od BeerRudolf » pon led 27, 2014 09:11
Když se přídělával do Oltcita teploměr oleje. (ve standartu žádný není, a chl. kapalinu to nemá) tak se používalo čidlo z Lady místo výpustné zátky a budík z 06. Problém je že to čidlo je dost dlouhé a vevnitř něco je co brání zašroubování. Pak je nutno dát dost podložek a pak to drží na pár závitech,. Navíc dost vyčuhuje a hrozí jeho uražení. Proto jsem od této dodělávky nakonec upustil. Zvažoval jsem použití teploměru s el.čidlem měření venkovní teploty. To čidlo pak přidělat na olejový filtr. Nic z toho jsem nerealizoval a řídím se citem. U Oltcita je vůbec za chladu problém motor pořádně ohřát. Při delší plynulé jízdě se pak motor zchladí. Takže těch 70C je opravdu reálná teplota. Já to vyřešil že jsem si jednu clonu před vrtulí prodloužil, takže sahá až dolů. Dále na zimu zacloním spodní vstupy vzduchu SPZetkou. Zevnitř masky mám udělanou další clonu, kterou omezuji vstup vzduchu maskou do motorového prostoru. Regulace teploty u Oltcita vyžaduje léta praxe a zkušeností
Výhodou je že nemá těsnění pod hlavou, takže snese i dost vysokou teplotu. Přehřátí je pak signalizováno problikáváním kontrolky mazání motoru. Ale Oltcita při normálním zacházení nepřehřeješ aby to mělo fatální následky
ČZ 150 - 1951, Ford Granada MKI,series 2, 2,3 V6 AUTOMATIC - 1977, Simson S50 N - 1979, Simca-Talbot Solara 1,3 LS - 1980, Simson S51 Enduro - 1984, Oltcit Club 11 - 1988, Fiat Panda 1,2 4X4 Climbing - 2010