Peugeot 309 pomoc

Rozpravy o drobných muškách vašich neVAZových miláčků.

Moderátor: Moderátoři

Peugeot 309 pomoc

Příspěvekod mušketýr » stř zář 07, 2011 07:15

Dotaz směřuji na odborníky na toto auto.Nevím kolik jich tu je, ale uvidíme.
Lehla nám zadní náprava.Takže v podstatě na doraz.Pantáta ji vyměnil za jinou, kterou jsem osobně vymontoval, před dvěma lety z jednoho vraku-na kterém se zdála být v pořádku.Po výměně se to zdálo být trochu vyšší a hlavně tvrdší.Po dvouch dnech ježdění je náprava opět téměř na dorazech.Náprava má dvě torzky a já si myslím že by mělo jít nějak seřídit předpětí.Horší bude seřídit předpětí úplně stejně, aby nebyla jedna strana vyšší.Doufám že to pude na autě.Dík za rady.Mušketýr
Ne SMS, ne SZ.
Pouze volat!
602132238
Uživatelský avatar
mušketýr
 
Příspěvky: 1247
Registrován: stř srp 23, 2006 11:19
Bydliště: U Strakonic

Re: Peugeot 309 pomoc

Příspěvekod Saša » stř zář 07, 2011 16:15

Asi Tě nepotěším . Nejsem odborník na tyhle vozy ani jsem je nemněl ale na vině jsou zarezlé ložiska ve kterých se nápravy otáčí . Je to stále se opakující závada těchto aut (Peugeot,Citroen) . Oprava je náročná . Pokud se to ale ještě jakš takš hejbe navrtej tu rouru (co nejvíce sezhora) cca 4kou a nalej tam olej a díru přelep , nebo tam dej gumový špuntík . Pak jezdi po nerovnostech a doufej že si dají alespoň trochu říct . Pokud ale je osa otáčení výrazně mimo střed trubky (koukáno od kola) je už ložisko rzpadlé a nepomůže mu nic !
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Re: Peugeot 309 pomoc

Příspěvekod rosta » stř zář 07, 2011 16:52

na netu jsou odkazy na repasi těchto náprav-je pravda co píše saša-náprava pruží přes torzní tyče-rameno nápravy je ukotvené v ložisku a v torzce- proto má dvě tyče-každou na jednu stranu-a osu otáčení tvoří jehlové ložisko které se odvaluje po čepu nápravy-když je opotřebené ložisko náprava "áčkatí"- kola proti sobě tvoří obrys písmena A- ložisko se nechá vyměnit - je k dostání běžně jako náhr.díl- horší situace nastává když je vedle ložiska opotřebený taky čep nápravy-ten už jako náhr díl nelze sehnat , ale řeší se to tak že se čep vylisuje a podle něj se nechá udělat čep nový který se musí vysoustružit s přídavkem, potom povrchově zakalit a nakonec obrousit na čisto- povrchově zakalit proto aby byl tvrdý na povrchu ale houževnatý uvnitř -kdyby byl zakalený v celé síle materiálu při první díře by praskl-kalený materiál je sice tvrdý ale křehký....kdysi jsem toto dělal na peugeot 405, ale je to už dlouho- jo a je třeba zvolit vhodný materiál na výrobu- ne každá ocel je totiž vhodná na tepelné zpracování
když jsem byl malý vozili mě ladou a od té doby....
rosta
 
Příspěvky: 1417
Registrován: ned led 07, 2007 12:53
Bydliště: Moravany u Holic


Zpět na Technické problémy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků