Stránka 1 z 71

Zajímavé zajímavosti

Napsal: ned čer 06, 2010 16:36
od Laďuša
Hele, nebylo tady kdysi téma o zajímavých, ale jinak celkem nezařaditelných věcech? Podle mě jo, ale nevidim ho nikde...

Každopádně jsem si tak vybavil tu nákladní lanovku, co jsme jí měli jako krásnou industriální kulisu na sraze a která mě tolik fascinovala. Takže jsem si o ní teď něco našel

http://cestovani.idnes.cz/nejdelsi-lano ... igsvet_tom
http://www.lanove-drahy.cz/?page=lan&lan=101

Napsal: ned čer 06, 2010 17:33
od rosta
týjo osm kilometrů-to je jako z moravan do holic :shock:

Napsal: ned čer 06, 2010 18:08
od MacGyver
Zajímavostí lanovky je, že ke svému chodu nepotřebuje prakticky žádnou energii, protože funguje na spádovém systému. Pouze k prvnímu rozjetí se použije elektromotor. Ten pak slouží jako brzda a zároveň vyrábí elektřinu pro část zařízení lomu


Tak to se mi líbí a koukám, že nějaký ten rok už má lanovka taky zasebou.

Napsal: ned čer 06, 2010 18:13
od Lada Rider
http://necyklopedie.wikia.com/wiki/Kult ... %A1n%C3%AD ale treba dodrziavat tu ustanovene podmienky :P

Napsal: ned čer 06, 2010 20:18
od Cory
rosta píše:týjo osm kilometrů-to je jako z moravan do holic :shock:


Ako od nas na Ukrajinu :shock: :D

Napsal: ned čer 06, 2010 20:21
od JmJ
a kdo ma fajnovou z KVK ve vetsine bytu? no prece jaaaa :-)) krasne s ruzovouckym nadechem krkonosske hliny :-)

Napsal: ned čer 06, 2010 20:35
od Saša
V těhle vozících ale s uhlím jsme jako náctiletí jezdily v Ostravě . Váže se k tomu i jeden příběh s vypnutým proudem a hóóódně pozdním příchodě domů .
Od té doby jsme vždy sebou brali lano .

Napsal: ned čer 06, 2010 20:44
od JmJ
Saša píše:V těhle vozících ale s uhlím jsme jako náctiletí jezdily v Ostravě . Váže se k tomu i jeden příběh s vypnutým proudem a hóóódně pozdním příchodě domů .
Od té doby jsme vždy sebou brali lano .


povidej, vypravuj, nenech se premlouvat ;-)

Napsal: ned čer 06, 2010 21:19
od Honza 21061
Jestli je pravda, co jsem se o té lanovce dočetl jinde, tak letos, nejvýše příští rok, bude končit... :roll: Prý bude vytěžen všechen vápenec a lanovka tak ztratí smysl-bude demontována. Já bych ji nejradši předělal jako kuriozitu pro dopravu lidí, případně nákladů i lidí. Je teda fakt, že by musela začínat u nějakého nádraží apod. a končit zase někde na výzmanějších místech, aby se provoz zaplatil. :roll:

edit: ve druhém odkazu od Laďušy se to píše taky, i když tam není rok předpokládaného ukončení, jde to dopočítat zhruba podle vzniku článku.

Napsal: ned čer 06, 2010 21:37
od Saša
Jen ve skratce , jinak je to na docela dlouhé vyprávění . Jak asi tušíte pohon zajišťují elektromotory a bez proudu se netočí .
Jednou takhle v sobotu jsme vyrazili s partou na naše obvyklé místo - haldu nad koksovnou Karolína a koukali jak se vyrábí koks (né ten bílý) . Po jisté chvilce nás napadl nápad opět se svést lanovkou na uhlí . Přes bývalý most Pionýrů (ještě před výbuchem) jsme vyrazili na Sleskou ostravu . Počkali jsme na přerušení nakládky a hupky na inspekčním místě (sloup s plošinou) do vozíku v cca 14 hodin . Cesta přes Ostravici a Černou Louku proběhla hladce až do míst někde za divadlem , kousek od konce cesty (u prádelny a úpravny uhlí) . Tam se najednou vozík se zhoupnutím zastavil - celkem nic zvláštního (umožňovalo to přece nástup) . Ale ona ta zastávka byla tentokrát krapátko delší . Nápad přeručkovat po laně ke sloupu byl zavržen pro možnost nečekaného rozjetí , skok dolů byl nemožný a tak jsem přišel domu poté co se podařilo opravit pohon ve 3 hodiny ráno . Horší bylo že mne máma nechala od 23h hledat Veřejnou Bezpečností (dnešní Policie) . Nenašli .
I přes to jsme tuto nádhernou projížďku ještě několikrát zopakovali . Ovšem již s lanem s uzlíky .
Nikdy nezapomenu na průzkum opuštěných dolů , továren , jízdy nákladním vlakem , předjíždění trolejbusů po silnici ze Sleské Ostravy kolem Bazalů na dětských kárách atd... až po výlez na komín Ďětmarovické elektrárny . To vše by už dnes asi nebylo možné .
Jó mládí je v pr... a na klukoviny není čas .

Napsal: pon čer 07, 2010 08:50
od Teepee
Já si pořád říkám, že je ta dnešní doba nějaká divná. Dneska si postavit káru a pustit jí z kopce, tak je to div ne na kriminál, protože to máte: povinné ručení, řidičský průkaz, Technická prohlídka, povinná výbava, lékarnička a pásy...
Smí se vůbec na silnici s podomácku vyrobeným malotraktorem? Děda ho proháněl na trávu dnes a denně a žádnej problém, dneska bych se bál.
Tak jako se bojím Sierru odtáhnout do šrotu na laně, protože to máte: světla pryč, nárazníky pryč, STK propadlá, povinná výbava chybí ... Vozidlo nezpůsobilé k provozu na pozemních komunikacích. Narazím na policajty a jestli pochopí, že poslední cesta se nejezdí s vlajkoslávou a průvodem, těžko říct.

Napsal: pon čer 07, 2010 09:07
od Luděk Musil
Teepee píše:jako se bojím Sierru odtáhnout do šrotu na laně, protože to máte: světla pryč, nárazníky pryč, STK propadlá, povinná výbava chybí ... Vozidlo nezpůsobilé k provozu na pozemních komunikacích

že by bylo nutné na cestu poslední objednat "kočár 4 černými koňmi tažený"?
PS: " ..4 .." = podvál/odtahovka
:dontknow: . L.

Napsal: pon čer 07, 2010 10:38
od Wolf
Teepee píše:... Narazím na policajty a jestli pochopí, že poslední cesta se nejezdí s vlajkoslávou a průvodem, těžko říct.

Teepee už jenom jízda bez umístěné RZ (SPZ) je důvodem k vyřazení vozidla z provozu pro nezpůsobilost. A dále (mohou uložit) 5000-10000 pokutu a 6-12 měsíců zákaz řízení ... :mrgreen:

Napsal: pon čer 07, 2010 11:18
od dvk
.. a pamatuj, že člověk klidně objede Evropu bez sebemenších problémů, aby se pak totálně zruinoval 100m od baráku . )

Napsal: pon čer 07, 2010 11:44
od MartasBrno
dvk píše:.. a pamatuj, že člověk klidně objede Evropu bez sebemenších problémů, aby se pak totálně zruinoval 100m od baráku . )


šok! :koko: :koko: :koko: