od Jan Vaníček » sob led 07, 2017 21:13
Omlouvám se, že to tu tedy zapleveluji něčím jinýmco již nepatří k nové Grantě Luďka, bylo by tedy asi vhodné přesunout jinam.
Proč Grantu a ne Logana musí asi vysvětlit majitel Granty a já mu asi i rozumím, protože byť nadopovaný, ale tříválec bych teda domů též nechtěl. A fabrický plyn a bezproblémů? O tom by mohli vyprávět někteří majitelé jiných značek (schválně neuvádím, mám to z doslechu, z různých fór, nemohu doložit, ale vím, že to je z více zdrojů).
Sám jsem jen uživatel LPG od roku 1994. Dotaz zněl, které Hyundaie mají problém, tak jsou to hlavně i20, možná i i30 se stejným motorem. U popsaného starého modelu nevím, nicméně trochu pochybuji o ekonomické správnosti montovat toto zařízení do auta, jehož hodnota je možná nižší, než hodnota LPG soustavy. Co vím, tak problémy mají některé Focusy(typ motoru nevím), lze to řešit přívstřikem benzínu pro chlazení spalovacího prostoru, pak je ale blbá ekonomika provozu (řešil kolega v práci). Z aut, která mi prošla rukami a vím, že problém není, tak Favorit, Felicia 1,3, 1,6, Octavia 1,6/55kW, 1,6/74 a 75kW, 2,0, Berlingo 1,4, 1,6, Dacia 1,6 , vím, že to testovali na Rapidu 1,2TSI, ale zase nutno přivstřikovat benzín a určitě i celá řada dalších. Zkušený přestavce jistě poradí. Nejdůležitější je najít si takovou firmu, která opravdu má velké zkušenosti, protože nejdůležitější není ani tak zvolený výrobce systému LPG (dnes je sekvenční vstřikování +/-stejné), jako to, že ho přestavovatel umí řádně propojit s řídícím systémem vlastního auta a odladit ho ke spokojenosti zákazníka. Já třeba měl u místní firmy skvělé zkušenosti s Ladou 06, Felicií, která měla centrální vstřikování do sání, ale už mi nikdy nedali řádně do kupy systém v Berlingu 1,4. To mi odladili k mé spokojenosti po roce problémů jinde a od té doby jezdím na přestavby 150km daleko. Honza