Petr HC píše: Všechny modely Škoda s motorem vzadu považuji za historický omyl. Zdroj - Ing. J.Mackerle : Automobily s motorem vzadu SNTL 1966.
Pro zajímavost - vázaná kniha s tvrdými deskami a obalem, 352 stránek ,359 vyobrazení -za 30 Kčs
Já si naopak myslím, že historický omyl to až tak nebyl. Za ten považuji pouze motory Š105/1049 ccm.
Jinak koncepce motor vzadu x poháněná zadní náprava je možná a myslím si že úspěšná i v této době.
Krátké odbočení a pochvala motor vzadu x poháněná zadní náprava: před cca 10 lety koupil kamarád manželce škůdku stodvácu. Někdy v sychravém (a po propršelé noci) podzimním dopoledni jsem chtěl odjet. Jaké bylo mé překvapení, když to "proti" mírnému kopečku s lehce vyjetou polní cestou nešlo, nešlo to ani kamarádovu Formanovi, Pak skočila Dana do škůdky, otočila se a s těmi svými sjetými galuskami bez jediného prohrábnutí onen kopeček vyjela.
Ostatně každá koncepce (kterou mimochodem škodovka prošla) má svá plus i minus.
Asi jediná koncepce, která se neprosadila a asi ani nebyla vyvíjena je motor vzadu x náhon na přední kola - to je blbost. Pominu-li tedy kombajny, VZV a podobné stroje s poháněnou přední nápravou a jako řídící je zadní náprava. Tam je ale motor uprostřed. L.