Stránka 2 z 4

Re: Hill hold alebo pomoc v kopci

Napsal: pát bře 29, 2019 12:57
od Dusan
Najpr si ujasni co je hill hold. A co je system zlepsujuci trakciu

Re: Hill hold alebo pomoc v kopci

Napsal: pát bře 29, 2019 15:35
od Georgius
Taky mi přijde, že jsou to trochu spojené dvě věci. ESP jsem na ledu vyzkoušel - po vypnutí jsem jel 30 v očích smrt, s ESP 40 s prstem v nose. O tom žádná. S hill holdem jsem se naučil žít, takže mne většinou ani moc nepřibržďuje, ale spíš jsem se naučil jezdit tak, aby se moc neaktivoval. Takže možná ho nakonec nechám zapnutý, ale ne proto, že by tak jako ABS/ESP zásadně pomáhal, ale že až tolik neškodí.

Re: Hill hold alebo pomoc v kopci

Napsal: pát bře 29, 2019 15:38
od Liftback
Ako najdôležitejšie je mať správnu súčiastku a softvér medzi volantom a sedadlom vozidla :P A to sa niekedy jazdilo po inak divokých cestách a šlo to.

Re: Hill hold alebo pomoc v kopci

Napsal: pát bře 29, 2019 19:38
od Jajo
Dusan píše:Najpr si ujasni co je hill hold. A co je system zlepsujuci trakciu


Ja to mám ujasnené. :lol: Ale vy ste písali, že hill hold vám spôsobuje to, že sa vám autá šmýkajú v kopci, nechcú sa rozbiehať v kopci,...
Čiže ja to mám ujasnené takto: hill hold ťa "podrží" v kopci kým preložíš nohu z brzdy na plyn(náhrada ručnej pri rozbehu), kontrola trakcie ti pomôže s ovládaním a rozdeľovaním hnacej sily na kolesa(samozrejme na hnacej náprave :D ) pri prudšom rozbehu na šmykľavom povrchu, ESP ti v určitých kritických situáciách stabilizuje auto proti bočnému šmyku, resp. až prevráteniu auta a ABS ti zabraňuje zablokovaniu kolies pri brzdení a tým aj ovládateľnosť auta pri prudkom brzdení.
Dobre to mám ujasnené? :?: :mrgreen:
A ináč tieto systémy v reálnej premávke pracujú aj súčasne, resp. sa dopĺňajú a preto niektorí nevedia čo im robí problém, resp. čo im pomáha. Napr. aj ESP a kontrola trakcie majú spoločnú kontrolku, takže nikdy presne nevieš čo vlastne zareagovalo, resp. to zareaguje súčasne. Ale väčšinou, keď sa rozbiehaš rovno, tak kontrolka signalizuje kontrolu trakcie a keď ideš rýchlo do zákruty, tak väčšinou ti pomáha ESP, ale ak systém vyhodnotí, že je problém aj s trakciou, tak ti v tej zákrute pomôže súčasne aj ESP aj trakcia.

Re: Hill hold alebo pomoc v kopci

Napsal: pát bře 29, 2019 20:35
od Dusan
Nevadi, ved stale hovoria ze je problem citat s porozumenim....

Re: Hill hold alebo pomoc v kopci

Napsal: pát bře 29, 2019 23:18
od grafi2
Serte už na to... ako nehnevajte sa ale fakt tu riešite kokotiny a naťahujete sa sko malé deti... to isté pri spotrebe... kua ste dospely ludia tak sa tak správajte...

Re: Hill hold alebo pomoc v kopci

Napsal: sob bře 30, 2019 09:44
od Jajo
grafi2 píše: kua ste dospely ludia tak sa tak správajte...


Presne tak, máš pravdu. Ja to tu už píšem od začiatku, že tu sa majú riešiť problémy a samozrejme sa snažiť nájsť správne riešenie tých problémov, prípadne sa tu majú riešiť veci ako niekoho naučiť niečo správne používať na Veste...! Ale niektorí sa tu doťahujú o slovíčka(v spotrebe pomaly o tisíciny litra, pri batérii o stotiny voltu,...) a niektorí zasa píšu také bludy, že až, a riešenie konkrétneho problému v nedohľadne,... Proste už aspoň teraz sa vcíťte do majiteľov nových Vest. Však oni keď sa tu teraz zaregistrujú, tak je tu už veľa tém a každá má kopu strán, a teraz ako ten chudák má niečo relevantné nájsť? Na 1. stránke má popis problému a potom číta 20 strán kecov, odbočení od témy, špekulácii ako sa na to vykašľať, ako to radšej deaktivovať,.... a na 21 strane sa dočíta len niekoho odpoveď "ja už viem ako na to" a potom sa zasa na 30-tích stranách nedozvie nič relevantné a nakoniec téma skončí niekde úplne inde ako začala. :( A problém nemá vyriešený nikto. Správna téma na konkrétnu vec by mala mať na prvej stránke popis problému a tiež najlepšie aj riešenie a potom 200 strán kecov a poďakovaní "že aj mne to takto funguje", príp. alternatívne riešenia(ak vôbec existrujú). Preto som už viac krát napísal, že kto nevie správne riešenie, resp. ani nemá Vestu, tak nech radšej nič nepíše, lebo tie jeho rady typu "vykašli sa na to", "odpoj to", "vymontuj to","kúp si iné auto",... nikomu nepomôžu a zahlcujú tu celé fórum.... Keď viem správne riešenie, tak tu napíšem celý postup od a po z až to pochopí aj úplný začiatočník, prípadne tento postup hodím na LadaWiki a je problém vyriešený. No a ono na niektoré veci čo sa tu riešia, stačí otvoriť návod na používanie a netreba tu zbytočne zahlcovať fórum doslova blbosťami. A niektoré veci sa treba naučiť správne používať, lebo väčšinou býva chyba v spojke medzi volantom a pedálmi. :mrgreen: Ja každému a pri všetkom vždy radím: prečítaj si návod odpredu a odzadu a až potom hľadaj riešenie problému inde.

Re: Hill hold alebo pomoc v kopci

Napsal: sob bře 30, 2019 09:59
od Georgius
hele, jakodlouholetý člen fóra s tebou souhlasím jen částečně. ESP jsi tady do toho začal tahat ty, před tím to nebyl OT ale hill hold. To že to někomu nemusí vyhovovat je pravda. To že se na to dá zvyknout (já) nebo to někomu i vyhovovat může (ty) je jasné a mělo by to tu zaznít. To že Dusan má obavu, že kvůli hill-hold skončí v příkopu je sice zbytečné, ale to zjistí příští zimu :-) Mně takhle na začátku strašně pomohla informace, že hill hold lze vypnout ručkou velmi pomohla, jak píše dušan o vypnutí plynem nevím jistě, pokud by někdo dal odkaz jak to přešně funguje (např. cory) tak si to zase rád přečtu. Protože v té věci mezi pedály a volantem musíš taky nastavit parametry zbytku soustavy ;-)

Re: Hill hold alebo pomoc v kopci

Napsal: sob bře 30, 2019 11:16
od Jajo
Georgius, súhlasím s tebou. Ale ESP som tu zatiahol, lebo bola na mňa otázka či mám jasno v tých systémoch... No a o odbrzdení toho systému plynom som písal ja. A to mám odskúšané aj na mojej Veste. Proste zastav v kopci,drž brzdu stlačenú, stlač spojku, zaraď rýchlosť(1 alebo R) a cca po 2-4 s pusti brzdu(s tým ,že budeš mať stále stlačenú spojku) a rýchlo trochu pridaj plyn a uvidíš, že hneď ako si pridal, tak to odbrzdi a pri tom máš stále stlačenú spojku. Inak keď pustíš brzdu(pri stlačenej spojke) a nepridáš, tak to odbrzdi až za 2-4s. A samozrejme, že v témach majú zaznieť aj skúsenosti a postrehy užívateľov... Ale ako som písal, na prvých stránkach sa má uviesť problém a tiež riešenie a až potom to ostatné, aby sa nemusel niekto "prelúskavať" cez 50 strán ku vyriešeniu problému. Čiže postrehy a skúsenosti by sa mali písať až keď sa základ problému vyrieši. Pozri si napr. tému TPMS, koľko strán tam je popísaných až kým som to ja nezhrnul do presného návodu a nedal som to na LadaWiki... Myslíš, že má niekto nový teraz chuť a čas čítať toľko strán názorov "nech to svieti, však na jar to zasa zhasne" a zbytočných kecov okolo tohto názoru??? Mňa to tiež osobne vytáča keď založím nejakú tému, položím v nej otázku a namiesto riešenia sú prvé odpovede typu "a na čo ti to je, kašli na to, to sa určite nedá,...." a potom sa na to nabalí aj 20 strán debaty okolo týchto odpovedí a nakoniec som sa ani ja ani nikto iný nedozvedel nič, len sme zabili kopu času čítaním "blbosti". Dúfam, že to chápeš. A ďakujem všetkým čo aspoň v témach robia poriadok, čiže to čo tam nepatrí buď dávajú do konkrétnych tém alebo to rovno mažú. Aj toto naše všeobecné obkecávanie v tejto téme môžete hodiť do nejakej všeobecnej témy...

Re: Hill hold alebo pomoc v kopci

Napsal: sob bře 30, 2019 15:30
od Georgius
Myslím, že tohle si určo wiki zaslouží až budou všechny informace po kupě (asi experimentálně odměřím na kolik musí být stlačený plyn/poloha škrtící klapky - pokud to není někde napsané) a pak do wiki hodíme výstup. Ono ty krafací témata jsou nejlepší právě v kombinaci s Wiki kam se dá závěr (+ by se to mělo zelenými či oranžovými napsat do prvního příspěvku aby ti, co nechtějí naše blábolení číst ). Tímto zavírám OT, dále jen technické parametry hill holdu :!:

Re: Hill hold alebo pomoc v kopci

Napsal: pon dub 01, 2019 07:37
od Teepee
Když už jste se tu tak zrafali, tak já přidám, že v Transitu v hasičárně (RV 2016) to máme taky (Asistent rozjezdu do kopce) a je to na prd. Rozjet se s tím naučeným postupem nedá, já bych ještě dokázal vstřebat nutnost buď použít ruční brzdu (rozjíždění pro začátečníky nebo fakt ostré kopce), nebo spíš si přidat tím plynem, ale je spousta uživatelů, kteří to prostě nepoberou a křičí, kde se ten krám vypíná. No a ono to vypnout nejde, nebo jestli někde v menu, v autě, které vidím jednou tak za měsíc a řídím třikrát za rok?
To třeba Start-stop má ON-OFF tlačítko na přístrojovce, to se už i někteří autolaici naučili z defaultního ON vypínat poté, co je vyděsilo, že se auto rozbilo a na křižovatce chcíplo.

Takže dobrá věc, pro hlavy inovacím otevřené. Tradicionalisté to zatratí.

Re: Hill hold alebo pomoc v kopci

Napsal: pon dub 01, 2019 08:35
od Duko
Je to dobrá vec, keď si na to človek zvykne, ale len na priemerné kopčeky. Na strmých kopcoch sa s tým nerozbehneš bez toho, aby to cúvlo, alebo skapalo. Tam zásadne používam ručnú brzdu.

Re: Hill hold alebo pomoc v kopci

Napsal: úte dub 02, 2019 06:19
od Raduz
Je to dobrá věc pro ty co umí h*vn*, my ŘIDIČI asistent na rozjezd do kopce nepotřebujeme, my máme ruční brzdu!

Re: Hill hold alebo pomoc v kopci

Napsal: úte dub 02, 2019 06:35
od Georgius
asi tak. Já jsem při popojíždění v koloně do kopce asistenta schválně exercíroval a jako po roce a půl už mne vyloženě nesere, ale toho plynu musí být víc než bych dal normálně, chudák spojka. Takže potvrzuji výše napsané o plynu, ale ručka je ručka.

Re: Hill hold alebo pomoc v kopci

Napsal: úte dub 02, 2019 07:22
od Cory
A nemyslite, ze prave RIDIC by si mal vediet poradit aj s asistentmi? Podla mna je vacsie umenie tomu rozumiet a pouzivat to s rozumom, ako tomu nerozumiet a nadavat na to :) Dobry vodic je ten, ktoremu je jedno, ci sadne do Trabanta, alebo najmodernejsieho auta a obe vie ovladat uplne perfektne bez vyplakavania.