od JmJ » stř kvě 27, 2015 09:57
To neni hybrid. To je proste normalni solex karbec s vypinanim volnobezneho kanalu pri brzdeni motorem. Je to jednodussi a ucinejsi reseni nez na ozonu. Ozon tohle umi taky, ale zavirani/otvirani volnobezneho kanalu je reseno podtlakove, pres pneumaticky ventil, ktery je ovladan elektronikou. Navic na ozonu je jeste mikrospinac, ktery detekuje jestli je klapka prvni komory v nulove pozici. A jeste ma ozon podltakem ovladanou druhou komoru.
Solex ma druhou komoru mechanickou, nema mikrospinac, misto nej se proste pri nulove pozici klapky prikostri signalni kabel a volnobeh zavira elektromagnetickym ventilem, primo ovladanym z elektroniky.
Kazdopadne se solexem motor vykazuje asi nejrozumnejsi chod a nejrozumnejsi spotrebu. Ve spotrebe uz to neni takovy rozdil proti ozonu, spis jde o ten lepsi chod. Ja se chystam zkusit vymenit ozon za solex.
Na motorech 2105 se ve vyrobe stridal ozon se solexem, samary pak maji uz jen solex (aspon myslim).
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu