Oltcit - odvézt/neodvézt

Rozpravy o drobných muškách vašich neVAZových miláčků.

Moderátor: Moderátoři

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Příspěvekod BeerRudolf » pon úno 03, 2014 09:12

Pro Oltcit nepoužitelné :( nebo jen s velkými obtížemi) Vzhledem k tomu že někteří jedinci mají problém tam dát samotnou svíčku tak kvůli zakrytování to tam nedáš. Ale jako nápad dobrý. Zapřemýšlím jestli by to nešlo nějak upravit, případně to dát někam jinam :idea:
ČZ 150 - 1951, Ford Granada MKI,series 2, 2,3 V6 AUTOMATIC - 1977, Simson S50 N - 1979, Simca-Talbot Solara 1,3 LS - 1980, Simson S51 Enduro - 1984, Oltcit Club 11 - 1988, Fiat Panda 1,2 4X4 Climbing - 2010
Uživatelský avatar
BeerRudolf
 
Příspěvky: 281
Registrován: stř srp 22, 2012 13:35

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Příspěvekod 3enit » ned úno 16, 2014 23:07

Měl bych na Tebe jednu otázku :)
Kdysi jsi mi tu popisoval, jak vyměnit oka na nápravě. Měnil jsi někdy i čepy? Máš na to nějaký ověřený postup?

Díky :wink:
OLTCIT CLUB 11R
LADA KALINA CROSS

Boxer inside
Uživatelský avatar
3enit
 
Příspěvky: 487
Registrován: sob pro 26, 2009 23:01
Bydliště: Brno

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Příspěvekod BeerRudolf » pon úno 17, 2014 08:02

už dvakráte :twisted: Spodní se dá vyměnit bez demontáže těhlice. Úplně nejdřív si musíš připravit trubku která má vnitřní průměr aby do ní šel vyrazit čep (větší než je spodek čepu uchyceného v rameni) a druhou o stejném průměru jako vnější část čepu, tou budeš nový čep lisovat do ramene. Pří demontáži nejprve povolit matici čepu. Potom pod rameno špalek, nebo jinak vypodložit a demontovat tlumič pérování (POZOR dělá i spodní doraz pérování) a vzpěru. Vyrazit čep, (nemlátit do čepu ale z boku do uložení v těhlici a z druhé strany mít velké kladivo aby jsi to neurazil) Před odstranění matice vyměnit špalek za hever. Odstranit matici. POZOR rameno táhne dolů předpružení torzky, proto musí být podložené. Potom odstranit ségrovku zajišťující čep, pod rameno umístit trubku, spustit rameno na ní a začít do čepu zezhora mlátit ideálně přez ocelovou kulatinu jako hluchej do vrat až čep vyrazíš. Potom rameno přizvednout, nasadit nový čep, podložit druhou trubkou a vhodnými údery kladiva nalisovat. POZOR na prachovku a drážku pro její uchycení!!!! Já si raději prachovku sundavám. Vrátit ségrovku a vše smontovat.
Při výměně horního musíš demontovat celou těhlici a čep vylisovat a nalisovat např. ve svěráku zase za pomocí trubek a kulatiny. Takže povolit poloosu, demontovat tlumič a vzpěru, povyrážet všechny tři čepy a těhlici vyndat. Pak do trubky vylisovat starý čep (směrem nahoru a nemá segrovku) Nalisovat nový, ten se dá s velkou dávkou opatrnosti i s prachovkou a vše smontovat zpět.
Rejdový je bez problému, stačí vyšroubovat. Akorát POZOR pod manžetou je ještě takový jeden jako kulový přímý, ten jsem zatím neměnil, ale rád se povoluje tak zkontrolovat !!!
Při povolování poloosy je ideální si dát pod štefty špalek auto na něj posadit a teprve potom povolovat, ať to nerveš přes klouby, bývá hooodně utažená.
Snad jsem to napsal srozumitelně a na nic jsem nezapoměl, uff. Přeji hodně uspěchů. :mrgreen:
ČZ 150 - 1951, Ford Granada MKI,series 2, 2,3 V6 AUTOMATIC - 1977, Simson S50 N - 1979, Simca-Talbot Solara 1,3 LS - 1980, Simson S51 Enduro - 1984, Oltcit Club 11 - 1988, Fiat Panda 1,2 4X4 Climbing - 2010
Uživatelský avatar
BeerRudolf
 
Příspěvky: 281
Registrován: stř srp 22, 2012 13:35

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Příspěvekod 3enit » pon lis 03, 2014 15:19

Ahoj pánové :wink:
Mám malý dotaz, možná byste mi mohli poradit...
Vybavil jsem svůj vůz rozdělovačem z Citroenu GSA (prakticky stejný motor, akorát o objemu 1299ccm). Tento rozdělovač je bezkontaktní.
Když jsem měl v autě klasický rozdělovač s kladívkem, pořád s tím byly problémy, auto cukalo, motor vynechával...
Když mám bezkontakt, jede to jako pila, do 6000ot/min točí bez jediného zaváhání.
Je tu ale jedno ALE. Za studena jde velice těžko nastartovat (za tepla na ,,brnk").
S klasikou to startovalo za studena v pohodě, vytáhl jsem sytič, 1-2x šlápl na plyn, protočil motor a už to vrčelo.
Teď se kolikrát bojím že snad nenastartuju.
V čem může být problém? Svíčky jsou použity BP6EFS (0,7mm); předtím byly D14YC (0,7mm) Ale žádný rozdíl, nastartovat to studené jde stejně těžko. Kabely mám měděné a koncovky odrušené, myslím 5kOhm.
Je to chyba v zapalování, nebo špatně nastavený karburátor?
Trápí mě to, s tím bezkontaktem to jede krásně, ale to startování... :roll:

Díky za případné reakce
OLTCIT CLUB 11R
LADA KALINA CROSS

Boxer inside
Uživatelský avatar
3enit
 
Příspěvky: 487
Registrován: sob pro 26, 2009 23:01
Bydliště: Brno

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Příspěvekod Majo » pon lis 03, 2014 16:39

nemali by ist na bezkontakt sviecky z vacsim odtrhom? (1.1mm?)
kazdopadne to zrejme aj tak nebude svieckami.... to budes mat pravdepodobne prilis velky predstih. Usudzujem hlavne na zaklade toho, ze predtym to slo a predpokladam, ze na karb si nesahal.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Příspěvekod 3enit » pon lis 03, 2014 17:03

Do karburatoru zasadne nevrtam :D
V knize k Oltcitu je i neco malo povidani o 1299ccm. Odtrh na svickach je uveden pro oba typy stejny (0.7mm) Predstih jsem nastavil za pomoci stroboskopu 27 stupnu pri 3000ot, ktery je uveden pro rozdelovac s kladivkem. Motor 1299ccm ma uveden predstih 24 stupnu pri 2500. Rozdelovace jsou, co se tyce predstihu asi trochu odlisne. Nevim, jesli to muze mit zasadni vliv na studeny start. Zkusim ten predstih zmensit.
OLTCIT CLUB 11R
LADA KALINA CROSS

Boxer inside
Uživatelský avatar
3enit
 
Příspěvky: 487
Registrován: sob pro 26, 2009 23:01
Bydliště: Brno

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Příspěvekod Majo » pon lis 03, 2014 17:20

moze. Navyse, ak ma inu odstredivu regulaciu, tak nastavovanie v otackach oboch rovnako, musi dat uplne iny zakladny predstih... Ved na to len tak pre kontrolu blikni na volnobehu, nech sme mudrejsi...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Příspěvekod valda1971 » pon lis 03, 2014 18:20

A nebývá pro bezkontakt jiná cívka ???
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
valda1971
 
Příspěvky: 7205
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Příspěvekod 3enit » pon lis 03, 2014 22:17

Bývá, použil jsem cívku z Favoritu.
OLTCIT CLUB 11R
LADA KALINA CROSS

Boxer inside
Uživatelský avatar
3enit
 
Příspěvky: 487
Registrován: sob pro 26, 2009 23:01
Bydliště: Brno

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Příspěvekod JmJ » pon lis 03, 2014 22:48

Nejsem odbornik na zapalovani, ale civkou to nebude, elektrodovou vzdalenosti taky ne. Predpokladam, ze v obou pripadech by to aspon nejak chytalo a spis se to trapilo az za chodu.

Jak bylo receno vyse, pro ruzne kubatury muze byt ruzny prubeh predstihu. Takze pokud v polovine rozsahu otacek je stejny predstih jako u jineho prubehu predstihu, pak je velmi pravdepodobne, ze predstih v dolnich i hornich tockach bude ruzny. Nastavil bych stejny zakladni predstih. Pokud to chyti, pak bude problem ve vyssich tockach, ale aspon bude jasne, kde je chyba.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Příspěvekod BeerRudolf » úte lis 04, 2014 08:14

Jo to vypadá na předstih. Oni ty hodnoty předstihu doporučené výrobcem jsou trochu mimo. Já dělám předstih na poslech a vibrace motoru. Motor jde podstatně lépe. Každá svíčka, každý kontakt ba i palivo od jiného dodavatele chce něco trochu odlišného. Jinak motor z GS je konstrukčně sice podobný ale má úplně jinou charakteristiku průběhu výkonu a točivého momentu v závislosti na otáčkách. Co se týká karburátoru tak je potřeba na něj občas taky sáhnout. Alespoň vyšroubovat štělovací šrouby a vyčistit. Já měním hodnoty na šroubu přechodových otáček na zimní a letní provoz o 1/8 otáčky. Svíčky Bosh doporučené pro Favorita 44 kW ( teď nevím hodnoty) odtrh 0,6. Motor mám seštelovaný na spotřebu né na výkon. V létě jsem se dostával ve městě něco přes 7 litrů a mimo město k 5. Mám i vyřazenou akcelerační pumpičku. Pravda je to v tomto režimu dost líný :wink:
¨PS. Píšeš že máš měděný kabely jak jsi zajistil rozdílné hodnoty odporů. To je taky dost důležitý, protože u Oltcita je hooodně velký rozdíl v délce kabelů :?:
ČZ 150 - 1951, Ford Granada MKI,series 2, 2,3 V6 AUTOMATIC - 1977, Simson S50 N - 1979, Simca-Talbot Solara 1,3 LS - 1980, Simson S51 Enduro - 1984, Oltcit Club 11 - 1988, Fiat Panda 1,2 4X4 Climbing - 2010
Uživatelský avatar
BeerRudolf
 
Příspěvky: 281
Registrován: stř srp 22, 2012 13:35

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Příspěvekod 3enit » úte lis 04, 2014 08:34

Asi to předstihem bude, ale zatím jsem to podrobněji nezkoumal.
Zkusím tam vrátit původní, seřízený rozdělovač. Průměrnou spotřebu mám 8l, dostat se s tím na 5l se mi zdá až nemožné :mrgreen: (to už by mi toho motoru bylo snad i líto)
Kabely měděný jsou a na každém je stejná odrušená koncovka. Myslím ale, že to na provoz nemá vliv.
OLTCIT CLUB 11R
LADA KALINA CROSS

Boxer inside
Uživatelský avatar
3enit
 
Příspěvky: 487
Registrován: sob pro 26, 2009 23:01
Bydliště: Brno

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Příspěvekod BeerRudolf » úte lis 04, 2014 08:45

Tak to jsem chtěl slyšet. Taky jsem chtěl dát měděný ale podlehl jsem katastrofickým zprávám o různých odporech těch kabelů. Teď tam mám část kabelů z T613. Chystám se na výměnu kladívek a chtěl bych dát i nové kabely.
PS: Ta spotřeba je vykoupena lenivostí auta.
ČZ 150 - 1951, Ford Granada MKI,series 2, 2,3 V6 AUTOMATIC - 1977, Simson S50 N - 1979, Simca-Talbot Solara 1,3 LS - 1980, Simson S51 Enduro - 1984, Oltcit Club 11 - 1988, Fiat Panda 1,2 4X4 Climbing - 2010
Uživatelský avatar
BeerRudolf
 
Příspěvky: 281
Registrován: stř srp 22, 2012 13:35

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Příspěvekod 3enit » úte lis 04, 2014 08:58

Já jsem to ale stejně uváděl už v tom prvním příspěvku :mrgreen:
Na kladívku nastavíš odtrh měrkou, jinak ho nenastavuješ? (jestli nemáš měřák na úhel sepnutí)
Jak nastavit ten předstih podle ucha, já bych to zkusil :)
Já jsem zase podlehl katastrofickým zprávám o tom, že uhlíkový kábl mění odpor, navlhne atd... Prostě jsem dal měď. Ostatně při provozu s tímto zapalováním problém není, jede to jak pila :twisted:
OLTCIT CLUB 11R
LADA KALINA CROSS

Boxer inside
Uživatelský avatar
3enit
 
Příspěvky: 487
Registrován: sob pro 26, 2009 23:01
Bydliště: Brno

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Příspěvekod BeerRudolf » úte lis 04, 2014 09:27

Odtrh měrkou. Předstih "podle ucha" Lehce povolíš rozdělovač a poklepem kladívkem nepatrně měníš hodnotu. Sleduješ chod motoru cvrdlikání ventilů a akceleraci. Postupně pomalu doladíš. Je nutné mít správně seřízen odtrh a musí Ti chodit dobře odstředivá i podtlaková regulace a seřízené ventily. Současně se jemně dolaďuje i karburátor. Vyžaduje to značné zkušenosti a vycvičené smysly. Já ještě dnes někdy tápám a požádám o radu otce. :rolleyes:
ČZ 150 - 1951, Ford Granada MKI,series 2, 2,3 V6 AUTOMATIC - 1977, Simson S50 N - 1979, Simca-Talbot Solara 1,3 LS - 1980, Simson S51 Enduro - 1984, Oltcit Club 11 - 1988, Fiat Panda 1,2 4X4 Climbing - 2010
Uživatelský avatar
BeerRudolf
 
Příspěvky: 281
Registrován: stř srp 22, 2012 13:35

PředchozíDalší

Zpět na Technické problémy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků