Stránka 2 z 3

Re: Těsnění spojů výfuku

Napsal: úte lis 11, 2014 16:12
od tomass
To s omotáním jsem už dělal. Píšu o 4 příspěvky výše. Na Ladě je výfuk celkem brnkačka. Tenhle výfuk je oříšek....

Re: Těsnění spojů výfuku

Napsal: úte lis 11, 2014 18:03
od JmJ
tomass píše:To s omotáním jsem už dělal. Píšu o 4 příspěvky výše. Na Ladě je výfuk celkem brnkačka. Tenhle výfuk je oříšek....


dlouhe prispevky fakt cele nectu a navic si v pulce nepamatuju zacatek.

tak musis omotat silnejsi vrstvou ;-)

co se s tim alobalem stalo? vyfoukal se ven? kdyz by ho bylo vic, tak by mel byt vice zmacknuty a mel by vic drzet :-). beru to jako zoufalost... ;-)

Re: Těsnění spojů výfuku

Napsal: stř lis 12, 2014 14:55
od Veteranista
Svařit oba díly k sobě a už to nefoukne

Re: Těsnění spojů výfuku

Napsal: stř lis 12, 2014 14:58
od Luděk Musil
Upřímně řečeno: svaření dílů k sobě je sice řešení, ale u spojů, které mají být rozebíratelné (i několikrát po sobě) zdá se mi toto řešení býti poněkud nešťastným. L.

Re: Těsnění spojů výfuku

Napsal: stř lis 12, 2014 15:02
od dvk
Na druhou stranu ... nevzpomínám si, že bych někdy při výměně nějakého prorezlého dílu výfuku nepoužil při rozebírání flexu :)

Re: Těsnění spojů výfuku

Napsal: stř lis 12, 2014 15:36
od Křečík Barbuška
dvk píše:Na druhou stranu ... nevzpomínám si, že bych někdy při výměně nějakého prorezlého dílu výfuku nepoužil při rozebírání flexu :)
To je tím, že máš malou představivost nejsi trpělivý ... a máš elektriku a flexu snadno po ruce :mrgreen: .

Re: Těsnění spojů výfuku

Napsal: stř lis 12, 2014 15:53
od tomass
JmJ píše:co se s tim alobalem stalo? vyfoukal se ven? kdyz by ho bylo vic, tak by mel byt vice zmacknuty a mel by vic drzet :-). beru to jako zoufalost... ;-)


Dovnitř nevidím. Venkovní přemotání fouká směrem dopředu po spoji. To znamená, že se chvěním výfuku vnitřek hliníku asi vymáčknul a pasta vydrobila a vrchní přemotání, na které jsem nespoléhal a bylo jen jako pojistka do úplného vytvrzení to jen potvrdila.

Re: Těsnění spojů výfuku

Napsal: čtv lis 13, 2014 13:26
od tomass
Tak to se lidičky podržte, celorepubliková síť specialistů na výfuky nemá zájem přetěsnit nový výfuk. :roll:
Normálně jsem na ně vybalil, že je vše nové a že jsem si ho montoval sám a že mi fouká spojení a potřebuju odborně utěsnit.

Pak jsem našel jeden malý servis taky specializovaný na výfuky. Už mám termín, dělají na počkání. První velké pozitivum. :) Tak až to bude hotové, tak poreferuju.

Re: Těsnění spojů výfuku

Napsal: pát lis 14, 2014 09:00
od tomass
Resume servisu: spoj má velký vakl, to je špatně. Když se kupuje výfuk, všechny spoje musí jít bez vůle, nejlépe zasadit ztuha do sebe. Jinak výfuk vůbec nebrat ! Dotěsnit vůli pastou, nebo stáhnout natvrdo sponou je pro spolehlivé i dlouhodobé utěsnění nereálné.
Měli sice k dispozici sortiment trubek, ale žádná z nich se nehodila na vložku. Tak extrémní vůle, aby vešla dovnitř další trubka zase až nebyla.
Pokud se demontuje výfuk, je potřeba počítat s tím, že nový výfuk se nemusí bez úprav podařit namontovat, případně se to doma v garáži vůbec nemusí povést. Pak se výfuk chodí reklamovat a dle mechanika je to velmi častý jev, pokud se nemá prodražit montáž komplikovanější úpravou na novém výfuku. Třeba navařením jako v mém případě. Toto zvládá tento servis bez problémů, ale rozhodně nedoporučuje už s ohledem na vyšší ceny některých modelů výfuků a pozdější nerozebiratelnost. Výfuk by měl pasovat přesně a bez problémů včetně kvalitního spojení.

Řešení: zkrácení rozříznuté části a zavaření spoje mezi 2. a 3. dílem. Bylo hotovo asi za 15 minut se vším všudy. Cena velmi přijatelná. :)

I přes komplikace mi budiž útěchou, že s výfukem Sigam jezdím po městě na Fiatu s nižší spotřebou asi o 0,3,-0,4 litru / 100 km, než s Walkerem se kterým jsem to auto koupil a to i ve stavu, kdy Walker ještě neměl díru v posledním tlumiči. Životnost Walkeru byla podle dokladu od předchozího majitele celkově pouhé cca 3 roky do první velké díry v zadním tlumiči v jeho ploše, než se stejně velká díra stala na jeho horní části mezi karoserií a výfukem. S dvojí netěsností spoje u Sigamu to šlo ještě asi skoro o 0,5 litru dolu (celkově necelý litr oproti Walkeru), ale ten zvuk netěsného Sigamu se fakt nedal tolerovat. Walker je sice americká značka, ale výfuky na evropská auta, nebo evropská a malá auta (Fiat) zjevně neumí doladit na výkon a spotřebu motoru. I když si tuto značku výfuku může kdokoliv jiný na jiném autě pochvalovat a být spokojený. A pokud dodávají Walker prvovýrobu, tak zjevně s jinými parametry. Sigam nebyl přesný na spoje, ale jede líp a s lepší spotřebou.

Re: Těsnění spojů výfuku

Napsal: pát lis 14, 2014 09:15
od Veteranista
Já to řikal, jednoduší a levnější řešení než nějaké pasty, které stejně nevydrží dlouho

Re: Těsnění spojů výfuku

Napsal: ned lis 16, 2014 11:02
od Petr HC
Když si v Mototechně řekli za těsnění posledního dílu tlumiče výfuku na 2112ku přes 200 Kč, zašel jsem do železářství, koupil 3 ks železných kroužků na záclony vnitřní průměr 40 mm, síla 6,5 mm a 2 ks O-kroužků 40/3,5 mm, vše za bratru 28 Kč. Záclonové kroužky jsem slepil Epoxidem a natahl mezi ně O-kroužky. Celou sestavu jsem omotal izolační páskou. Těsní to perfektně a spára mezi nátrubky je cca 1 mm.

Re: Těsnění spojů výfuku

Napsal: stř lis 19, 2014 10:26
od tomass
Nějak si neumím představit to slepení z kroužků na záclony i když se dívám na fotku. Vidím O kroužek vně i vnitřně, tak zřejmě kroužky slepené k těm O kroužkům. To je otázka konstrukce, o to nejde. To se dá provést více způsoby. Vykrytí rozdílů: fuka 1mm + síla vnější trubky asi 1mm (tedy 2x1mm) = rozdíl průměrů asi 3 mm. Tohle ten O kroužek zvládne, to se natáhne. Taky ok.

Hlavně by mě zajímalo jak se O kroužky tváří na vysokou teplotu a jestli to nesmrdí a guma nevyhořela ? Nevím, kde je spojení 2. a 3. dílu u 2112, u klasický Lady by to asi zvládlo, tam je spoj dost vzadu nad nápravou. U Fiata by to zřejmě neprošlo, protože je spoj 2. a 3. dílu přibližně u šaltpáky (asi 40% délky výfuku od motoru) a tam je pořád ještě dost vysoká teplota.
Každopádně v místě, kde mi výfuk foukal, tak barva Corsil co odolává trvale 400 st. Celsia a krátkodobě 700 st. Celsia byla zvenku očazená a zestrupatělá a šla kartáčem bez problému dolů. A to vydrží i teplotu na katalyzátoru a na trubce u klasický Lady až do místa, kde jde výfuk z podvozku nahoru - výš to nenatírám.

Každopádně je to velmi zajímavé řešení. :)

Re: Těsnění spojů výfuku

Napsal: stř lis 19, 2014 11:09
od Petr HC
tomass píše:Nějak si neumím představit to slepení z kroužků na záclony i když se dívám na fotku. Vidím O kroužek vně i vnitřně, tak zřejmě kroužky slepené k těm O kroužkům. To je otázka konstrukce, o to nejde. To se dá provést více způsoby. Vykrytí rozdílů: fuka 1mm + síla vnější trubky asi 1mm (tedy 2x1mm) = rozdíl průměrů asi 3 mm. Tohle ten O kroužek zvládne, to se natáhne. Taky ok.
Hlavně by mě zajímalo jak se O kroužky tváří na vysokou teplotu a jestli to nesmrdí a guma nevyhořela ? Nevím, kde je spojení 2. a 3. dílu u 2112, u klasický Lady by to asi zvládlo, tam je spoj dost vzadu nad nápravou. U Fiata by to zřejmě neprošlo, protože je spoj 2. a 3. dílu přibližně u šaltpáky (asi 40% délky výfuku od motoru) a tam je pořád ještě dost vysoká teplota.
Každopádně v místě, kde mi výfuk foukal, tak barva Corsil co odolává trvale 400 st. Celsia a krátkodobě 700 st. Celsia byla zvenku očazená a zestrupatělá a šla kartáčem bez problému dolů. A to vydrží i teplotu na katalyzátoru a na trubce u klasický Lady až do místa, kde jde výfuk z podvozku nahoru - výš to nenatírám.
Každopádně je to velmi zajímavé řešení. :)

Kroužky byly slepeny na pomocném dřevěném trnu. Celek je natěsno mezi nátrubky přídavného tlumiče za katalyzátorem a koncovým tlumičem, takže i kdyby epoxid povolil teplem, vše je natvrdo staženo mezi nátrubky (přírubami). Zevnitř žádné O-kroužky nejsou . Po projetí cca 300 km jsem objímku dotahl a spára mezi nátrubky je sotva znatelná. Nic nesmrdí, poněvadž teplota na tomto spoji je již nízká-zde už dochází ke kondenzaci vodní páry (jak jsem již někde psal). Čas ukáže vhodnost/nevhodnost tohoto řešení.

Re: Těsnění spojů výfuku

Napsal: stř lis 19, 2014 11:25
od tomass
Já ten výfuk u 2112 neznám. Spoj jsem si představoval jako na klasice, trubka do trubky. Takže na první fotce je zabandážovaná sestava s O kroužky, nebo to je větší hrdlo na jedné části výfuku ? V tom druhém případě, nezmenšuje slepenec záclonových kroužků vnitřní průměr výfuku, když je nasunutý dovnitř trubky ?

Re: Těsnění spojů výfuku

Napsal: stř lis 19, 2014 13:41
od Petr HC
tomass píše:Já ten výfuk u 2112 neznám. Spoj jsem si představoval jako na klasice, trubka do trubky. Takže na první fotce je zabandážovaná sestava s O kroužky, nebo to je větší hrdlo na jedné části výfuku ? V tom druhém případě, nezmenšuje slepenec záclonových kroužků vnitřní průměr výfuku, když je nasunutý dovnitř trubky ?

Takže na první fotce je zabandážovaná sestava s O kroužky - Ano
... V tom druhém případě, nezmenšuje slepenec záclonových kroužků vnitřní průměr výfuku - Nezmenšuje