Ahoj
potřeboval bych poradit s výběrem převodového oleje. Mám v Oltcitu francouzskou 5 kvaltovou převodovku. Momentální náplň je myslím 2/3 PP80 + 1/3 PP90. Když se převodovka zahřeje a stojím třeba na červené a řadím jedničku, musím pořádně zatlačit, rychlost tam jde ,,ztuha". Při jízdě řadí celkem bez problému. Je tohle známka toho, že je převodovka v hajzlu? (Když to přeženu je celkem vzácná a možná jediná v republice
)
V druhém voze mám francouzskou 4 kvaltovou, náplň stejná (2/3 PP80 + 1/3 PP90), řadí úžasně...
K převodovce jsem jako ,,bonus" dostal 2L oleje
TOTAL TRANSMISSION X4 SAE 80W90 GL-5. Ovšem bylo mi doporučeno do takové převodovky nedávat olej specifikace GL-5, kvůli mosazným dílům + GL-5 prý ,,zalepuje synchrony"
Rumuni mi doporučují olej
75W-90 GL4+.
Česká kniha o Oltcitu říká:
Výrobce předepisuje olej specifikace EP třídy SAE 80W/85, popř. 80W/90. Tomuto zařazení odpovídají oleje Total EP80, Total Transmission TM, Mobillube GX80. Z tuzemských výrobků je nejvhodnější směs převodových olejů Golem, 2/3 PP80 a 1/3 PP90. Použití celé náplně PP80 není na škodu.
Chtěl bych, aby převodovka řadila normálně, abych tu jedničku nemusel tak rvat... Pomůžu si jiným olejem?
Děkuji za případné rady