Perspektivy a premiéry Avto VAZu
Moderátor: Moderátoři
Perspektivy a premiéry Avto VAZu
Tak jsem si po delší době udělal čas na fórum. Během posledních několika měsíců jsem v runetu narazil na mnoho různých zpráv, které se týkaly novinek u Volžského výrobce a možných perspektiv (nejen) na tento rok. Zkusím všechny tyto porůznu nasbírané a již i ověřené informace dát do souvislostí v jednom textu. Jak už jsem psal, na fóru jsem nějaký ten měsíc nebyl, takže je možné, že některé jednotlivosti tady už třeba někde jsou. Jelikož se info týkají jak Vesty, tak Xryae, dám všechno sem. Nicméně k věci.
Zahájení prodeje modelu Xray
Jedna z posledních novinek je spuštění sériové výroby modelu Xray. Ten se začne oficiálně prodávat již v únoru. Přesná cena zatím ještě nebyla stanovena, ale měla by být méně než 600 tis. rublů, což je v těchto dnech velmi lákavá cifra. A to i z pohledu domácích Rusů.
Podle prohlášení vedení VAZu, by se měl Xray spolu s Vestou (která se začala prodávat 25. 11. 2015) stát katalyzátorem změny postavení a celkového imidže Lady.
V tomto roce (2016) chce VAZ vyrobit přes 20.000 Xrayů. Pokud bude na trhu poptávka, jsou schopní jich vyrobit i lehce přes 60.000 kusů, což je současné maximum zatím jedné linky, na které se Xray montuje. V průběhu tohoto roku se také plánuje zahájení výroby Xraye ve verzi 4x4.
Priora s mnoha otazníky
Koncem minulého roku se na mnoha místech objevila zpráva o ukončení výroby Priory. Tato informace, jak se ukázalo, není pravdivá. VAZ výrobu zatím neukončil, ani neoznámil přesný konec její výroby. Podle neoficiálních informací se předpokládá výroby Priory až do roku 2018. No jisté zatím není nic. Jak i přímo ve VAZu připouští, všechno bude záviset na prodejích jak Priory, tak i ostatních typů. Nyní po zahájení prodeje Vesty ve VAZu sledují vývoj na trhu. Uvažuje se i o verzi, ve které by Prioru slevnili a posléze postupně utlumili její výrobu tak, aby se na současné výrobní lince Priory mohly začít montovat i jiné typy, zejména předpokládaný Xray 4x4.
Kromě toho nyní začal VAZ vyrábět Prioru i ve dvoubarevném provedení (jiná barva střechy). Tohle provedení ale nabízí jen v omezeném počtu prodejen, převážně v jižních regionech RF.
Exportní novinky a prodejní politika
S novými modely Vesta a Xray se chce VAZ znovu etablovat i v zahraničí. Tento proces bude probíhat ve dvou stádiích, dle emisních předpisů v jednotlivých zemích. Do států, kde platí Euro-5, se začnou nové modely vyvážet ještě během prvního čtvrtletí tohoto roku. U států s Euro-6 to bude složitější. Nyní probíhají poslední práce na výrazných úpravách motorů a systémů jejich řízení tak, aby splnili normu E-6. Poté nastoupí fáze zkoušek a teprve po nich VAZ zahájí proces certifikace. Pokud půjde vše dobře, měly by být prodeje v zemích s E-6 zahájeny na konci tohoto roku. Hlavními trhy VAZu, na které se chce plně soustředit jsou státy ex SSSR a jeho blízké zahraničí. Dalším důležitým trhem, na kterém se chce VAZ prosadit (a kam už investuje značné sumy a úsilí) je blízký východ a některé asijské státy. EU v tomto úhlu pohledu stojí až na třetím místě. Přičemž v samotné EU budou pro VAZ prioritní zejména Německo a Itálie.
Vesta Signature
VAZ vyvinul luxusnější verzi Vesty. Oproti běžnému modelu má rozvor zvětšený o 25cm, které jsou plně k dispozici cestujícím na zadních sedadlech. Interiér doznal značných změn. Standartem je čalounění z kombinace kůže a alcantary, či kůže a luxusního veluru. Volant, řadička a ruční brzda je také v kůži. Běžnou výbavou je dvouzónová klima, časem by měla být i varianta se třízónovou. První série bude osazena ještě 1,6 16V motorem. Pro další série bude standartem nová firemní 1,8. Objevit by se snad měl i motor 2,0.
Původní projekt, či víceméně studie proveditelnosti výroby auta vyšší střední třídy, se poměrně rychle dočkal realizace. Dle VAZu se Lada Vesta Signature bude zatím vyrábět malosériově. Výroba byla zahájena tento týden. Jeden z prvních zákazníků je vedení Samarské oblasti RF. To ještě do konce ledna obdrží zásilku prvních 10 kusů. Samarská oblast zatím v prvním balíku objednala 200 vozidel. Při dalších nákupech chce Vestou Signature postupně nahradit veškerý svůj vozový park.
Podobný kontrakt, či záměr nyní projednává i několik dalších oblastí RF. V současné situaci, kdy se v Rusku snaží prakticky ve všech oblastech postupně omezovat dovoz, či cizí značky a nahradit všechno, co jen trochu jde vlastními výrobky, má Lada Vesta Signature velké šance stát se standardním flotilovým autem všech státních nebo oblastních orgánů, institucí a podniků. Zaujala by tak postavení, které měly dlouhé desetiletí Volhy.
Premiéry VAZu
Loňské představení "nového" VAZu, nechce podnik nechat jen tak vyšumět do prázdna. Chtějí uvádět do prodeje nejméně jednu modelovou novinku ročně. Ještě letos tak má být kromě již zmíněného Xray 4x4, zahájena sériová výroba Vesty 4x4, která by měla být univerzálním autem pro všechny typy cest. Xray 4x4 má být plnohodnotným autem pro nezpevněné cesty, na rozdíl od čistě městského crossoveru Xray.
Tolik výběr z různých článků, na které jsem více, či méně, náhodou narazil. Snad se to VAZu podaří.
Zahájení prodeje modelu Xray
Jedna z posledních novinek je spuštění sériové výroby modelu Xray. Ten se začne oficiálně prodávat již v únoru. Přesná cena zatím ještě nebyla stanovena, ale měla by být méně než 600 tis. rublů, což je v těchto dnech velmi lákavá cifra. A to i z pohledu domácích Rusů.
Podle prohlášení vedení VAZu, by se měl Xray spolu s Vestou (která se začala prodávat 25. 11. 2015) stát katalyzátorem změny postavení a celkového imidže Lady.
V tomto roce (2016) chce VAZ vyrobit přes 20.000 Xrayů. Pokud bude na trhu poptávka, jsou schopní jich vyrobit i lehce přes 60.000 kusů, což je současné maximum zatím jedné linky, na které se Xray montuje. V průběhu tohoto roku se také plánuje zahájení výroby Xraye ve verzi 4x4.
Priora s mnoha otazníky
Koncem minulého roku se na mnoha místech objevila zpráva o ukončení výroby Priory. Tato informace, jak se ukázalo, není pravdivá. VAZ výrobu zatím neukončil, ani neoznámil přesný konec její výroby. Podle neoficiálních informací se předpokládá výroby Priory až do roku 2018. No jisté zatím není nic. Jak i přímo ve VAZu připouští, všechno bude záviset na prodejích jak Priory, tak i ostatních typů. Nyní po zahájení prodeje Vesty ve VAZu sledují vývoj na trhu. Uvažuje se i o verzi, ve které by Prioru slevnili a posléze postupně utlumili její výrobu tak, aby se na současné výrobní lince Priory mohly začít montovat i jiné typy, zejména předpokládaný Xray 4x4.
Kromě toho nyní začal VAZ vyrábět Prioru i ve dvoubarevném provedení (jiná barva střechy). Tohle provedení ale nabízí jen v omezeném počtu prodejen, převážně v jižních regionech RF.
Exportní novinky a prodejní politika
S novými modely Vesta a Xray se chce VAZ znovu etablovat i v zahraničí. Tento proces bude probíhat ve dvou stádiích, dle emisních předpisů v jednotlivých zemích. Do států, kde platí Euro-5, se začnou nové modely vyvážet ještě během prvního čtvrtletí tohoto roku. U států s Euro-6 to bude složitější. Nyní probíhají poslední práce na výrazných úpravách motorů a systémů jejich řízení tak, aby splnili normu E-6. Poté nastoupí fáze zkoušek a teprve po nich VAZ zahájí proces certifikace. Pokud půjde vše dobře, měly by být prodeje v zemích s E-6 zahájeny na konci tohoto roku. Hlavními trhy VAZu, na které se chce plně soustředit jsou státy ex SSSR a jeho blízké zahraničí. Dalším důležitým trhem, na kterém se chce VAZ prosadit (a kam už investuje značné sumy a úsilí) je blízký východ a některé asijské státy. EU v tomto úhlu pohledu stojí až na třetím místě. Přičemž v samotné EU budou pro VAZ prioritní zejména Německo a Itálie.
Vesta Signature
VAZ vyvinul luxusnější verzi Vesty. Oproti běžnému modelu má rozvor zvětšený o 25cm, které jsou plně k dispozici cestujícím na zadních sedadlech. Interiér doznal značných změn. Standartem je čalounění z kombinace kůže a alcantary, či kůže a luxusního veluru. Volant, řadička a ruční brzda je také v kůži. Běžnou výbavou je dvouzónová klima, časem by měla být i varianta se třízónovou. První série bude osazena ještě 1,6 16V motorem. Pro další série bude standartem nová firemní 1,8. Objevit by se snad měl i motor 2,0.
Původní projekt, či víceméně studie proveditelnosti výroby auta vyšší střední třídy, se poměrně rychle dočkal realizace. Dle VAZu se Lada Vesta Signature bude zatím vyrábět malosériově. Výroba byla zahájena tento týden. Jeden z prvních zákazníků je vedení Samarské oblasti RF. To ještě do konce ledna obdrží zásilku prvních 10 kusů. Samarská oblast zatím v prvním balíku objednala 200 vozidel. Při dalších nákupech chce Vestou Signature postupně nahradit veškerý svůj vozový park.
Podobný kontrakt, či záměr nyní projednává i několik dalších oblastí RF. V současné situaci, kdy se v Rusku snaží prakticky ve všech oblastech postupně omezovat dovoz, či cizí značky a nahradit všechno, co jen trochu jde vlastními výrobky, má Lada Vesta Signature velké šance stát se standardním flotilovým autem všech státních nebo oblastních orgánů, institucí a podniků. Zaujala by tak postavení, které měly dlouhé desetiletí Volhy.
Premiéry VAZu
Loňské představení "nového" VAZu, nechce podnik nechat jen tak vyšumět do prázdna. Chtějí uvádět do prodeje nejméně jednu modelovou novinku ročně. Ještě letos tak má být kromě již zmíněného Xray 4x4, zahájena sériová výroba Vesty 4x4, která by měla být univerzálním autem pro všechny typy cest. Xray 4x4 má být plnohodnotným autem pro nezpevněné cesty, na rozdíl od čistě městského crossoveru Xray.
Tolik výběr z různých článků, na které jsem více, či méně, náhodou narazil. Snad se to VAZu podaří.
Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu v roce 2016
No, kéž by to vše byla pravda
Lada 21061(1986) 1986-2008(198 000km)
Lada 21113(2001) 2008-2024(250 530km)
Ford Fusion 1.4 16v 2012-nyní
Lada Vesta SW Cross (Bastion) 2019 -nyní
Lada 21120(2004) (Rozmar) 2023 - nyní
Lada = Levné A Dobré Auto
Lada 21113(2001) 2008-2024(250 530km)
Ford Fusion 1.4 16v 2012-nyní
Lada Vesta SW Cross (Bastion) 2019 -nyní
Lada 21120(2004) (Rozmar) 2023 - nyní
Lada = Levné A Dobré Auto
Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu v roce 2016
Dik Tajfune ze vycuc. Pro nas, kteri rusky vlastne neumi, je fajn mit tahle informace po kupe a v cestine.
Ten cross kombik od vesty je moc pekny.
Ten cross kombik od vesty je moc pekny.
VAZ 2104 1.3 1989
- Crocodile
- Příspěvky: 3536
- Registrován: pon úno 07, 2011 16:49
- Bydliště: Choceň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu v roce 2016
K článku jen dodám, že nic není tak úplně jisté, že proběhne, třeba verze 4x4 budou možná později, než 2016...ale to nemá smysl odhadovat, záleží na vývoji trhu. K Prioře dodám, že na stránkách VAZu už je jen Priora sedan - nejoblíbenější provedení v Dagestánu a okolí. Všude jinde už Priora moc neletí, proto asi končí výroba kombi a hatchback.
2101 (1976)
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)
Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy: Lada a UAZ
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)
Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy: Lada a UAZ
Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu v roce 2016
No, takže tím defakto potvrzuješ to, co jsem psal. Vč. té Priory u jižních prodejců, na kterou už se objevilo pár vtípků.
.
.
Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu v roce 2016
Mě to přijde, že ta Vesta Signature stejně jako ty desítky a priory "premier" bude stejná zoufalost jako svého času prodloužená verze jedničkový oktávky, nebo třeba v rusku ty moskviče kněz Vladimír a jiný blbosti, to jsou vyhozený prachy a divím se že jim to ten švéd nezatrhne.
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu v roce 2016
Tady s tím bych až tak nesouhlasil. Myslím si, že narozdíl od Priory a Oktávky tohle má skutečnou perspektivu. Jako důkaz se dá považovat i to, co už jsem psal. Tedy že tyhle auta už objednalo např. vedení Samarské oblasti.
On je vznik Vesty Signature vůbec zajímavý. Prapůvodně šlo totiž o studii proveditelnosti výroby takovéhoto auta v rozumné cenové relaci. Když ve VAZu zjistili, že by to šlo, tak to posvětil sám Anderson. Signature se původně měl vyrábět jen pro účely automobilky. Důvod byl celkem logický. Všichni manažeři VAZu apod. jezdili vším možným, jen ne Ladou. A to je samozřejmě špatně. Na přechodnou dobu to ve VAZu nouzově "vyřešili" tzv. Largusem VIP, což ale byla v principu fakt hrozná tragédie. To bylo na úrovni Tebou zmiňované Priory a Oktávky. No a když už se tedy Vesta Signature dostala do výroby, padlo rozhodnutí využít současné situace v Rusku a nabídnout ji státní správě a podnikům. No a jak to vypadá, možná se to i chytne. To ale uvidíme až časem.
Jinak když už jsme u té Vesty Signature - tady je fotka interiéru první série. Kombinace kůže a alcantary:
On je vznik Vesty Signature vůbec zajímavý. Prapůvodně šlo totiž o studii proveditelnosti výroby takovéhoto auta v rozumné cenové relaci. Když ve VAZu zjistili, že by to šlo, tak to posvětil sám Anderson. Signature se původně měl vyrábět jen pro účely automobilky. Důvod byl celkem logický. Všichni manažeři VAZu apod. jezdili vším možným, jen ne Ladou. A to je samozřejmě špatně. Na přechodnou dobu to ve VAZu nouzově "vyřešili" tzv. Largusem VIP, což ale byla v principu fakt hrozná tragédie. To bylo na úrovni Tebou zmiňované Priory a Oktávky. No a když už se tedy Vesta Signature dostala do výroby, padlo rozhodnutí využít současné situace v Rusku a nabídnout ji státní správě a podnikům. No a jak to vypadá, možná se to i chytne. To ale uvidíme až časem.
Jinak když už jsme u té Vesty Signature - tady je fotka interiéru první série. Kombinace kůže a alcantary:
Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu v roce 2016
Vypadá to pěkně
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
- Laďuša
- Příspěvky: 12129
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu v roce 2016
Netušim, co je to alcantara
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu v roce 2016
zoufalost nemyslím ani tak ve výbavě nebo provedeí ale spíš v tom smyslu, že automobilka nemá pro odpovídající klientelu vůz odpovídající třídy a tak to řeší nějakým rádoby luxusním prodlouženým modelem, pokud to bude mít odpovídající marketingovej úspěch dejme tomu aspoň pro státní orgány, protože u soukromníků a firem se tom čekat nedá, tak dejme tomu a snad to nebude propadák jako ty zmíněný ostatní auta.
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu v roce 2016
Valdo, mě se to na pohled taky celkem líbí (a to už je co říct! ), jen se mě nepozdává zadní sedačka. Vypadá to zase na klasickou rovnou "pryčnu". Nechápu, proč mají dnes všichni výrobci problém, vyrobit dobře tvarovanou zadní sedačku. Když to srovnám třeba s takovou Sierrou... no... radši nesrovnávat.
Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu v roce 2016
Tak napríklad karton vajičok do sedaku zapadne myslim celkom dobre
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu v roce 2016
Ještě doplním svůj úvodní článek několika zajímavostmi:
Oslavy v Iževsku
Koncem minulého roku proběhly v Iževsku (hlavní město Udmurtské rep.) oslavy 50. let od založení továrny a zahájení výroby automobilů. V továrně proběhl den otevřených dveří. Takováto akce v tamní fabrice proběhla úplně poprvé za celou historii! Továrnu si v ten den prohlédlo cca 30.000 lidí.
Na akci nechyběl Bo Anderson a prezident Udmurtské rep. Александр Соловьёв (Alexandr Solovjov).
V Iževsku se nyní (od 25.9. 2015) vyrábí Vesty. V rámci akce byl vedení Udmurtské rep. předán dar - 10 vozidel Vesta. Dalších 15 Vest bylo republikou objednáno. Neuvádí se ale, jestli jde o běžná vozidla, nebo Signature.
Vesta v Čečně
Na přelomu roku proběhla prezentace Vesty v Čečensku za účasti prezidenta Рамзана Кадырова (Ramzana Kadyrova). Tomu se vazidlo zalíbilo a slíbil, že bude prosazovat jeho nákup pro potřeby úřadů a ministerstev rep. Akce se zúčastnili i mnozí místní podnikatelé. Jeden z nich hned na místě podepsal objednávku na 100 vozidel.
Vesta v Togliatti
Přelom roku byl pro Vestu přelomový. Zde záběr z předání prvních 5 kusů (zatím ještě krátké) Vesty městu Togliatti. Všechna auta byla v max. výbavě Lux. Akce proběhla před radnicí města. Jak přítomný starosta Сергей Андреев (Sergej Andrejev), tak i gubernátor Samarské obl. Николай Меркушкин (Nikolaj Merkuškin) opakovaně prohlásili, že jsou patrioté a že naprosto všichni činovníci a úředníci města i oblasti budou od nynějška jezdit pouze ve výrobcích VAZu. Tím spíš, když dle jejich slov nyní VAZ konečně vyrábí konkurenceschopné auto, které splňuje jejich požadavky.
Vesta a Xray míří do Kazachstánu
AvtoVAZ aktivně jedná o zahájení výroby osobních aut, mmj. i Vesty a Xraye, přímo v Kazachstánu. Lada má totiž nyní v Kazachstánu tržní podíl okolo 30%. Řeč je konkrétně o podniku Азия Авто, ve kterém VAZ nakoupil 25% podíl. Азия Авто je velmi zajímavým podnikem. Vyrábí se v něm totiž 80% všech vozidel, které se prodají a jako nové zaregistrují v Kazachstánu. Nyní se zde z dovezených dílů montují např. Kia, Škoda, Chevrolet a ... Lada. Poslední jmenovaná zde montuje model 4x4 (prostě starou dobrou Nivu). Niv už smontovali přes 100.000. Nyní VAZ chce začít montovat (a posléze i přímo vyrábět) i další modely. V první řadě Nivu Urban a potom i další modely.
VAZ jedná s БИПЭК АВТО (koncernem, který vlastní drtivou většinu ze zbývajících 75% akcií Азия Авто) o rozšíření spolupráce jak v oblasti prodeje, tak i ve výrobě. Chtějí postavit nový výrobní závod. БИПЭК АВТО pro tyto účely již připravil zónu o rozloze 525 hektarů. V loňském roce bylo zastavěno 9 hektarů. Větší část z nich zabírá dočasné městěčko pro stavbaře fabriky. Nové výrobní budovy zabírají asi 3 hektary. Projektovaná kapacita nové fabriky je přes 120.000 aut ročně. Většina dílů by se časem měla vyrábět přímo v místě, což obnáší i výstavbu slévárny, kovárny, atd. Dle slov ředitele Азия Авто - Ержана Мандиева (Jeržana Mandijeva) je vyjednávání i výstavba v "horké fázi" a i navzdory celkově napjaté finanční situaci v obou státech (RF a Kazachstán), mají na tento projekt již uvolněno něco přes 1 miliardu €. Nyní na stavbě nové továrny pracuje přes 2.500 stavbařů. První etapu chtějí mít dokončenou do konce příštího roku (2017).
Část produkce z této továrny by se měla vozit i do sibiřské, ale zejména východní části Ruské federace, kam je to výrazně blíž, než z Togliatti.
Oslavy v Iževsku
Koncem minulého roku proběhly v Iževsku (hlavní město Udmurtské rep.) oslavy 50. let od založení továrny a zahájení výroby automobilů. V továrně proběhl den otevřených dveří. Takováto akce v tamní fabrice proběhla úplně poprvé za celou historii! Továrnu si v ten den prohlédlo cca 30.000 lidí.
Na akci nechyběl Bo Anderson a prezident Udmurtské rep. Александр Соловьёв (Alexandr Solovjov).
V Iževsku se nyní (od 25.9. 2015) vyrábí Vesty. V rámci akce byl vedení Udmurtské rep. předán dar - 10 vozidel Vesta. Dalších 15 Vest bylo republikou objednáno. Neuvádí se ale, jestli jde o běžná vozidla, nebo Signature.
Vesta v Čečně
Na přelomu roku proběhla prezentace Vesty v Čečensku za účasti prezidenta Рамзана Кадырова (Ramzana Kadyrova). Tomu se vazidlo zalíbilo a slíbil, že bude prosazovat jeho nákup pro potřeby úřadů a ministerstev rep. Akce se zúčastnili i mnozí místní podnikatelé. Jeden z nich hned na místě podepsal objednávku na 100 vozidel.
Vesta v Togliatti
Přelom roku byl pro Vestu přelomový. Zde záběr z předání prvních 5 kusů (zatím ještě krátké) Vesty městu Togliatti. Všechna auta byla v max. výbavě Lux. Akce proběhla před radnicí města. Jak přítomný starosta Сергей Андреев (Sergej Andrejev), tak i gubernátor Samarské obl. Николай Меркушкин (Nikolaj Merkuškin) opakovaně prohlásili, že jsou patrioté a že naprosto všichni činovníci a úředníci města i oblasti budou od nynějška jezdit pouze ve výrobcích VAZu. Tím spíš, když dle jejich slov nyní VAZ konečně vyrábí konkurenceschopné auto, které splňuje jejich požadavky.
Vesta a Xray míří do Kazachstánu
AvtoVAZ aktivně jedná o zahájení výroby osobních aut, mmj. i Vesty a Xraye, přímo v Kazachstánu. Lada má totiž nyní v Kazachstánu tržní podíl okolo 30%. Řeč je konkrétně o podniku Азия Авто, ve kterém VAZ nakoupil 25% podíl. Азия Авто je velmi zajímavým podnikem. Vyrábí se v něm totiž 80% všech vozidel, které se prodají a jako nové zaregistrují v Kazachstánu. Nyní se zde z dovezených dílů montují např. Kia, Škoda, Chevrolet a ... Lada. Poslední jmenovaná zde montuje model 4x4 (prostě starou dobrou Nivu). Niv už smontovali přes 100.000. Nyní VAZ chce začít montovat (a posléze i přímo vyrábět) i další modely. V první řadě Nivu Urban a potom i další modely.
VAZ jedná s БИПЭК АВТО (koncernem, který vlastní drtivou většinu ze zbývajících 75% akcií Азия Авто) o rozšíření spolupráce jak v oblasti prodeje, tak i ve výrobě. Chtějí postavit nový výrobní závod. БИПЭК АВТО pro tyto účely již připravil zónu o rozloze 525 hektarů. V loňském roce bylo zastavěno 9 hektarů. Větší část z nich zabírá dočasné městěčko pro stavbaře fabriky. Nové výrobní budovy zabírají asi 3 hektary. Projektovaná kapacita nové fabriky je přes 120.000 aut ročně. Většina dílů by se časem měla vyrábět přímo v místě, což obnáší i výstavbu slévárny, kovárny, atd. Dle slov ředitele Азия Авто - Ержана Мандиева (Jeržana Mandijeva) je vyjednávání i výstavba v "horké fázi" a i navzdory celkově napjaté finanční situaci v obou státech (RF a Kazachstán), mají na tento projekt již uvolněno něco přes 1 miliardu €. Nyní na stavbě nové továrny pracuje přes 2.500 stavbařů. První etapu chtějí mít dokončenou do konce příštího roku (2017).
Část produkce z této továrny by se měla vozit i do sibiřské, ale zejména východní části Ruské federace, kam je to výrazně blíž, než z Togliatti.
- Crocodile
- Příspěvky: 3536
- Registrován: pon úno 07, 2011 16:49
- Bydliště: Choceň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu v roce 2016
Dík za zajímavé příspěvky. Dost věcí slyším poprvé - a nejen já
Ta fabrika v Kazachstánu bude mít pro Ladu velký význam, protože export na Ukrajinu rovná se nule, Kazachstán je nyní číslo 1
Ta fabrika v Kazachstánu bude mít pro Ladu velký význam, protože export na Ukrajinu rovná se nule, Kazachstán je nyní číslo 1
2101 (1976)
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)
Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy: Lada a UAZ
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)
Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy: Lada a UAZ
Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu v roce 2016
Спасибо за интерес и за реакцию. Я добавлю ещё две новости:
Lada Vesta jako služební vozidlo Policie
V Iževsku proběhlo další slavnostní předávání vozidel. Tentokrát šlo o Vesty, které byly přímo v iževském závodě upraveny pro službu u ГАИ (Policie). Jako základ posloužila Vesta ve verzi Comfort, která obsahuje např. klimatizaci, výhřev sedaček, zrcátek a čelního skla a další...
Bo Andersson osobně předal dvě Vesty ministru МВД (vnitra) Udmurtské republiky Александру Первухину (Alexandrovi Pjervuchinovi). Přitom Andersson zdůraznil, že "Před zahájením sériové výroby Vesty najezdily přes 2 miliony km po různých cestách za všech klimatických podmínek, přičemž se nám podařilo dosáhnout vysoké úrovně spolehlivosti celého automobilu. Jsem přesvědčen, že Vesta obstojí i v těžkých podmínkách hlídkové služby".
Ministr Pjervuchin Anderssonovi poděkoval s tím, že Vesta má všechny předpoklady pro to, aby služebním posádkám vyhovovala a v budoucnu by se měla stát páteřním služebním vozidlem. "My vidíme, jak se kvalita vozidel Lada zvyšuje a jsem přesvědčen, že služební vozidla Vesta nás nezklamou", dodal ministr Pjervuchin.
Nyní obě Vesty budou ve zkušebním provozu iževské ГИБДД (dopravní policie). Budou prověřovány jak její celkové vlastnosti, tak i již provedené úpravy. Na základě výsledků zkoušek (a po eventuálních dalších úpravách) se tyto služební policejní Vesty začnou malosériově vyrábět přímo v továrně. Odpadnou tak vícepráce s následnými úpravami a přestavbou běžných produkčních vazů.
Premiér RF Dmitrij Medvěděv navštívil VAZ v Togliatti a otestoval nový Xray
Bukvalno, tedy ehm, před pár dny, přesně v pátek 22.1. zavítal ruský premiér Дмитрий Медведев do AvtoVAZu. Během návštěvy se po areálu a Togliatti pohyboval v novém Xrayi (ve firemní barvě "Puma"), který celou dobu sám řídil.
Premiéra doprovázel ministr průmyslu a obchodu RF Денис Мантуров (Denis Manturov), vicepremiér Аркадий Дворкович (Arkadij Dvorkovič), gubernátor Samarské obl. Николай Меркушкин (Nikolaj Merkuškin) a samozřejmě též Bo Inge Andersson.
Медведев návštěvu VAZu zahájil prohlídkou motorárny, dál úseků jednotlivých montáží a posléze si prohlédl i montážní linky.
Výroba Xrayů již běží naplno.
Ani během návštěvy premiéra se výroba nezastavila.
Dle vyjádření jednoho přítomného novináře bylo poznat, že Medvěděv je stálým kontaktem s lidmi z úzkého okruhu různých činovníků již poněkud unaven. A ani současná ekonomická situace země jej asi moc neraduje. Takže z vážného a soustředěného rozpoložení Medvěděva vytrhlo až setkání a rozhovor s řadovými zaměstnanci. To na něj prý zapůsobilo přímo jako proud čerstvého vzduchu. Medvěděv prý viditelně ožil a poprvé za celou dobu se začal i usmívat.
Po prohlídce výroby proběhla tisková konference. Během ní Medvěděv oznámil, že doslova několik hodin před odletem z Moskvy podepsal rozhodnutí vlády RF o podpoře autoprůmyslu. Pro letošní rok centrální vláda pro tento program vydělila z federálního rozpočtu 50 miliard rublů! Cílem daného programu je vytvořit základ pro budoucí rozvoj vlastního ruského autoprůmyslu.
Výšeuvedený program rozhodně (narozdíl od minulosti) nebude sloužit jako běžná dotace. Je rozdělený do různých kapitol. Cca 3,5 miliardy rublů je určeno jako podpora pro úpravy na vyšší exhalační normy a pro certifikaci ruských automobilů na zahraničních trzích. Další kapitoly rozpočtu programu jsou věnovány např. subvencím federálním úřadům vázaných na nákup nových sanitek, autobusů, hasičských a policejních vozidel, atp. Vzdáleným cílem je do roku 2022 obměnit až 75% uvedeného vozového parku. Takže tedy nejde o bezúčelné dotace ale o řešení s kumulativním efektem.
Během tiskovky Medvěděv na adresu Xraye mmj. pronesl:
Lada Vesta jako služební vozidlo Policie
V Iževsku proběhlo další slavnostní předávání vozidel. Tentokrát šlo o Vesty, které byly přímo v iževském závodě upraveny pro službu u ГАИ (Policie). Jako základ posloužila Vesta ve verzi Comfort, která obsahuje např. klimatizaci, výhřev sedaček, zrcátek a čelního skla a další...
Bo Andersson osobně předal dvě Vesty ministru МВД (vnitra) Udmurtské republiky Александру Первухину (Alexandrovi Pjervuchinovi). Přitom Andersson zdůraznil, že "Před zahájením sériové výroby Vesty najezdily přes 2 miliony km po různých cestách za všech klimatických podmínek, přičemž se nám podařilo dosáhnout vysoké úrovně spolehlivosti celého automobilu. Jsem přesvědčen, že Vesta obstojí i v těžkých podmínkách hlídkové služby".
Ministr Pjervuchin Anderssonovi poděkoval s tím, že Vesta má všechny předpoklady pro to, aby služebním posádkám vyhovovala a v budoucnu by se měla stát páteřním služebním vozidlem. "My vidíme, jak se kvalita vozidel Lada zvyšuje a jsem přesvědčen, že služební vozidla Vesta nás nezklamou", dodal ministr Pjervuchin.
Nyní obě Vesty budou ve zkušebním provozu iževské ГИБДД (dopravní policie). Budou prověřovány jak její celkové vlastnosti, tak i již provedené úpravy. Na základě výsledků zkoušek (a po eventuálních dalších úpravách) se tyto služební policejní Vesty začnou malosériově vyrábět přímo v továrně. Odpadnou tak vícepráce s následnými úpravami a přestavbou běžných produkčních vazů.
Premiér RF Dmitrij Medvěděv navštívil VAZ v Togliatti a otestoval nový Xray
Bukvalno, tedy ehm, před pár dny, přesně v pátek 22.1. zavítal ruský premiér Дмитрий Медведев do AvtoVAZu. Během návštěvy se po areálu a Togliatti pohyboval v novém Xrayi (ve firemní barvě "Puma"), který celou dobu sám řídil.
Premiéra doprovázel ministr průmyslu a obchodu RF Денис Мантуров (Denis Manturov), vicepremiér Аркадий Дворкович (Arkadij Dvorkovič), gubernátor Samarské obl. Николай Меркушкин (Nikolaj Merkuškin) a samozřejmě též Bo Inge Andersson.
Медведев návštěvu VAZu zahájil prohlídkou motorárny, dál úseků jednotlivých montáží a posléze si prohlédl i montážní linky.
Výroba Xrayů již běží naplno.
Ani během návštěvy premiéra se výroba nezastavila.
Dle vyjádření jednoho přítomného novináře bylo poznat, že Medvěděv je stálým kontaktem s lidmi z úzkého okruhu různých činovníků již poněkud unaven. A ani současná ekonomická situace země jej asi moc neraduje. Takže z vážného a soustředěného rozpoložení Medvěděva vytrhlo až setkání a rozhovor s řadovými zaměstnanci. To na něj prý zapůsobilo přímo jako proud čerstvého vzduchu. Medvěděv prý viditelně ožil a poprvé za celou dobu se začal i usmívat.
Po prohlídce výroby proběhla tisková konference. Během ní Medvěděv oznámil, že doslova několik hodin před odletem z Moskvy podepsal rozhodnutí vlády RF o podpoře autoprůmyslu. Pro letošní rok centrální vláda pro tento program vydělila z federálního rozpočtu 50 miliard rublů! Cílem daného programu je vytvořit základ pro budoucí rozvoj vlastního ruského autoprůmyslu.
Výšeuvedený program rozhodně (narozdíl od minulosti) nebude sloužit jako běžná dotace. Je rozdělený do různých kapitol. Cca 3,5 miliardy rublů je určeno jako podpora pro úpravy na vyšší exhalační normy a pro certifikaci ruských automobilů na zahraničních trzích. Další kapitoly rozpočtu programu jsou věnovány např. subvencím federálním úřadům vázaných na nákup nových sanitek, autobusů, hasičských a policejních vozidel, atp. Vzdáleným cílem je do roku 2022 obměnit až 75% uvedeného vozového parku. Takže tedy nejde o bezúčelné dotace ale o řešení s kumulativním efektem.
Během tiskovky Medvěděv na adresu Xraye mmj. pronesl:
... aneb v překladu ...Я прокатился, мне нравится, очень комфортная, современная машина, которая ничуть не хуже любого аналогичного автомобиля, который делают иностранные производители. Мне кажется, у нее хорошее будущее.
Дмитрий Медведев
Tolik moje další kompilace z asi 5 článků. Na závěr ještě dodám pro odlehčení jednu фото-шутку. Aneb najděte 1 rozdíl.Projel jsem se a líbil se mi. Je to velmi komfortní soudobé auto, které není ani o trochu horší, než libovolné auto dané třídy jiného zahraničního výrobce. Myslím si, že má dobrou budoucnost.
Dmitrij Medvěděv