KRAES píše:"stano112" - s tou klimatizáciu to ja pozorujem tak, že práve keď sa zapne a začne chladiť, motor sa na krátko pribrzdí zapnutím elektromagnetickej spojky kompresoru a nepatrným zvýšeným odberom z alternátoru pri zapnutí ventilátoru na "kondenzátore". No a keď klimatizácia sa vypne manuálne či automaticky pri dosiahnutí určitého tlaku v "potrubí" či teploty, tak si aj motor "oddýchne" a ako by ožil miernym poskočením.
No takto.Napíšem jeden príklad,aby to bolo jasnejšie.Ak idem na štvorke 80 a idem predbiehať kamión,tak šlapnem na plyn.V tom momente keď príde k zapnutiu klímy,tak mne auto akoby poskočilo vpred.Tým pádom ťa až tak neprekvapí pokles výkonu,lebo pri tom predbiehacom manévri by to mohlo byť nebezpečné.Ak však držím plyn konštantne pri ustálenej jazde,tak sa nedeje nič,už sa dokonca začal umúdrovať aj ten kompesor,lebo minulý rok hlavne pri jazde po dialnici dosť značne trhalo s celým autom,ako to furt zapínalo a vypínalo.Rusi tam dali asi niečo poriadne,potreboval sa trocha zabehnúť
.Až na to cvakanie relátka a tlačenie chladiva do výparníka,ktoré sú typickými prejavmy pri zapnutí klimatizácie,je to ok.Je to daň za "veľkosť" Kaliny,lebo čo nevošlo do motorového priestoru,tak napchali do interiéru.Preto je tá prístrojovka taká objemnejšia a opticky sa interiér zdá malý.Našťastie len zdá,lebo pripravujem reportáž s fotkamy interiéru,kde som si na pomoc prizval aj figuranta
.Takže uvidíme.