Tak se zeptám: Foukáte kola od oka nebo měříte tlak pneuměřičem? Pokud ano, jaký tlak? Já foukám pláště 26x1,9 kompresorem vzadu 2,2, vpředu 2,0 baru, hmotnost jezdce 80kg.
Lada Niva 1,7MPi+LPG r.v. 2009 (01/2010 - 3/2014);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10490
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Jízdní kolo

Příspěvek od Luděk Musil »

veliz píše:... tlak v pneumatikách. Tak se zeptám: Foukáte kola od oka nebo měříte tlak pneuměřičem? ... .

Foukám (vod voka a) na palec až je pneumatika dostatečně tvrdá. Jednou jsem to i změřil (neuvěřitelné skoro 4). L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4260
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Re: Jízdní kolo

Příspěvek od Teepee »

veliz píše:Když řešíte hmotnost jezdce, možná budete za chvíli řešit tlak v pneumatikách. Tak se zeptám: Foukáte kola od oka nebo měříte tlak pneuměřičem? Pokud ano, jaký tlak? Já foukám pláště 26x1,9 kompresorem vzadu 2,2, vpředu 2,0 baru, hmotnost jezdce 80kg.
Foukám tak, abych po usazení se na stroj obě gumy v místě styku se zemí trochu zmáčknul (nebyly jak šutr)
U horského se to pozná dobře i podle jízdního komfortu na šotolině, kamenech atp.
Logicky, u dětí foukám hodně málo, u dcery je s tím problém, když má komfort, ujíždějí ventilky, když jsem přifoukl, byla by si vyrazila zuby, ale už se to na ráfku neprotáčí.
A s manželkou máme identické stroje, u ní foukám o něco míň (je o cca 20kg lehčí), opět podle rozcapení pláště na zemi.
V lese si kolo třeba upustím a před silnicí to zase lehce dofouknu, když mám náladu, nebo pojedu po silnici dýl a nechci se dřít.
Co si vzpomínám, kdysi jsem byl účasten instalaci hodně úzkých galusek a pak mi jako "zobákovi" řekli, do zadní 10, do přední 6, napumpuj to ... To je tlak prostě na kámen.
Na plášti bývá maximální hustící tlak, tak obecně by ho chtělo asi moc nepřekračovat, ruplou gumu na starém favoritu při galuskovém nahuštění jsem zažil. Bylo to zajímavé, plášť nic, jen se částečně vyzul a rupla duše. To bylo sice před dvaceti lety, ale dodnes na tom kole ty pláště jsou. 8)
Bílý LADA a okřídlená spol.
Marek
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Jízdní kolo

Příspěvek od Marek »

Na každém plášti je předepsán doporučený rozsah přetlaku. Většinou je to 2,8 - 4,5 Bar (u horských a trekových kol), někdy i víc.

Foukám vždy na maximální hodnotu, kterou výrobce dovoluje, moje hmotnost to žádá. Ale myslím, že je to dost individuální. Rozhodně nemyslím, že je dobře foukat málo (slovo komfort na kole neexistuje). Pokud je plášť nahuštěn málo, mají kola obrovský valivý odpor. U auta je to stejné. Tam se to projeví výrazným vzrůstem spotřeby paliva. Jak se to asi projeví u kola, které je hnáno volskou silou? Inu, je to víc než jasné, že? :-)

Ovšem ani příliš tvrdé pláště nejsou správnou volbou, to dá rozum. Sice snížím valivý odpor na minimum, ale (pokud pominu moje nepohodlí) zničím kolo, neb riziko proražení pláště extrémně narůstá, taktéž popraskání výpletu či prasknutí středů.


Takže to chce i u tak banální věci, jako je foukání plášťů kol, přemýšlet hlavou (to je ta koule asi metr nad prdelí, kdyby někdo nevěděl :-)).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11031
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Jízdní kolo

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Až mě měkkost kol dožere tak dofoukám baj voko na pohmat či decentní vybouličkování při zatížení. Dožrán bývám každý třetí týden, pryč sou ty doby kdy stačilo jednou za rok na jaře dofoukat. Nynější duše asi dělají ze stlačené tmy :-) .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Marek
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Jízdní kolo

Příspěvek od Marek »

..... a nevědí, co by za ně chtěli !
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Odpovědět

Zpět na „Poklábosme“