Oltcit - odvézt/neodvézt

Rozpravy o drobných muškách vašich neVAZových miláčků.

Moderátor: Moderátoři

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Příspěvekod 3enit » ned led 26, 2014 19:30

Čidlo je taky Lada :wink:
OLTCIT CLUB 11R
LADA KALINA CROSS

Boxer inside
Uživatelský avatar
3enit
 
Příspěvky: 487
Registrován: sob pro 26, 2009 23:01
Bydliště: Brno

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Příspěvekod BeerRudolf » pon led 27, 2014 09:11

Když se přídělával do Oltcita teploměr oleje. (ve standartu žádný není, a chl. kapalinu to nemá) tak se používalo čidlo z Lady místo výpustné zátky a budík z 06. Problém je že to čidlo je dost dlouhé a vevnitř něco je co brání zašroubování. Pak je nutno dát dost podložek a pak to drží na pár závitech,. Navíc dost vyčuhuje a hrozí jeho uražení. Proto jsem od této dodělávky nakonec upustil. Zvažoval jsem použití teploměru s el.čidlem měření venkovní teploty. To čidlo pak přidělat na olejový filtr. Nic z toho jsem nerealizoval a řídím se citem. U Oltcita je vůbec za chladu problém motor pořádně ohřát. Při delší plynulé jízdě se pak motor zchladí. Takže těch 70C je opravdu reálná teplota. Já to vyřešil že jsem si jednu clonu před vrtulí prodloužil, takže sahá až dolů. Dále na zimu zacloním spodní vstupy vzduchu SPZetkou. Zevnitř masky mám udělanou další clonu, kterou omezuji vstup vzduchu maskou do motorového prostoru. Regulace teploty u Oltcita vyžaduje léta praxe a zkušeností :lol: Výhodou je že nemá těsnění pod hlavou, takže snese i dost vysokou teplotu. Přehřátí je pak signalizováno problikáváním kontrolky mazání motoru. Ale Oltcita při normálním zacházení nepřehřeješ aby to mělo fatální následky :wink:
ČZ 150 - 1951, Ford Granada MKI,series 2, 2,3 V6 AUTOMATIC - 1977, Simson S50 N - 1979, Simca-Talbot Solara 1,3 LS - 1980, Simson S51 Enduro - 1984, Oltcit Club 11 - 1988, Fiat Panda 1,2 4X4 Climbing - 2010
Uživatelský avatar
BeerRudolf
 
Příspěvky: 281
Registrován: stř srp 22, 2012 13:35

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Příspěvekod Cory » pon led 27, 2014 10:51

A nema to nejaky kryt pod ktorym prudi vzduch okolo motoru? Dalo by sa dat cidlo tam.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Příspěvekod BeerRudolf » pon led 27, 2014 11:03

Zakrytované to samozřejmě je, ale potřebuješ měřit teplotu motoru (oleje) a ne chladícího vzduchu. Vzduch není kapalina.
ČZ 150 - 1951, Ford Granada MKI,series 2, 2,3 V6 AUTOMATIC - 1977, Simson S50 N - 1979, Simca-Talbot Solara 1,3 LS - 1980, Simson S51 Enduro - 1984, Oltcit Club 11 - 1988, Fiat Panda 1,2 4X4 Climbing - 2010
Uživatelský avatar
BeerRudolf
 
Příspěvky: 281
Registrován: stř srp 22, 2012 13:35

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Příspěvekod Laďuša » pon led 27, 2014 11:11

Ale oboje je tekutina :lol:
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Laďuša
 
Příspěvky: 12117
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Příspěvekod Cory » pon led 27, 2014 13:09

Informativne by stacila aj teplota vzduchu, samozrejme to neukaze 90 stupnov, ale ako info by podla mna stacilo. Videl som to tak na 3 vzduchom chladenych motoroch.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Příspěvekod Roman » pon led 27, 2014 13:22

Na vrtulniku Mi-1 (tiez vzduchom chladeny motorcek) sa merala teplota motora tak, ze snimac teploty bol v tvare podlozky pod sviecku. Ale v "realnom" svete take nieco asi neexistuje, okrem toho niektore oltcity maju tesnenie sviecky konusom. A tie vrtulnikove snimace by sa dali pouzit max v starom trabante (kvoli zavitu sviecky)....
Roman
Uživatelský avatar
Roman
 
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Příspěvekod sevaman » pon led 27, 2014 17:10

Nevím teda jestli olcit má průtokový filtr, ale dají se koupit takové adaptéry, které našroubuješ pod filtr a jsou dostupné i pro teplotu a tlak najednou. (umístění není uplně ideální pro přesné hodnoty). Já osobně jsem stejně potom udělal ve vaně ještě jeden vstup kromě výpušťáku, + takový bastl a dal čidla tam. Ono údaje o teplotě a tlaku by se měly brát právě z vany.
BA3 2101- r.v. 1976
BA3 2101- r.v. 1977
Škoda 105L ---> 130L r.v.1985
Uživatelský avatar
sevaman
 
Příspěvky: 81
Registrován: sob zář 14, 2013 10:19
Bydliště: Zlín

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Příspěvekod Marťas » pon led 27, 2014 18:50

Ve vaně by snad neměl být tlak, ne? To by mi asi měrka po nastartování prostřelila kapotu :D
2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / 1119, r.v. 2009 Kalina / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957 / Avia A21 Furgon / Zetor 25A
Obrázek
Жигули навсегда!
Uživatelský avatar
Marťas
 
Příspěvky: 3465
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Příspěvekod sevaman » pon led 27, 2014 20:39

jo promiň teď jsem nad tím přemýšlel jak to bylo. :oops: Z vany šla teplota a bastl byl místo čidla pro kontrolku. Tam bylo dané téčko, kde jedna strana zachovala kontrolku a druhá byla pro čidlo tlaku
BA3 2101- r.v. 1976
BA3 2101- r.v. 1977
Škoda 105L ---> 130L r.v.1985
Uživatelský avatar
sevaman
 
Příspěvky: 81
Registrován: sob zář 14, 2013 10:19
Bydliště: Zlín

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Příspěvekod 3enit » pon led 27, 2014 20:42

Mám čidlo z Lady našroubované místo výpustného šroubu a drží tam celkem pěkně, závitů je k dispozici dosti, nevím co Ti tam tedy zavazí :D
Podložka pod svíčku jako měření teploty hlavy, to by byla paráda, bohužel asi nereálná.
Jinak na měření tlaku oleje mám nachystou redukci místo původního spínače. Čidlo z Lady + budík :P
OLTCIT CLUB 11R
LADA KALINA CROSS

Boxer inside
Uživatelský avatar
3enit
 
Příspěvky: 487
Registrován: sob pro 26, 2009 23:01
Bydliště: Brno

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Příspěvekod Roman » pon led 27, 2014 21:37

Mozno by bolo zajimave pouzit na teplotu nieco taketo:
http://www.pselectronic.cz/k5201-122-te ... -9290.html
akurat vyriesit uchytenie cidla
Roman
Uživatelský avatar
Roman
 
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Příspěvekod BeerRudolf » úte led 28, 2014 08:54

Přesně něco takového co píše Roman jsem chtěl. Čidlo přidělat na oil filtr.
Když jsem chtěl čidlo místo výpušťáku tak mi něco vadilo abych ho mohl pořádně zašroubovat. Skrátka to čidlo bylo moc dlouhé. Kamarád to tam měl a právě jsem se zděsil jak málo to drží. Třeba máš kratší ČIDLO :twisted:
ČZ 150 - 1951, Ford Granada MKI,series 2, 2,3 V6 AUTOMATIC - 1977, Simson S50 N - 1979, Simca-Talbot Solara 1,3 LS - 1980, Simson S51 Enduro - 1984, Oltcit Club 11 - 1988, Fiat Panda 1,2 4X4 Climbing - 2010
Uživatelský avatar
BeerRudolf
 
Příspěvky: 281
Registrován: stř srp 22, 2012 13:35

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Příspěvekod Veteranista » sob úno 01, 2014 09:13

Záškodník od škodovek

Škoda Octavia 1961 & Škoda 1000mb 1967 & Škoda 110LS 1975 & Škoda 100L 1975& Škoda 120L 1977 & Škoda 125L(136L) 1989 & Mercedes-Benz 200D 1976 & Mercedes Sprinter 212D 1998 & Opel Corsa B & Fiat 127 1976 & Fiat 126p 1986 & Fiat 126p 1987 & 20x motocykl
Uživatelský avatar
Veteranista
 
Příspěvky: 526
Registrován: sob led 14, 2012 13:33

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Příspěvekod Roman » sob úno 01, 2014 14:21

Hmm, to som nevedel

http://www.skutry-levne.cz/2f3bb5f3d131 ... u-14mm.jpg

toto je to riesene jednoduche,(tie na vrtulniku boli priamo vyrobene ako termoclanok a z podlozky trcali dva vyvody) ale podla tohoto by sa dala spravit podlozka pod sviecku a strcit do toho nejaky snimac z digitalneho teplomera.
Roman
Uživatelský avatar
Roman
 
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr

PředchozíDalší

Zpět na Technické problémy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků