Lada Vesta

Moderátor: Moderátoři

Re: Lada Vesta

Příspěvekod valda1971 » pon črc 24, 2017 17:18

FOMA píše:Esi se nepletu neměla by mít Vesta progresivní účinek tuhnutí volantu podle rychlosti, ale nevím to jistě ...

Asi to tak bude, je to i na Prioře a nemusí se nic přepínat :wink:
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
valda1971
 
Příspěvky: 7204
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Lada Vesta

Příspěvekod Cory » pon črc 24, 2017 18:35

Len treba rozlisit, ci je to tuhnutie aktivne (nieco na riadenie posobi silou) alebo pasivne (vypne sa len posilovac). co sa tyka Vesty, dost dlho pracovali na posilovaci, dokonca si za ciel vzali dosiahnut rovnocenne vlastnosti s VW Polo, ak sa nemylim. Mne osobne to nastavenie pride normalne. Nejaky rezim City ma nezaujima, ked raz idem pomaly, alebo stojim na mieste, tak je jedno kde som, ci v meste (tocim volantom kazdu chvilu) alebo mimo mesto (otocim volantom raz za hodinu), chcem aby siel lahko. V tej rychlosti volant nejde ani tak lahko, ale skor ta reakcia samotneho auta je bleskova, narozdiel od predchadzajucich modelov.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Lada Vesta

Příspěvekod minox » pon črc 24, 2017 18:44

Chalani ja som minuly tyzden stretol striebornu vestu s LV značkami.
Tu je článok, vraj Lada zaznamenala medziročne nárast predaja +188%.
Peter13 píše:Takže hlásim sa ako ďalší Ladič . Vestička má týždeň a nejakých 500 km . Odskočil som od škody a musím povedať... , že je to iné :) . Zatiaľ až na to , že som si ťažko zvykal na precitlivelé riadenie som veľmi spokojný . Jediná výhrada je občasná rezonancia niekde pri 2600 otáčkach ..

Ja som tiež odskočil od Škody a tiež som si musel zvykať hlavne na silnejšie brzdy a to riadenie, ale po pár 1000km sa zosynchronizuješ.
U mňa sa prebudilo to rezonovanie keď som ju začal trochu viac točiť a vtedy pri 4000ot začal byť aj motor hlučnejší až revajúci, potom som pustil plyn a na 3 stupni bzzzzzzzzzzzz zzzzzzzzzz z prednej časti výfuku (asi z vlnovca) pri klesajúcich otáčkach :D Po pár 1000km a rovnakom štýle jazdy sa to náhle vytratilo a potom sa to sem tam vrátilo ale už nie v takej intenzite. Teraz mám 3600km a sem tam to pozorujem, ale je to vraj normálne aj pri iných značkách si musia zvuky sadnúť a niekedy to vraj môže trvať aj do 10000km :D . Inak som s Vestou nadmieru spokojný, ten komfort, jazdné vlastnosti a vybava za ten peniaz. Čo mne trochu vadí je stále to pukanie alebo praskanie nad 110km/h niečo pri spolujazdcovych dverách, buď to vrzgaju interierove plasty, možno nejako blbo prúdi vietor, alebo akoby zo spodu narážali malé kamienky a bordel do podvozku. Možno že som stále moc napjatý a sústredený na vyhladávanie chýb a nových zvukov počas jazdy, ale počuje to aj moja polovička zo zadnej sedačky. Aspoň myslím, že na Fabií som tento zvuk nepozoroval, teda možno preto že Fabia je oproti Veste tak o 60% hlučnejšia pri tej rychlosti :D . No neprská to u toho spolujazdca vždy, proste zmení sa trochu typ asfaltu a prestane to. Takto to neviem ani idetifikovať lebo pri 130km/h rychlosti sa mi to nedá zistovať :D.
Uživatelský avatar
minox
 
Příspěvky: 190
Registrován: úte led 31, 2017 19:44

Re: Lada Vesta

Příspěvekod Peter13 » pon črc 24, 2017 22:02

Cory píše:V ktorej oblasti SK sa nachadzas? :)


Revúca . Takže Stredné Slovensko .. samé kopce a kopce a kopce ... :D
Uživatelský avatar
Peter13
 
Příspěvky: 9
Registrován: pát čer 09, 2017 10:08

Re: Lada Vesta

Příspěvekod Peter13 » pon črc 24, 2017 22:14

K tomu posilňovaču riadenia . Myslím , že účinok je progresívny . Nad stovku idem rovno a zdá sa že je to tuhšie , no okolo päťdesiatky trochu opito a a mám pocit ,že reaguje aj na môj tep :) . Raz darmo bol som zvyknutý na hydraulický posilňovač , ktorý filtroval trasenie rúk .. :)
Uživatelský avatar
Peter13
 
Příspěvky: 9
Registrován: pát čer 09, 2017 10:08

Re: Lada Vesta

Příspěvekod stano112 » pon črc 24, 2017 22:44

Cory píše:Len treba rozlisit, ci je to tuhnutie aktivne (nieco na riadenie posobi silou) alebo pasivne (vypne sa len posilovac).

Na tomto niečo bude.Ja s mojej skúsenosti s Vestou možem potvrdiť,že ten posilňovač je zmáknutý na jednotku.Oproti crosske som síce na tých niekoľko km rozdiel nebadal,ale aj na Kalinách 2 je ten posilňovač super.Doteraz som síce v mojich ladách jazdil bez posilňovača,ale porovnávať mám s čím.Už to bude možno otrepané,ale Sandero sa v komforte ovládania nedá s Kalčou zrovnať.Možno aj preto,že Dacia doteraz používa hydrauliku.
Ja som na mojej crosske pri mojich experimentoch :) navodil stav,kedy som posilňovač vypol úplne.Pri 90-tke a rovnej ceste nezbadať,či je v vypnutý,alebo v činnosti.Zmena nastáva,ak sa v tej rýchlosti potrebuješ vyhnúť náhlej prekážke.V tom prípade pri fungujúcom posilňovači volant v ruke ožije a bleskovo s ľahkosťou reaguje na zmenu smeru.Pri vypnutom je to omnoho horšie a ťažšie.
Ďalší príklad je,že kúsok od nás je tiahla zákruta,ktorú skúsený vodič prejde v 90-tke.Sú v nej však výrazne vyjazdené koľaje.Ak tade idem z 2112,a ak sa netrafím presne do toho vyjazdeného smeru,respektíve sa snažím z koľají vybehnúť,tak auto bez posilňovača sa snaží dostať späť a udržať volant v zvolenom smere je dosť problematické(ťahá a kríži volant v ruke) a neskúseného vodiča môže veľmy prekvapiť.Takto isto sa správa aj auto s posilňovačom,ktorý sa od určitej rýchlosti vypne úplne.Nie však na Kalče a Veste.Ak začne na ich kolesá pôsobiť vonkajší vplyv(vlna vyjazdenej cesty),tak posilňovač začne znova účinkovať a doslova jedným prstom a s úsmevom na tvári prebehnem celú zákrutu.
Takže nie je posilňovač,ako posilňovač.Crosska sa v kombinácii s ostrejším prevodom riadenia a menším volantom ovláda veľmy príjemne a isto.Netvrdím že stále nie čo vylepšovať,ale myslím si,že v tomto sú Kaliny na vysokej úrovni.
Ale zase ako tu poznamenal aj minox,s každým autom sa treba najprv zžiť.U navých lád to našťastie netrvá dlho :) .
Lada 2101 r.v.1980 (1998-2007)/Lada Samara r.v.1990 (2007-)/Lada 2112 r.v.2002 (2010-2020)/Lada Kalina Cross r.v.2016 (2016-)/Lada Vesta SW Cross r.v.2019 (2020-)
Uživatelský avatar
stano112
 
Příspěvky: 1125
Registrován: čtv zář 29, 2011 21:29

Re: Lada Vesta

Příspěvekod JmJ » úte črc 25, 2017 06:51

FOMA píše:Esi se nepletu neměla by mít Vesta progresivní účinek tuhnutí volantu podle rychlosti, ale nevím to jistě :roll: Ve Fiatu Punto jsem se s režimem City setkal, ale nebylo to nic po čem bych zrovna toužil. Ty tři režimy si myslím, že by v případě Vesty byly docela zbytečný, osobně by mně nejspíš i obtěžovalo něco pořád přepínat a volit. Možná se ta "blbůstka" objeví časem v některém z modelů Exklusive. Zejména na papíře reklamních letáků v případě rozšířené výbavy tyto věci vypadají líp :)


Ano, u elektrickeho posilovace je bezne to, ze se jeho ucinek se vzrustajici rychlosti snizuje. Ty rezimy vetsinou maji ucinek v nizkych rychlostech. Jde cca o to, jak rychle posilovac tuhne se vzrustajici rychlosti. Rozhodne nic nemusis prepinat atd. V hnoji mam trvale normal a nic neresim. Mozna nejaka vetcha zena, co jezdi jen po meste to hodi na rezim mesto. Cert vi.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6480
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Lada Vesta

Příspěvekod FOMA » úte črc 25, 2017 08:08

Jednu takovou vetchou ženu znám co měla na autě režim City. No problém byl v tom, že o tom ani nevěděla a když jsem jí to řekl, že to tam je a na co to je, tak jen mávla, rukou s tím, že proč by to měla zapínat, když se to samo zase jak se víc rozjede vypne :) Proto i já osobně tyto režimy považuji za zcela zbytečné, stáčí když posilovací účinek je rozumně nastavený a to je i nejspíš případ Vesty. Již při prvních testech Vesty právě nastavení posilovače řízení chválili velice kladně 8)
Lada 21061(1986) 1986-2008(198 000km)
Lada 21113(2001) 2008-nyní
Ford Fusion 1.4 16v 2012-nyní
Lada Vesta SW Cross (Bastion) 2019 -nyní
Lada 21120(2004) (Rozmar) 2023 - nyní

Lada = Levné A Dobré Auto
Uživatelský avatar
FOMA
 
Příspěvky: 2177
Registrován: pát kvě 05, 2006 06:13
Bydliště: Kroměříž - Vyškov

Re: Lada Vesta

Příspěvekod minox » úte črc 25, 2017 08:48

Ja mam na Fabii elektronicko hydraulicky posilovač a je hrozne náladový. Raz mi odišiel snímač natočenia uhlu kolies a od jeho výmeny musím vojsť do každej zákruty ako s fúrikom :D Proste mám pocit že pokaždé pri každom otočení volantu zaberá inak. A dokonca aj pri každej rychlosti. Už som to nemal chuť riešiť v servisoch, lebo si nevedia rady a chcu meniť všetko. Posledné roky ma stala fabia na opravach viac ako cela Lada Vesta.
Uživatelský avatar
minox
 
Příspěvky: 190
Registrován: úte led 31, 2017 19:44

Re: Lada Vesta

Příspěvekod zelvotron » úte črc 25, 2017 18:32

Georgius píše:No, kdyby byli co k čemu, mohli by mít ještě v nabídce emulaci řízení 2107, t.j. posilovač by kladl aktivní odpor a Lada by opět měla posilovač řidiče :lol:


To je ovšem vynikajicí nápad, a proč zůstávat jen u řízení, mohlo by to mít vliv třeba i na výkon motoru a brzdy, a pěkně v meníčku palubáku si nastavit cokoliv od 01 po současnost :mrgreen: minimálně pro nějakou tu výroční sérii 50 let by to bylo dobrý.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: Lada Vesta

Příspěvekod Vašátor » úte črc 25, 2017 18:57

Režim: smrt? :mrgreen:
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9303
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Lada Vesta

Příspěvekod Alex17 » čtv črc 27, 2017 17:38

Konecne sa uz blizi aj redakcny test :)

http://www.auto.cz/testujeme-ladu-vesta ... alo-108721
Uživatelský avatar
Alex17
 
Příspěvky: 16
Registrován: pon led 23, 2017 20:26
Bydliště: Bratislava

Re: Lada Vesta

Příspěvekod mirozv » pát črc 28, 2017 07:38

LADA je jediná automobilka, kde musíš ty presviedčať predajcu, že to auto naozaj chceš kúpiť.
LADA 21103 20.5.2010-17.8.2013
LADA 2112 6.9.2013-
LADA 21214 23.4.2016-

Obrázek

Obrázek
Uživatelský avatar
mirozv
 
Příspěvky: 959
Registrován: úte kvě 11, 2010 20:45
Bydliště: okr. Zvolen

Re: Lada Vesta

Příspěvekod FOMA » pát črc 28, 2017 07:45


Jo už jsem dal ten samý test do sekce Poklábosíme - Napísali o Ladě, ale tady o to nejspíš "zavadí" víc lidí.
Lada 21061(1986) 1986-2008(198 000km)
Lada 21113(2001) 2008-nyní
Ford Fusion 1.4 16v 2012-nyní
Lada Vesta SW Cross (Bastion) 2019 -nyní
Lada 21120(2004) (Rozmar) 2023 - nyní

Lada = Levné A Dobré Auto
Uživatelský avatar
FOMA
 
Příspěvky: 2177
Registrován: pát kvě 05, 2006 06:13
Bydliště: Kroměříž - Vyškov

Re: Lada Vesta

Příspěvekod Luděk Musil » pát črc 28, 2017 08:12

Ten test a hodnocení mi přijde seriozní. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10476
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

PředchozíDalší

Zpět na Diskuse k modelové řadě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků