Stránka 1 z 25

lietadlá a všeličo okolo

Napsal: sob bře 12, 2011 14:41
od dandy
Máme tu vlákno o vlakoch a autobusoch, ale ešte tu nikde nelietame. Tak si poďme trochu zalietať:jedno staršie videjko: http://www.youtube.com/watch?v=XRCbkBfdBrQ a jedno novšie http://free.zoznam.sk/video/paradny-vykon

Napsal: sob bře 12, 2011 14:59
od Křečík Barbuška
dandy píše:Máme tu vlákno o vlakoch a autobusoch, ale ešte tu nikde nelietame.

A přitom jsou v našich řadách nejméně dva piloti, možná i kosmonauti :D . Jelen tu, ale kdysi nějaký lítací topic tuším měl.

Napsal: sob bře 12, 2011 18:53
od Saša
dandy píše:Tak si poďme trochu zalietať:jedno staršie videjko:

No k prvnímu videu : Je to nezdařile natočený podvod . Stačí totiž něco vědět o aerodynamice . A nemyslím přistání .
A to létám jen na Rogale .
V pozadí známý kopec Raná u Loun

Napsal: sob bře 12, 2011 21:59
od jacek
Jistě, ono stačí si všimnout, že letadlo ve vzduchu a na zemi není zcela identické. Jinak aerodynamika se opravdu očúrat nedá. Letadlo bez poloviny křídla (tedy bez jednoho křídla, jak se lidově říká) je doopravdicky a bez výjimky neřiditelné. Dokonce i kdyby pilot chtěl teoreticky zůstat ve visu na vrtuli, a měl i tomu odpovídající engine, vlivem nesymetricky působících sil by letadlo v této poloze nemohl udržet. Domnívám se, že fatálními by byly minimálně dva faktory - rotační moment vrtule a rozdíl v obtékání proudu vzduchu od vrtule vpravo/vlevo. O rozdílu ve hmotnostech P/L nemluvě.

Poučení: Ne vše je tak, jak se to na první pohled jeví.

Napsal: sob bře 12, 2011 22:24
od Jelen
Hurá, konečně bezva topic :-D

K tomu letu bez jednoho křídla, první video je kravina, ale toto je realita:
http://www.youtube.com/watch?v=GY8qgZt4MDU

a tady je Jelen osobně :twisted:
http://www.youtube.com/watch?v=TC-Zg_cF ... ideo_title

Tohle je úžasný lítání , i když bych se asi trochu bál, kdyby to vysadilo...
http://www.youtube.com/watch?v=6ppDKUpmGck

A pár fotek:

Svatý Jan pod Skalou

Obrázek

jedna umělecká:

Obrázek

a autor fotek semnou v pozadí :-D

Obrázek

Napsal: sob bře 12, 2011 22:44
od jacek
Rotax? No vida, Sv.Jan pod Skalou - vždycky jsem si říkal, jakpak to tam vypadá. Pěkné! I přistání. Dokonce na letišti! :lol:

Napsal: ned bře 13, 2011 13:05
od rosta
ta F 15 s tím ustřeleným křídlem-f patnáct má velkou vztlakovou rezervu díky vztlakově tvarovanému trupu- proto s tím dokázal doletět a přistát-trup má v podstatě profil jako křídlo....

Napsal: ned bře 13, 2011 19:24
od Jelen
jacek, nene, Subaru.
rosta, to je pravda, proto to taky zvládl, ovšem přistával na dvojnásobné rychlosti, než je normální přistávací - však to tam popisuje :)

Napsal: úte bře 15, 2011 01:12
od jacek
Jelen píše:jacek, nene, Subaru.

Áááá, tak proto ten sound! :thumbup:

Napsal: úte bře 29, 2011 19:14
od zelvotron

Napsal: úte bře 29, 2011 19:19
od rosta
tak tomu říkám machr za kniplem-piloti jsou borci

Napsal: úte bře 29, 2011 19:22
od Jelen
Dost dobrý, jen trochu pobouchaná náběžka.

Dnes proběhla repase olejového čerpadla a zkušební let proběhl o.k.

Obrázek

Napsal: stř kvě 25, 2011 09:51
od Teepee

Napsal: stř kvě 25, 2011 19:44
od Michal2101
Tak, když je tu to téma létání, tak si dovolím přidat něco málo z modelářské akce :wink: (snad to nebude nějak mimo téma)
Akce probíhala 21. května u Miskovic u Kutné Hory.

Musím uznat že to byly opravdu skvostné modely, já jakožto příznivce všemožných rádiem řízených modelů jsem si přišel na své :) Zpracování těchto modelů je naprosto perfektní a o leteckých vlastnostích ani nemluvím. Nebyl problém najít modely se zdvihovým objemem větším než 250ccm a dokonce používající hvězdicové pětiválcové motory. Prostě naprosto úžasná akce .

Tady mohu poskytnout jen malinkou ochutnávku modelů, ať už na fotkách, tak na pár videozáznamech :wink: Jen omluvte kvalitu a "hluchá" místa ve videu, sluníčko totiž svítilo přesně do zad a tak pohled na display vám poskytnul jen krásný odraz slunenčních paprsků do vašeho obličeje a nic víc :roll:

http://michaljaros.rajce.idnes.cz/modely_KH/

Napsal: čtv kvě 26, 2011 08:20
od Teepee
Kamarád je nadšenec do leteckých modelů a když mi vypráví kolik to všechno stojí, jaký je problém s místem u těch větších modelů (na práci, na přepravu) a jak špatně létají malé modely oproti velkým (čili když modelařit tak od rozpětí 250cm výše) a jak to všechno stačí završit jednou malou chybou při pilotáži (přistání) tak oproti tomu jsou investice do starého žigulíka vcelku rentabilní :lol: :lol: :lol:
Když jsi viděl ty několikametrové modely, jistě jsi viděl i speciální přívěsy za auto a vytušil, že v takové věci jsou prostě statisíce peněz a pro člověka s příjmem odpovídajícím průměrnému příjmu v ČR je toto "velké" modelaření zapovězeno. A to takový člověk nemůže bydlet v bytě, neměl by to kam dát, musí mít dům a velkou dílnu.