Stránka 3 z 4

Re: Felicia 1.3 MPI olej ve vode

PříspěvekNapsal: stř dub 13, 2016 19:38
od Křečík Barbuška
Dekuji, jak jsi napsal tak jsem predal dal necht hodi rec se servisakem.

Dalo by se to stelovani hydrostelu/zdvihatek trosku rozepsati? On to sice jiste delat nebude, ale abychom byli o chlup chytrejsi :-) .

Re: Felicia 1.3 MPI olej ve vode

PříspěvekNapsal: stř dub 13, 2016 20:07
od Křečík Barbuška

Re: Felicia 1.3 MPI olej ve vode

PříspěvekNapsal: čtv dub 14, 2016 05:57
od Marek
To je přesně ono.

Musí se to provádět na studeném motoru, tedy při teplotě 20°C, a velmi, velmi přesně.

Re: Felicia 1.3 MPI olej ve vode

PříspěvekNapsal: úte říj 04, 2016 11:52
od Cory
Okolnosti ma donutili k zhodeniu hlavy na nasej felde. Motor si vcucol ulomeny stift z filterboxu. Nasledne sa ohlo a vyskocilo zdvihatko. Po oprave som zistil,ze motor sa nechce otacat. Vtedy som este nevedel, ze stift je stale vo valci. Resp. mohol tam spadnut az ked som napravil zdvihatko a ventil sa otvoril a stift spadol dnu. To je v podstate jedno, rozhodol som zhodit hlavu. V rychlosti som na nete cital, ze treba zaistit vlozky valcov, ale nie je to nutne, ked si dam pozor a nebudem motorom hybat. Co som aj spravil, klukou som ani nepohol a vsetko nechal tak. Prebytocna voda, ktora nevytiekla, ostala okolo vloziek. Ked som rano prisiel k motoru, voda nikde. Dotknem sa vlozky a posunula sa dole..a vsetky ostatne rovnako. Asi som to pos*al co? Alebo je to normalne? Pochopil som to tak, ze nesmiem hybat klukou, aby sa vlozky nepovytiahli, pretoze potom uz zdola nebudu tesnit...ale takto opacne som to necakal. Neeviemm ci sa to tesnenie mohlo cez noc zoschnut alebo co :) Rady co dalej?

Re: Felicia 1.3 MPI olej ve vode

PříspěvekNapsal: stř říj 05, 2016 04:39
od Veteranista
Ty válce těsní dole měděnámi podložkami, pokud není motor ve vodě dotál hanojený, jen bych je dotlačil zpátky.
Přitom bych zrovna zkontroloval , jestli vložky mají správná přesah, případně nastavil.
Těsnění pod hlavu použij Viktor Reinz nebo Elring, těsnění temac, vika se vyhni obloukem.
Tobě to asi nemá cenu říkat, ale je dobré udělat zrovna gufera ventilů.

Re: Felicia 1.3 MPI olej ve vode

PříspěvekNapsal: stř říj 05, 2016 06:18
od Cory
Ehm, čo znamená "dotál hanojený"? :) Presahy skontrolujem, ak mam spravne info, tak presah oproti bloku ma byt 0,07-0,12mm s tym, ze medzi vlozkami ma byt max 0,04mm. Co sa týka hlavy, u vymeny simeringov to neskoncilo, zväčšil som kanály, zabrusil ventily a hlava čaká na zníženie. Pravdepodobne 1mm, nech je tych 40kw zivších :mrgreen:

Re: Felicia 1.3 MPI olej ve vode

PříspěvekNapsal: stř říj 05, 2016 06:57
od Luděk Musil
Hele ... tahle tematika mě taky celkem zajímá.
Neboť před časem (2010 :?: :scratch: ) jsem měnil motor ve Fanóšovi a taky jsem sundal hlavu, abych se podíval, jak "kvalitně" se to sousedovi podařilo zadřít ... a ty vložky sjely dolů tak o 3 - 5 mm :shock: . O důvodu zadření snad ani nebudu mluvit ... debil ... tedy soused - nedbal varování "policajta". L.

Re: Felicia 1.3 MPI olej ve vode

PříspěvekNapsal: stř říj 05, 2016 09:49
od Veteranista
Zahnojeny myslim to, ze tam neni tuna vodního kamena, pak by to chtělo vyčistit, jenžepokud budeštahat válce ven kvůli přesahům, stejne to asi budes čistit.
Ty kanály by jsi mohl udělati me, uz par měsíců mi tu lézi hlava 50kW MPi(největší kanály u 1.3) a ceka na upravu.

Re: Felicia 1.3 MPI olej ve vode

PříspěvekNapsal: stř říj 05, 2016 10:54
od Cory
On je motor zvnutra uplne cisty, az som prekvapeny. Ja som svoje sacie kanaly prefrezoval z 25 na 27mm a odstranil naliatok s castou voditka. Vyfukove som nezväčšoval, pretoze zvody ostavaju povodne. Ale tiez som odstranil naliatok s castou voditka. A vsetko jemne zasmirgloval. Ta moja hlava je nejaka mixnuta. 40kw hlavy by mali mat iba 1 ventilovu pruzinu. Ja mam 2. Oznacenie zvonku sedi na 40kw, aj kanaly. Ale zasa na zaciatku kanalov su nabehy, ktore su typicke len pre 50kw verzie. Posli postou :D

Re: Felicia 1.3 MPI olej ve vode

PříspěvekNapsal: stř říj 05, 2016 10:59
od Veteranista
Já se v těch stříkačkách moc nevyznám, ale já právě myslím, že 50kW měli jednu pružinu a zbytek dvě, schválně kouknu na tu hlavu doma.

Re: Felicia 1.3 MPI olej ve vode

PříspěvekNapsal: čtv říj 06, 2016 13:45
od Marek
S těmi pružinami ventilů je to jinak. Stejně tak s velikostmi kanálů.

Pokud chceš u 40kW zvýšit výkon, úprava kompresního poměru jistě pomůže. Ovšem hlavní rozdíl mezi 40 a 50kW je ve vačkovém hřídeli.

Nejdelší časování ze všech sériových vaček má vačka určená pro motory 781.136B a M, tedy Felicia 1,3 50kW. Ta má 254°/254°.



Krátce shrnu - motory Felicia 1,3 jsou všechny konstrukčně identické. Existují čtyři základní typy:

781.135B - 75,5x72mm = 1289ccm; stupeň komprese 8,8:1; výkon 40kW / 5000 rpm; točivý moment 94 Nm / 3250 rpm; vstřikování centrální nad klapku - BOSCH MonoMotronic; časování vačky 242° / 232°
781.135M - 75,5x72mm = 1289ccm; stupeň komprese 9,5:1; výkon 40kW / 4500 rpm; točivý moment 99 Nm / 2500 rpm; vstřikování MPI - Siemens SIMOS 2P; časování vačky 248° / 248°
781.136B - 75,5x72mm = 1289ccm; stupeň komprese 9,7:1; výkon 50kW / 5500 rpm; točivý moment 100 Nm / 3750 rpm; vstřikování centrální nad klapku - BOSCH MonoMotronic; časování vačky 254° / 254°
781.136M - 75,5x72mm = 1289ccm; stupeň komprese 10,0:1; výkon 50kW / 5000 rpm; točivý moment 106 Nm / 2600 rpm; vstřikování MPI - Siemens SIMOS 2P; časování vačky 254° / 254° (v některé literatuře se chybně uvádí, že časování je shodné s motorem 781.135M)

Rozdíly v kompresních poměrech motorů jsou řešeny použitím různých pístů, hlavy všech typů motorů jsou záměnné, i když se občas malinko liší (například počtem a tvarem pružin ventilů, průměrem dříků ventilů atd.). Hlava na změnu kompresního poměru motoru tedy nemá vliv.
Motory o výkonu 50kW mají písty s rovným dnem, motory 40kW mají ve dnu vybrání. Ovšem písty pro motory MPi jsou vyšší než písty pro monovstřik (mají větší vzdálenost mezi dnem a osou pístního čepu), takže z toho plyne, že každý typ motoru má jiný píst a nelze je tudíž vzájemně kombinovat.

Re: Felicia 1.3 MPI olej ve vode

PříspěvekNapsal: úte říj 18, 2016 21:09
od Cory
Dakujem za rady, Felicia jazdi, po 200km voda neubuda, emulzia v oleji tiez nie. Nakoniec som hlavu nechal stiahnuť len o 0,68mm, aby ostala este nejaka rezerva do buducna, ale spolu so zväčšenými kanálmi to ide aj trochu lepsie :mrgreen: No, ale inak mi je ten motor strasne nesympaticky. Spozoroval som len jeden mensi problem, na volnobehu sa motor trasie, pritom tlaky su rovnake vo vsetkych valcoch. Asi tie nove sviecky nie su najlepsie. A ako vyzera motor, ktory 19 rokov jazdil bez vymeny chladiacej kvapaliny?

Re: Felicia 1.3 MPI olej ve vode

PříspěvekNapsal: stř říj 19, 2016 16:11
od Marek
Vypadá dobře.

Ovšem ty písty, Hujere, .................. ;-)

Re: Felicia 1.3 MPI olej ve vode

PříspěvekNapsal: stř říj 19, 2016 18:22
od Cory
No vsak co s piestami, az tak sa mi s tym babrat nechcelo.

Re: Felicia 1.3 MPI olej ve vode

PříspěvekNapsal: ned říj 23, 2016 16:01
od Majo
Tak, veď aj karbón zvyšuje kompresný pomer :mrgreen: