Černobyl

Free pokec (aj keď Ondra 07 by to celé zmazal)

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Jany_RS
Příspěvky: 196
Registrován: pon čer 14, 2010 19:48
Bydliště: Raslavice(Presov)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jany_RS »

Prostě jaderná energie je energie čistá, dobrá, výhodná - prostě nejlepší.

a čo radioaktivny odpad ,ktory sa rozkladá aj štvrť milióna rokov !!! Da sa recyklovat ale len male množstvo a zvyšok sa uklada už aj do mora.

A Fukušima tiež nemala uplne v poriadku elektraren a že vraj unikom radiacie prevyšila černobyl.A okrem toho ked buchne elektraren ,tak je to potom zle ,tak jak s tym lietadlom.
lada 2103 1974,agregat 21011 s ozonom a podtlakovym rozdelovacom- lada 2103 RS :thumbright:
jawa 250/353 rok 1957 :heart:

lada vfts is the best & tatra ecorra :finga:
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Teepee, souhlas. I s tou vodní energií a spol. Ale je fakt, že od dob, kdy se v domácích podmínkách vyrábělo dřevěný uhlí už čas hodně pokročil a forma těch rizik se taky proměnila. Máme hodně pohodlí, energie tečou do baráku samy, nemusej se už nosit ani na hrbu, tak holt ta technika má svoje, no... Aspoň z toho nelítají tuny popela a kyselých binců.

Ty sluneční plantáže - to je další prvek, zatěžující síť. Koho zajímá energie když svítí slunce? Energie má přijít tehdy, když ji chce člověk.

Tedy:
Obrázek

:)
Naposledy upravil(a) MartasBrno dne pát dub 29, 2011 21:57, celkem upraveno 1 x.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Cory
Příspěvky: 11569
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

Jany_RS píše:a čo radioaktivny odpad ,ktory sa rozkladá aj štvrť milióna rokov !!! Da sa recyklovat ale len male množstvo a zvyšok sa uklada už aj do mora.


Ano, ale niekde som cital, ze ak sa vyrobi rovnake množstvo energie v jadrovej elektrarni a v tepelnej, tak odpad z tepelnej elektrarne sa zmesti na vlak, ktorý obtočí zem na urovni rovniku 7krat a vlak s jadrovym odpadom sa zmesti medzi stanice Praha hl.n. a Praha Smýchov (alebo tak nejak, neviem ako sa to tam vola). A nehladiac na to, ze z uhlia je tiez radiacia :)
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11031
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Veverka píše: Co si myslíte o AE Metsamor?Technika 70-tých let,RBMK,seismicky hodně aktivní zona,Kavkaz a jeho reálie(boje s Azery o karabach atd.),Arméni ve velíně :lol: ?

Že je to báječné 8) vyvážená kombinace všech rizik a negativ.

Jestli ta Wikipedie nekecá, tak je RBMK již "nečinný", ale jistě neustále pod dohledem stejně jako reaktory v Černobylu. Vůbec mě napadá, jak dlouho budou ty "nečinné" reaktory dohledovat? Navěky? Nějaká varianta demontáže a vzniku zelené louky asi ekonomicky nepadá v úvahu. Je ve stavu odstaveném vyveženo palivo?

Dále jim tam zbývá VVER 440, ten je fajn a ve výhledu, tuším 2018 dokonce spustí i VVER 1000.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Veverka

Příspěvek od Veverka »

Koko Loko,
Pod dohledem?To se asi koná všude u každého vyřazeného kusu,ne?
Uživatelský avatar
ger007
Příspěvky: 4784
Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
Bydliště: NMnV - Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ger007 »

Koko Loko píše:
Veverka píše: Co si myslíte o AE Metsamor?Technika 70-tých let,RBMK,seismicky hodně aktivní zona,Kavkaz a jeho reálie(boje s Azery o karabach atd.),Arméni ve velíně :lol: ?

Že je to báječné 8) vyvážená kombinace všech rizik a negativ.

Jestli ta Wikipedie nekecá, tak je RBMK již "nečinný", ale jistě neustále pod dohledem stejně jako reaktory v Černobylu. Vůbec mě napadá, jak dlouho budou ty "nečinné" reaktory dohledovat? Navěky? Nějaká varianta demontáže a vzniku zelené louky asi ekonomicky nepadá v úvahu. Je ve stavu odstaveném vyveženo palivo?

Dále jim tam zbývá VVER 440, ten je fajn a ve výhledu, tuším 2018 dokonce spustí i VVER 1000.


Oni ten raktor prakticky odstavuju, ono to nejde len vypnut gombikom, neviem presne ako tento proces funguje. Jedna sa urcite o financne velmi narocny proces a on ho myslim pomaly rozoberaju a zbytky odvazaju asi do kovošrotu :-D . Ale viem napriklad ze jedna z najvecsich ceskoslovenskych havarii reaktoru, v Bohuniciach A1, volakedy v 70tych rokoch, prinutila vladu ho odstavit vzhladom na rozsah poskodenia, a rozoberaju ho dodnes, a nieco ako cista luka je utopia

jo este ma naadlo, zaciatkom roku 2002 bola na reaktoroch Typu VVER 440 v jaslovskych bohuniciach spravena velka generalka, splnuju najnovsie a najprisnejsie parametre ktore nesplnuje polovica elektrarni vo francuzku a ide v "zapadnom svete" a chcu nam ich vypnut (alebo uz su dokonca vypnute??) a pritom tam bolo preinvsetovanych tolko milionov ze kazdy z nas tu by si mohol zit tak 300 zivotov jak prasa v zite
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !

1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25

Obrázek
детские игрушки
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

ger007 píše:Oni ten raktor prakticky odstavuju, ono to nejde len vypnut gombikom, neviem presne ako tento proces funguje.

Ve své podstatě jde reaktor vypnout tlačítkem a zastaví se během několika vteřin . Zasunutím "brzdných" (stínících) tyčí dojde k okamžitému pžerušení štěpné reakce , jenže celý reaktor je velmi hmotný a má obrovskou tepelnou setrvačnost , takže se musí dlouho dochlazovat jinak dojde k přehřátí . Poté neustále chladit poněvač i palivové tyče hřejí samy o sobě a dodávají jistý výkon . Po schlazení je možno odšroubovat horní víko reaktoru a postupně palivové tyče výjmout a "uschovat" .

Kdyby v reaktoru došlo k jadernému výbuch tak by to byla paradoxně mnohem "lepší" varianta než Černobyl nebo Fukušima . Štěpný materiál by zreagoval a za pár let by tam mohli lidé chodit . Viz Hirošima a Nagasaky . Jenže k tomu v reaktoru nejsou podmínky .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
ger007
Příspěvky: 4784
Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
Bydliště: NMnV - Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ger007 »

ano tym zastavi stepnu reakciu ale "nezastavis" reaktor tych niekolko sekund je 15 -20 takze v principe po 20 sekundach uz sa nestiepi, ved v tom reaktore je 312 tyci (VVER440) z toho je urcita cas regulacne myslim okolo 80 uz si to presne nepametam, a z tych 80tich su tam neake nudzove ktore to vedia velmi rychlo vypnut. dochladzuje sa to inac pomerne ale presny cas si tiez nepametam

len pre zaujmavost foto instalacie elektropohonov v JE Bohunice
Přílohy
aaaaaaaaaaa.jpg
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !

1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25

Obrázek
детские игрушки
Uživatelský avatar
Crocodile
Příspěvky: 3535
Registrován: pon úno 07, 2011 16:49
Bydliště: Choceň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Crocodile »

2101 (1976)
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)

Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy: Lada a UAZ
Uživatelský avatar
dvk
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Příspěvek od dvk »

Toto by mohl být dost zajímavý autentický dokument:
http://stalker.scorpions.cz/cernobyl/no ... n-the-zone
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
Crocodile
Příspěvky: 3535
Registrován: pon úno 07, 2011 16:49
Bydliště: Choceň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Crocodile »

vypadá to zajimavě. zkusim to někde sehnat.

Když už jsme u těch dokumentů, zonu projezdila na motorce i jedna ukrajinka, nafotila a napsala text. http://www.angelfire.com/extreme4/kiddo ... pter1.html
Byl i český překlad, ale už nefunguje odkaz. Ale uložil jsem si to tak kdyby to někdo chtěl tak můžu poslat.
2101 (1976)
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)

Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy: Lada a UAZ
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12117
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

Zajímavé.

Koukam, že v Pripjati se prodávaly Čezety :)
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
dvk
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Příspěvek od dvk »

Crocodile píše:Když už jsme u těch dokumentů, zonu projezdila na motorce i jedna ukrajinka, nafotila a napsala text. http://www.angelfire.com/extreme4/kiddo ... pter1.html
Byl i český překlad, ale už nefunguje odkaz. Ale uložil jsem si to tak kdyby to někdo chtěl tak můžu poslat.

Jojo, ten český překlad jsem před nějakým rokem četl a bylo to zpracované moc hezky.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Tak ten překlad by šlo taky pověsit někam na web, kdo má stránku... vyhledávače to najdou. Jen sehnat souhlas překladatele, pokud je v tom někde napsanej mejl překladatele...
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Štěpán

Příspěvek od Štěpán »

Máto to tam i s překladem. http://www.elenafilatova.com/
Odpovědět

Zpět na „Poklábosme“