V ďalšej časti si dáme niečo o karosérii a interiéry Vesty.Len pre úpnosť dodávam,že všetky nasledujúce zverejnené fotky sú z tej červenej krásavice,ktorá je vo výbave Luxe s manuálom.Čierna bola vo výbave Ice tiež s manuálom.
Takže ako sa už stalo dobrým zvykom,od modelu Granta sa kvalita lícovania kasne a prvkov v interiéry po vstupe aliancie do AutoVazu rapídne zvýšila.A je to samozrejme vydieť aj na Veste.Auto vyzerá fakt robustne a čo je dôležité,aj naozaj krásne zo všetkých strán.Oproti Croske vyzerá opticky širšie a aj v skutočnosti je.Tých pár centimetrov šírky je po nastúpení fakt cítiť.Cítiť je aj väčší rázvor,kde je trocha lepšie nastupovanie do zadu a cca 10 cm viac priestoru pre kolená vzadu oproti Croske.Čo je však horšie,pri mojej výške 172 cm som mal nad hlavou asi len tri centimetríky,aby sa mi hlava neoprela o tapacír.Oproti Kaline nevýhoda,ale je to dané tvarom zadnej časti karosérie.U verzie kombi by sa to malo zmeniť.Podotýkam,že nechcem niečo vychváliť a niečo očierniť,ale meral som to tou istou metódou,ako na mojej Crosske.Ďalšou s príjemných vecí je osvetlenie v strope pre zadných cestujúcich.Osvetlenie je vpredu aj vzadu ledkové.Poteší aj osvetlenie pod nohy cestujúcich,ale len v predných dverách.Dizajn interéru je poňatý moderným štýlom,ale popravde stredová časť prístrojovky s ovládaním klímy ma moc neoslovila.Ale to je vec názoru a vkusu.Čo je však na prístrojovke ozdobou,sú budíky.Ako fakt tie oranžové prvky v ňom a po zapnutí zapaľovania impozantné jasne strieborné číslice...no nádhera.Ďalej je tu klasický palivomer a teplomer motora,toto my na Crosske veľmi vadí,že to tam nie je.
A poďme teda na použitý materiál v interiéry:čo sa týka plastou na prístrojovke,vo výplni dverí,v stľpikoch,ďalej materiálu stropu,koberčekov,sedačiek,proste všetko je to samé a to isté,ako v Crosske.Nenašiel som tam žiadny rozdiel.Dokonca aj farebne je to zladené ako Kalina vo verzii Luxe,Crosska má pochopiteľne k tomu oranžové prvky.Čiže v interiéry až na vyššie spomenuté veci rozdiel nie je.
Výplne dverí celoplastové s kúskom látky v hornej časti,zatváranie dverí to samé čo na Crosske-ináč či Vesta či Crosska má otváranie dverí vzadu aj vpredu takmer 90 stupňové,čo je pri nastupovaní paráda.Potešila ma tak isto odkladacia schránka,ktorá je u Vesty minimálne raz tak veľká ako mám ja.
- Sedačky vyzerajú opticky širšie,materiál ten istý ako Crosska,zdali sa mi ale o kulilinček mekšie.Ten istý systém výškového nastavenia,sklápanie operadla však nie na klasické ružice,ale páčkou vedľa a tou hornou sa po preklopení podoprie viac krížová časť.
- Budíky v prístrojovke sú fakt nádherné.
- Radiaca páka sa mi zdala kratšia,ale masívnejšia,dobre padla do ruky.Je tam vydieť zásuvku 12V a USB,na Crosske je v schránke.
- Detail ovládacích prvkov na volante a páčky pod volantom-moc sa mi nelúbia,sú tie isté ako Dácia-Renault,ale to je vec názoru...
- A druhá strana...mimochodom volant ide nastavovať len výškovo,do strán sa nedá...
- Detail ovládania v predných dverách,avšak tlačítko centrálneho zamykania sa oproti Crosske presunulo na prístrojovku.
- Otváranie kufru a ovlánie sklonu svetiel na paneli,pod ktorým je poistková skriňa aj s relátkami.
- Zámky dverí tie isté ako na Crosske,ináč zatvára sa to jemne a tichučko...
- Tu vydieť pekne priestor ktorý ostal vzadu,prednú sedačku som mal nastavenú na moju mieru.
- Osvetlenie interiéru vpredu a vzadu,slnečná clona zo zrkadielkom,je tiež aj na vodičovej strane,takže sa môžme machliť aj my chlapi,či ženy za volantom?
Lada 2101 r.v.1980 (1998-2007)/Lada Samara r.v.1990 (2007-)/Lada 2112 r.v.2002 (2010-2020)/Lada Kalina Cross r.v.2016 (2016-)/Lada Vesta SW Cross r.v.2019 (2020-)