První Granty v ČR

Moderátor: Moderátoři

Re: První Granty v ČR

Příspěvekod Cory » pát říj 21, 2016 22:34

KRAES píše:Vzhľadom k tomu, že sa stala LADA GRANTA Liftback 1,6/16v mojou favoritkou na kúpu nového auta na jar ( v Dacii sa zbláznili keď začali montovať do Loganov trojválcové motorčeky 0,9 a jedno litre a Lada Vesta je zatiaľ v nedohľadne), tak často hľadám na internete tipy triky, návody a vlastne všetko čo sa týka Lady Granty, no a v originál ruskej knihe o údržbe sa píše, že prvá garančná kontrola má byť pri 3000 až 3500km kde sa menia oleja, filtre a kontroluje sa vôľa ventilov. Ďalšia výmena oleja je pri 15 000km lebo 1x za rok, (záleží čo príde skôr) a v prípade používania vozidla v extrémnych podmienkach každých 7500km. Ventily sa kontrolujú každých 30 000km a rozvodový remeň sa mení pri 75 000km. Z mojej strany to chápem, Rusy si nedovolia meniť autá každý piaty rok, tak je pre nich údržba dôležitá. Kamarát kúpil novú Fábiu v benzíne a prvá výmena oleja je pri 20 000km!!! Tak asi Škodovka montuje už motory a prevodovky po „ZÁBEHU“!!!!!! :D


Divné, 16V motory maju od zaciatku hydrostely a nove 8V uz tiez. A od motora 21126 je vymena rozvodov pri 120tis.km - ma uz iny remen aj kolesa, aj vodnu pumpu.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: První Granty v ČR

Příspěvekod stano112 » sob říj 22, 2016 08:46

Cory píše:
KRAES píše:Vzhľadom k tomu, že sa stala LADA GRANTA Liftback 1,6/16v mojou favoritkou na kúpu nového auta na jar ( v Dacii sa zbláznili keď začali montovať do Loganov trojválcové motorčeky 0,9 a jedno litre a Lada Vesta je zatiaľ v nedohľadne), tak často hľadám na internete tipy triky, návody a vlastne všetko čo sa týka Lady Granty, no a v originál ruskej knihe o údržbe sa píše, že prvá garančná kontrola má byť pri 3000 až 3500km kde sa menia oleja, filtre a kontroluje sa vôľa ventilov. Ďalšia výmena oleja je pri 15 000km lebo 1x za rok, (záleží čo príde skôr) a v prípade používania vozidla v extrémnych podmienkach každých 7500km. Ventily sa kontrolujú každých 30 000km a rozvodový remeň sa mení pri 75 000km. Z mojej strany to chápem, Rusy si nedovolia meniť autá každý piaty rok, tak je pre nich údržba dôležitá. Kamarát kúpil novú Fábiu v benzíne a prvá výmena oleja je pri 20 000km!!! Tak asi Škodovka montuje už motory a prevodovky po „ZÁBEHU“!!!!!! :D


Divné, 16V motory maju od zaciatku hydrostely a nove 8V uz tiez. A od motora 21126 je vymena rozvodov pri 120tis.km - ma uz iny remen aj kolesa, aj vodnu pumpu.

Na mojej Crosske mám tiež motor 21126,má to hydraulické vymedzovanie vôle,prvá serviska interval 2500-3000km,ďalšie po 15000km a výmena rozvodov po 75000km-údaje zo servisnej knižky.
Naposledy upravil stano112 dne sob říj 22, 2016 10:31, celkově upraveno 1
Lada 2101 r.v.1980 (1998-2007)/Lada Samara r.v.1990 (2007-)/Lada 2112 r.v.2002 (2010-2020)/Lada Kalina Cross r.v.2016 (2016-)/Lada Vesta SW Cross r.v.2019 (2020-)
Uživatelský avatar
stano112
 
Příspěvky: 1125
Registrován: čtv zář 29, 2011 21:29

Re: První Granty v ČR

Příspěvekod Cory » sob říj 22, 2016 08:51

Tak mozno to zasa zmenili...alebo nezmenili servisnu knizku :D Ja som dostal ako navod, tak aj servisnu knizku v slovencine aj rustine. Rusky navod je 3x hrubsi ako slovenský a servisna knizka je tiez ina. No proste by som slovenskym verziam neveril :D Ale tych 75tis. mi pride realnejsich ako 120tis.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: První Granty v ČR

Příspěvekod valda1971 » sob říj 22, 2016 09:19

Já mám v servisce i manuálu výměny rozvoďáku po 60tis. - jenže ani jedno není k nové Prioře. Serviska je nějaká univerzál LADA a manuál je na první verzi Priory.
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
valda1971
 
Příspěvky: 7204
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: První Granty v ČR

Příspěvekod stano112 » sob říj 22, 2016 10:40

Cory píše:Tak mozno to zasa zmenili...alebo nezmenili servisnu knizku :D Ja som dostal ako navod, tak aj servisnu knizku v slovencine aj rustine. Rusky navod je 3x hrubsi ako slovenský a servisna knizka je tiez ina. No proste by som slovenskym verziam neveril :D Ale tych 75tis. mi pride realnejsich ako 120tis.

Tak ono je to tam v tej servisnej knižke tak divne napísané...Vymeniť ozubený remeň hydraulického mechanizmu...interval 75000km,ale v značkovom servise my tuším hovoril že je to 100000-120000km,takže neviem-zatiaľ to ešte neriešim je to ešte ďaleko :D
Lada 2101 r.v.1980 (1998-2007)/Lada Samara r.v.1990 (2007-)/Lada 2112 r.v.2002 (2010-2020)/Lada Kalina Cross r.v.2016 (2016-)/Lada Vesta SW Cross r.v.2019 (2020-)
Uživatelský avatar
stano112
 
Příspěvky: 1125
Registrován: čtv zář 29, 2011 21:29

Re: První Granty v ČR

Příspěvekod Cory » sob říj 22, 2016 16:42

Tak ono sa nemeni len remen, ale aj kladky a pumpa :D
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: První Granty v ČR

Příspěvekod stano112 » úte lis 22, 2016 18:56

Cory píše:Tak ono sa nemeni len remen, ale aj kladky a pumpa :D

Tak to je nám jasné každému :D ,len ako som tušil a včera mi to v SlovLade potvrdili,servisná knižka na Kalinu 2 na Slovensku neexistuje,čiže to čo je v nej napísané je prevzaté a možno skombinované z viacerých modelov/Kalina 1,Priora,10-ková rada,Niva.../čiže je to len knižka na pečiatky kvôli záruke... :( .Ale včera som sa pýtal konkrétne na rozvody,v každom prípade majú vydržať cez 100 000 km,lietali tam cifry 120 000-150 000km a možno aj viacej.Trebalo by asi ohľadom tohto prehrabať ruské fóra,možno budeme múdrejší :) .
Lada 2101 r.v.1980 (1998-2007)/Lada Samara r.v.1990 (2007-)/Lada 2112 r.v.2002 (2010-2020)/Lada Kalina Cross r.v.2016 (2016-)/Lada Vesta SW Cross r.v.2019 (2020-)
Uživatelský avatar
stano112
 
Příspěvky: 1125
Registrován: čtv zář 29, 2011 21:29

Re: První Granty v ČR

Příspěvekod Cory » úte lis 22, 2016 19:18

Je to motor 21126? Tam to ma vydrzat 120tis., ale v ruskych manualoch pisu 60tis. km. A v praxi to praskne hocikedy aj pri 30tis. km :D
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: První Granty v ČR

Příspěvekod KRAES » úte lis 22, 2016 23:00

Rozvody s remeňom to je lotéria, stačí zlé ložisko v kladkách či chybný remeň a je to. Zabúda sa aj na starnutie remeňa, ja mám vo zvyku meniť remeň siedmim rokom či po 60 000km na Renaulte R21 GTD a pri tomto aj zostanem, len keď som menil podľa rokov (asi 50 000km) tak sa nemenili kladky ale len remeň.
ŠKODA 100/110LS (1971) od 1989 – 2002, RENAULT 21 GTD (1991)od 2002 – 2018, KEEWAY SilverBlade 125EFI od 2014, LADA 2194 CROSS LUX (2017) od 2017, LADA 2112 1,5 GLI (2002) od 2020, , LADA 2194 CROSS LUX (2016) od 2023
Uživatelský avatar
KRAES
 
Příspěvky: 297
Registrován: pát zář 09, 2016 11:56
Bydliště: Rožňava

Re: První Granty v ČR

Příspěvekod stano112 » stř lis 23, 2016 00:09

Cory píše:Je to motor 21126? Tam to ma vydrzat 120tis., ale v ruskych manualoch pisu 60tis. km. A v praxi to praskne hocikedy aj pri 30tis. km :D

Podľa TP je tam motor 21126 1596 cm3/72 KW,čiže ten istý čo máš aj ty.Bohužiaľ aj ja som videl na YT video,kde mu konkrétne na Crosske odišla šponovacia kladka po 35 000 km...desím sa toho,mne sa utrhol remeň na 2112 po 31 000 km 300 km od domu na dovolenke,myslel som že ma drbne!Doprava auta aj s rodinkou domou ma vyšla na 200€+oprava :( .Ale to som tam mal rozvody MS,ktoré my predali v SlovLade,teraz tam mám Gates,dúfam že ten vydrží,lebo akurát že mám najazdených na tom 30 000km,normálne mám s toho mindráky... :( .
Lada 2101 r.v.1980 (1998-2007)/Lada Samara r.v.1990 (2007-)/Lada 2112 r.v.2002 (2010-2020)/Lada Kalina Cross r.v.2016 (2016-)/Lada Vesta SW Cross r.v.2019 (2020-)
Uživatelský avatar
stano112
 
Příspěvky: 1125
Registrován: čtv zář 29, 2011 21:29

Re: První Granty v ČR

Příspěvekod Cory » stř lis 23, 2016 06:19

Tak s MS mozes byt rad,ze si na tu dovolenku vobec dosiel :mrgreen: treba aj pocuvat zvuky z motora,kladky sa zvyknu najskor ozyvat. Ozaj,na garankach sa rozvody maju kontrolovat. Tusim na 30tis. km - stav remena, napnutie,kladky.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: První Granty v ČR

Příspěvekod Luděk Musil » stř lis 23, 2016 07:32

Včera jsem byl u prodejce ve Vyškově, abych mu dodal zimní kola. Chvíli jsme si i povídali.
Za tu chvíli, co má v "portfoliu" Ladu, již prodal modrou a bílou K-cross, Grantu (ta je ještě v Trenčíně a čeká na tažný a mlhovky) a má (víceméně) domluvenou zakázku na další crosku někam k M.Boleslavi a rozjednán prodej té stříbrné předváděčky Granty do Brna (s velkou pravděpodobností 3enit).
Dobře chlapci!
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10476
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: První Granty v ČR

Příspěvekod radek mb » stř lis 23, 2016 08:20

Bohužel, ta kroska putující k Mladé Boleslavi není pro mne.... :(
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Uživatelský avatar
radek mb
 
Příspěvky: 5186
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB

Re: První Granty v ČR

Příspěvekod Luděk Musil » čtv lis 24, 2016 09:51

Hele,kluci - kde vytahujete statistiky o prodejích či počtech automobilů v ČR?
Konkrétně mě samozřejmě zajímá Kalina a (obzvláště) Granta :idea:
Dík. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10476
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: První Granty v ČR

Příspěvekod zelvotron » čtv lis 24, 2016 20:25

Dřív na SDA, ale to už volně přístupný sou už jen základní, podle modelů už to je pár let nedostupný, resp. za poplatek.

http://portal.sda-cia.cz/stat.php?m#rok ... Z&str=nova
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Diskuse k modelu Granta

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků