Veteránismus
Moderátor: Moderátoři
Re: Zajímavé inzeráty na webu
Už se z toho stalo plnohodnotné téma, které nepatří do Bazaru - proto prosím někoho z "mocných" tohoto webu, aby téma přesunul do nějaké jiné kategorie.
To Vašátor:
Sleduji tyto závody, a dokonce mám jednoho kamaráda, který vlastní několik takových vozů - jeden z nich je Bugatti z r. 1928. Letos s ním jel Kitzbühel. Je to ovšem člověk, pro nějž peníze neznamenají vůbec nic, a i ke svým autům má ten vztah, že když se jim něco stane, koupí si jiné auto. Všichni účastníci těchto podniků (různé ty Gumbally a pod.) jsou nudící se multimilionáři.
Překvapivě se ani já neztotožňuji se svým přístupem, ale řekněme, že se jedná o aplikovanou nutnost. I mě dělalo radost, že když jsem s některým ze svých žigulů vyjel, lidé si jej se zájmem prohlíželi ... ale vlastně je to tak dosud, takže minulý čas není na místě. S auty samozřejmě jezdím (je to mobil, musí se hýbat), ale jak jsem řekl, velmi velmi omezeně.
Pokud by se konal takový sraz řekněme v Olomouci, Přerově, Prostějově anebo dejme tomu do 50 km, i bych se zúčastnil. Ale zlá zkušenost mne naučila auta provozovat minimálně. Přikládám fotografie, na nichž je vidět, jak dopadl jeden výjezd. V podstatě ihned po zaparkování do auta najela asi šestiletá dívenka na kole a prolomila řídítky blatník. Samozřejmě na tom nejlepším kusu mé sbírky, na autě, které má najeto těsně přes 20 000 km. 34 let to auto vydrželo bez jakéhokoliv zásahu do karosérie; při naprosto banální jízdě na vzdálenost 60 km dostalo zásah - a při stání, ani ne při jízdě. Tato zkušenost mě přivedla k nejvyšší opatrnosti. Oprava byla nákladná (chytit odstín laku starého 35 let není žádná prdel) a autenticita auta pochopitelně utrpěla. Zajímalo by mě, co by třeba dělal Hurikán, kdyby mu někdo stejným způsobem načal Jahodu. Z tohoto důvodu je "muzeum" nejbezpečnějším přístavem.
Stran machrování na srazech jsem nemyslel na vytahování se, ale na takovou tu klasiku všech srazů (i těch abiturientských) - kdo ho má většího, kdo hezčího ... no vždyť to známe
Motor si lze u mne poslechnout, jak jsem již řekl, když by se někdo přijel podívat, auto vyjede. I na cestu. Čili se někdo může i svézt. Ale na rovinu, nemám zájem absolvovat s auty různé losí testy a letmou míli na nějakém letišti při srazu. Rovněž nemám zájem o to, aby do naleštěných interiérů vlezlo během hodiny 30 lidí. Možno mě považovat za snoba, ale nechávám na té údržbě svoje ruce. Moje auta sice nejsou Bible kralická, ale tou taky nemůže listovat každý, kdo ji vidí. Potom ty předměty totiž velmi rychle ztrácejí punc novoty - a toho si na svých autech nejvíc cením.
Nemám tato auta jako investici. Investice je něco, co ti za určitý čas vydělá víc, než kolik jsi do toho dal. Já svá auta nehodlám prodat. Ale moje děti je milují. Jednou budou jejich. A tak je musím uchovat v co nejlepším stavu.
Jsem rád, že se můžeme pobavit o vztahu k veteránům. Každý to máme jinak. A jak jsem již řekl, můžu být považován i za snoba, mě to nevadí. Hlavně, že auta jsou v suchu.
To Vašátor:
Sleduji tyto závody, a dokonce mám jednoho kamaráda, který vlastní několik takových vozů - jeden z nich je Bugatti z r. 1928. Letos s ním jel Kitzbühel. Je to ovšem člověk, pro nějž peníze neznamenají vůbec nic, a i ke svým autům má ten vztah, že když se jim něco stane, koupí si jiné auto. Všichni účastníci těchto podniků (různé ty Gumbally a pod.) jsou nudící se multimilionáři.
Překvapivě se ani já neztotožňuji se svým přístupem, ale řekněme, že se jedná o aplikovanou nutnost. I mě dělalo radost, že když jsem s některým ze svých žigulů vyjel, lidé si jej se zájmem prohlíželi ... ale vlastně je to tak dosud, takže minulý čas není na místě. S auty samozřejmě jezdím (je to mobil, musí se hýbat), ale jak jsem řekl, velmi velmi omezeně.
Pokud by se konal takový sraz řekněme v Olomouci, Přerově, Prostějově anebo dejme tomu do 50 km, i bych se zúčastnil. Ale zlá zkušenost mne naučila auta provozovat minimálně. Přikládám fotografie, na nichž je vidět, jak dopadl jeden výjezd. V podstatě ihned po zaparkování do auta najela asi šestiletá dívenka na kole a prolomila řídítky blatník. Samozřejmě na tom nejlepším kusu mé sbírky, na autě, které má najeto těsně přes 20 000 km. 34 let to auto vydrželo bez jakéhokoliv zásahu do karosérie; při naprosto banální jízdě na vzdálenost 60 km dostalo zásah - a při stání, ani ne při jízdě. Tato zkušenost mě přivedla k nejvyšší opatrnosti. Oprava byla nákladná (chytit odstín laku starého 35 let není žádná prdel) a autenticita auta pochopitelně utrpěla. Zajímalo by mě, co by třeba dělal Hurikán, kdyby mu někdo stejným způsobem načal Jahodu. Z tohoto důvodu je "muzeum" nejbezpečnějším přístavem.
Stran machrování na srazech jsem nemyslel na vytahování se, ale na takovou tu klasiku všech srazů (i těch abiturientských) - kdo ho má většího, kdo hezčího ... no vždyť to známe
Motor si lze u mne poslechnout, jak jsem již řekl, když by se někdo přijel podívat, auto vyjede. I na cestu. Čili se někdo může i svézt. Ale na rovinu, nemám zájem absolvovat s auty různé losí testy a letmou míli na nějakém letišti při srazu. Rovněž nemám zájem o to, aby do naleštěných interiérů vlezlo během hodiny 30 lidí. Možno mě považovat za snoba, ale nechávám na té údržbě svoje ruce. Moje auta sice nejsou Bible kralická, ale tou taky nemůže listovat každý, kdo ji vidí. Potom ty předměty totiž velmi rychle ztrácejí punc novoty - a toho si na svých autech nejvíc cením.
Nemám tato auta jako investici. Investice je něco, co ti za určitý čas vydělá víc, než kolik jsi do toho dal. Já svá auta nehodlám prodat. Ale moje děti je milují. Jednou budou jejich. A tak je musím uchovat v co nejlepším stavu.
Jsem rád, že se můžeme pobavit o vztahu k veteránům. Každý to máme jinak. A jak jsem již řekl, můžu být považován i za snoba, mě to nevadí. Hlavně, že auta jsou v suchu.
Tom
VAZ 2103, 1975
VAZ 2103, 1977
VAZ 2103, 1978
VAZ 2106, 1978
VAZ 2103, 1975
VAZ 2103, 1977
VAZ 2103, 1978
VAZ 2106, 1978
Re: Zajímavé inzeráty na webu
Nakonec důkaz, že auta jsou na cestách
Tom
VAZ 2103, 1975
VAZ 2103, 1977
VAZ 2103, 1978
VAZ 2106, 1978
VAZ 2103, 1975
VAZ 2103, 1977
VAZ 2103, 1978
VAZ 2106, 1978
Re: Zajímavé inzeráty na webu
Koukám, že to trefila v podstatě na nejblbějším místě. Co jsi jí provedl? Nechal jsi tu opravu uhradit alespoň její rodiče? Každopádně sraz není o losích testech, sprintech a podobně, toho se také neúčastním, je to dobrovolné ale o pokecu s lidmi stejného naladění. Ideální by pro Tebe bylo asi zakoupit za pár peněz nějakou "ještě leštěnku" a pojezdit s ní, přeci když ty auta máš rád, tak se i rád svezeš, ne? Proto nějakej ocucanější kousek, ale stále hezkej by byl řešení, už jen kvůli takovým akcím. Teepee nad něčím podobným uvažuje.
Re: Veteránizmus
Ahoj. Co jsem jí tak mohl udělat? Šestiletému děcku ... ani jsem nezjišťoval rodiče, v podstatě jsem ani nedokázal přesně identifikovat pachatele ve skupince dětí jezdících na kole.
Ano, díra byla provedena do nejtvrdšího místa karoserie, přímo pod C-sloupek, a ještě do hrany. Dokonce se odlomil lak. Alespoň bylo vidět, jak je pod tím krásná zdravá ocel.
Přiznám se, že mě se na žigulících nejvíc líbí jejich luxus a vůně. Takže nějakou vybydlenou Ladu na ježdění nechci. A samozřejmě se rád svezu, ale už to není, co to bývalo. Posledně mě nějaký ču.ák s Filckou pořád chtěl předjet, ale na šestnáctku to ho.no nemá, tak se mu nedařilo. Ale pořád mi čuchal k pr.eli, čekal jsem, kdy do mě vletí. Na Kokoráku (kopec před Přerovem) jsem to naložil a zmizel mu v dáli. Ten zevl v té Felicii vypadal, že dostane psotník. Jeho "nové" auto dostalo nakládačku od auta z r. 1978.
Ano, díra byla provedena do nejtvrdšího místa karoserie, přímo pod C-sloupek, a ještě do hrany. Dokonce se odlomil lak. Alespoň bylo vidět, jak je pod tím krásná zdravá ocel.
Přiznám se, že mě se na žigulících nejvíc líbí jejich luxus a vůně. Takže nějakou vybydlenou Ladu na ježdění nechci. A samozřejmě se rád svezu, ale už to není, co to bývalo. Posledně mě nějaký ču.ák s Filckou pořád chtěl předjet, ale na šestnáctku to ho.no nemá, tak se mu nedařilo. Ale pořád mi čuchal k pr.eli, čekal jsem, kdy do mě vletí. Na Kokoráku (kopec před Přerovem) jsem to naložil a zmizel mu v dáli. Ten zevl v té Felicii vypadal, že dostane psotník. Jeho "nové" auto dostalo nakládačku od auta z r. 1978.
Tom
VAZ 2103, 1975
VAZ 2103, 1977
VAZ 2103, 1978
VAZ 2106, 1978
VAZ 2103, 1975
VAZ 2103, 1977
VAZ 2103, 1978
VAZ 2106, 1978
Re: Veteránizmus
Tome, mám soukromou prosbu....... nemohl by jsi mi nafotit tmavěmodrého ??? prosím ať můžu aspoň slintat nad fotkama a mám si co dáti na plochu pc a telefonu moc děkovala
TŘI SESTRY <III> LADA GANG
LADA 21061 (1.7-5q od Kinga) -1986
MERCEDES BENZ W124 220E -1993
SIMSON S51 -1990
FORD GRANADA ESTATE 2.0 4V-1984
http://fotoalba.cz/Kopr21061
http://kopr21061.rajce.idnes.cz/
LED ZEPPELIN
LADA 21061 (1.7-5q od Kinga) -1986
MERCEDES BENZ W124 220E -1993
SIMSON S51 -1990
FORD GRANADA ESTATE 2.0 4V-1984
http://fotoalba.cz/Kopr21061
http://kopr21061.rajce.idnes.cz/
LED ZEPPELIN
Re: Veteránizmus
To Kopr: Ahoj Roberte (už dobře?) Asi zítra to udělám
Tom
VAZ 2103, 1975
VAZ 2103, 1977
VAZ 2103, 1978
VAZ 2106, 1978
VAZ 2103, 1975
VAZ 2103, 1977
VAZ 2103, 1978
VAZ 2106, 1978
Re: Veteránizmus
Ahoj, tož již dobře hlavně foť v nějakém prostředí bez rušivých elementů typu ,láhev ledového čaje každopádně se těším na výsledek, občas chodím šňupat na rajče do tvých galerií a čekám až zase nějaké fotky přibydou
TŘI SESTRY <III> LADA GANG
LADA 21061 (1.7-5q od Kinga) -1986
MERCEDES BENZ W124 220E -1993
SIMSON S51 -1990
FORD GRANADA ESTATE 2.0 4V-1984
http://fotoalba.cz/Kopr21061
http://kopr21061.rajce.idnes.cz/
LED ZEPPELIN
LADA 21061 (1.7-5q od Kinga) -1986
MERCEDES BENZ W124 220E -1993
SIMSON S51 -1990
FORD GRANADA ESTATE 2.0 4V-1984
http://fotoalba.cz/Kopr21061
http://kopr21061.rajce.idnes.cz/
LED ZEPPELIN
Re: Veteránizmus
Sám také moc nechci jezdit v pátek odpoledne přes Hradec atd. do Mnichova hradiště,ale když pojedeš z Olomouce na sraz do Jedovnice,je to ubohejch 70km a vyjma Olomouce a samotné Jedovnice v podstatě na trase nepotkáš auto,zejména pokud pojedeš v pátek večer a v neděli dopoledne.Dva roky zpátky jsem tak potkal snad pět aut a 10km se to dá jet v kuse na volnoběh-cestou zpět.
Masové ožužlávání/sedání do interiéru na sraze jsem nikdy neviděl.
Riziko krádeže na sraze je ve skutečnosti mnohem nižší než když bude auto doma v garáži a já někde v práci.Protože stojíš celou dobu srazu na dohled auta.I když se vzdálím tak co?Vedle stojí kolegové a známí.
Masové ožužlávání/sedání do interiéru na sraze jsem nikdy neviděl.
Riziko krádeže na sraze je ve skutečnosti mnohem nižší než když bude auto doma v garáži a já někde v práci.Protože stojíš celou dobu srazu na dohled auta.I když se vzdálím tak co?Vedle stojí kolegové a známí.
Re: Veteránizmus
Ahoj, máš to v tématu Lionol´s VAZ 2106 today. TomKopr píše:Tome, mám soukromou prosbu....... nemohl by jsi mi nafotit tmavěmodrého ??? prosím ať můžu aspoň slintat nad fotkama a mám si co dáti na plochu pc a telefonu moc děkovala
Tom
VAZ 2103, 1975
VAZ 2103, 1977
VAZ 2103, 1978
VAZ 2106, 1978
VAZ 2103, 1975
VAZ 2103, 1977
VAZ 2103, 1978
VAZ 2106, 1978
- mceza
- Příspěvky: 2069
- Registrován: pon srp 13, 2012 20:41
- Bydliště: Mladá Boleslav/Kutná Hora/Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Veteránizmus
Ahoj, na jednu stranu tě chápu. Mít v garáži takové krasavce jako ty, tak se o ně také bojím. Ale na druhou stranu bych si na tvém místě pořídil ještě nějakého, který sice není v top stavu, ale také to není nějaká rezavá plečka. A toho bych pořádně proháněl. Jestli tvé děti ta auta milují, tak jak by se jim asi líbilo sednout do žigula a dojet na sraz, kde jsou další spousty krásných žigulů?
Na tohle mám asi vhodné auto já. Je v dost pěkném stavu na to, abych se za něj nestyděl, ale zároveň zejména z hlediska laku už také něco pamatuje, takže se o něj člověk nemusí nijak extrémně bát.
Na tohle mám asi vhodné auto já. Je v dost pěkném stavu na to, abych se za něj nestyděl, ale zároveň zejména z hlediska laku už také něco pamatuje, takže se o něj člověk nemusí nijak extrémně bát.
Zahraniční vůz po dědovi ВАЗ-2101 (1981)
Zimní pomsta ВАЗ-2101 (1974) - uz neni muj...
Auto na zimu Бумер E90 (2006) - uz neni muj...
Po BMW dalsi vozidlo z mocnosti Osy: Mazda 3 (2019)
Zimní pomsta ВАЗ-2101 (1974) - uz neni muj...
Auto na zimu Бумер E90 (2006) - uz neni muj...
Po BMW dalsi vozidlo z mocnosti Osy: Mazda 3 (2019)
Re: Veteránizmus
Jéé moc děkuji ,jdu se na to kouknout .lionol píše:Ahoj, máš to v tématu Lionol´s VAZ 2106 today. TomKopr píše:Tome, mám soukromou prosbu....... nemohl by jsi mi nafotit tmavěmodrého ??? prosím ať můžu aspoň slintat nad fotkama a mám si co dáti na plochu pc a telefonu moc děkovala
Jinak k vašemu tématu, přileť třeba na koštěti na sraz (nemyšleno zle ani ironicky ) jde spíš o lidi než vyloženě o auta.................
Nádhera jediné co bych tomu autu vytknul je ,že není moje
TŘI SESTRY <III> LADA GANG
LADA 21061 (1.7-5q od Kinga) -1986
MERCEDES BENZ W124 220E -1993
SIMSON S51 -1990
FORD GRANADA ESTATE 2.0 4V-1984
http://fotoalba.cz/Kopr21061
http://kopr21061.rajce.idnes.cz/
LED ZEPPELIN
LADA 21061 (1.7-5q od Kinga) -1986
MERCEDES BENZ W124 220E -1993
SIMSON S51 -1990
FORD GRANADA ESTATE 2.0 4V-1984
http://fotoalba.cz/Kopr21061
http://kopr21061.rajce.idnes.cz/
LED ZEPPELIN
Re: Veteránizmus
Já jsem také "veteránista" - mám odstavenou provozku (tedy ne udělané auto od podlahy) v moc slušném stavu. V prvním roce po odstavení jsem najel 179km /slovy stosedmdesátdevět/, druhý rok byl podobný. Výsledek - každý rok problémy s baterií, na STK nebrzdící zadní kolo (díky krasavci prošlo ☺)apod. Nikdo to neviděl, ani sousedi pomalu nevěděli, že jej mám. Potom jsem začal jezdit více, srazy apod., vyjížďky po oklí samozřejmě jen v pěkném počasí ☺ - kolikrát mi to zvedlo náladu, když jsem se projel po středohoří, lidé koukali, otáčeli se (tady na severu už vymizeli, a v tom stavu vúbec) a mně bylo fajnnnnnnn ☺☺☺.
Poslední roky mám roční proběh přes 2 tisíce km, díky srazům a jiným akcím a nelituji - i po asi 5 letech také zmoklo, ale poznal jsem plno fajn lidí a nelituji toho - tím myslím zmoknutí - ne že by mne těšilo, ale je to tak. Kdyby stálo v garáži, tak mi tolik radosí neudělá......
Přikládám foto - mnozí jej znají
Poslední roky mám roční proběh přes 2 tisíce km, díky srazům a jiným akcím a nelituji - i po asi 5 letech také zmoklo, ale poznal jsem plno fajn lidí a nelituji toho - tím myslím zmoknutí - ne že by mne těšilo, ale je to tak. Kdyby stálo v garáži, tak mi tolik radosí neudělá......
Přikládám foto - mnozí jej znají
- Přílohy
-
- P9050744.JPG (47.36 KiB) Zobrazeno 1008 x
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Re: Veteránismus
Ahoj, mít jedno auto, tak taky jezdím častěji. Ale při mém povolání, malých dětech a spoustě jiných aktivit + tři (čtyři) auta navrch, musel bych se rozkrájet Takže ta garáž to jistí
Tom
VAZ 2103, 1975
VAZ 2103, 1977
VAZ 2103, 1978
VAZ 2106, 1978
VAZ 2103, 1975
VAZ 2103, 1977
VAZ 2103, 1978
VAZ 2106, 1978
Re: Veteránismus
To moje auto nevyslo z garaze už rok a to nie je ani veteran
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Veteránismus
sa ani nečudujem, keď máš kúsky auta porozhadzované kde-kade po kútoch garážeCory píše:To moje auto nevyslo z garaze už rok a to nie je ani veteran
Každý rok absolvujem všetky zrazy (ak sa dá), plus nejaký malý výjazd z garáže za pekného počasia a nemám žiadne problémy. Autíčko musí trochu jazdiť.valda1971 píše:V prvním roce po odstavení jsem najel 179km /slovy stosedmdesátdevět/, druhý rok byl podobný. Výsledek - každý rok problémy s baterií, na STK nebrzdící zadní kolo (díky krasavci prošlo ☺)apod. Nikdo to neviděl, ani sousedi pomalu nevěděli, že jej mám.
P.S.: na STK dokonca robili na moje brzdy ešte ďalšie auto . Vpredu nulová odchýlka, vzadu 2%, ručka podobne.
Zrazy sú hlavne o ľuďoch. Nie všetci vždy prídeme autami s plachetnicou v znaku. Zúčastňovať sa súťaží ťa nikto nenúti. Jazda zručnosti je síce o rýchlosti, ale v inom zmysle. Vyhrá ten, kto rýchlejšie krúti volantom a nezaviaže si pri tom ruky. Prehnane povedané: tam sa autá a vodiči bavia. A šprintov som sa nikdy nezúčastnil, jednak s malou kubatúrou to nemá zmysel a jednak z úcty k veku a stavu môjho stroja.lionol píše: Ale na rovinu, nemám zájem absolvovat s auty různé losí testy a letmou míli na nějakém letišti při srazu. Rovněž nemám zájem o to, aby do naleštěných interiérů vlezlo během hodiny 30 lidí.
Na zrazoch sme tak trochu "divná" sorta jedincov, lebo čím naleštenejšia leštenka, tým väčší rešpekt k nej chováme, väčší odstup si držíme a nikto sa do nej hromadne nehrabe: očumujeme, komentujeme, čucháme a majiteľa podpichujeme (neexistujúcimi chybičkami krásy ), ale do auta nelezieme. Veď v podstate je ten posed v klasikách všade rovnaký, takže skúšať výhľad, pohodlie a komfort sedenia je ozaj kravina, máme to všetci doma.
P.S.: už by si ozaj mohol niekedy vyvenčiť niektorú tvoju fešandu. Jahoda by mala konkurenciu...
Nikita II, 1974
Nasťa 2016
chatka 12 forever
člen LKCS
Nasťa 2016
chatka 12 forever
člen LKCS