od Marek » ned lis 04, 2018 17:20
Upřímně..... Nikdy, a to dělám auta nejrůznějších značek přes pětadvacet let, jsem nekupoval senzory čehokoli ve značkovém prodeji. Nevidím k tomu důvod. Tím méně na tak obyčejný motor.
Proč taky? Senzor teploty je NTC odpor, nic víc a nic méně. A tlakové senzory jsou membrány s protipružinkou, taky nic světaborného. Dělá to milion firem a není s tím problém (samozřejmě krom Starlinů, Maxgearů, Topranů a jiných ksindlů za pár desetikorun).
Seicento má na teplotu chladicí kapaliny dva samostatné senzory. Jeden, dvoupinový, je pro řídící jednotku, druhý s jedním pinem pro budíky. Předpokládám, že problémy máš s tím dvoupinovým pro jednotku motoru. To stojí (podle značky) od 150 do 350 Kč. Akorát pozor, jsou dva typy lišící se svorkovnicí. Je to nezaměnitelné, zřejmě vývoj. Původně byl s obdélníkovým modrým konektorem (pro motory kódu 176), později s oválným zeleným (pro motory s kódem 187). Rozsahy jsou stejné, rozdíl pouze v konektoru.
Senzor tlaku oleje je stejný pro snad všechny Fiaty, co existují, a pasuje i do mnoha jiných značek (namátkou Daewoo, Chevrolet, Honda a další).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)