Rozvody?

Rozpravy o drobných muškách vašich neVAZových miláčků.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Víťa
Příspěvky: 234
Registrován: pon dub 04, 2005 10:19
Bydliště: Blučina/Žabovřesky

Rozvody?

Příspěvek od Víťa »

Zdarec pánové, lze nějak poznat, že už by bylo záhodno udělat rozvody? Obecně na jakémkoli autě, u mne konkrétně Nissan Primera.Díky
rezna
Příspěvky: 203
Registrován: úte pro 19, 2006 19:03
Bydliště: Olomouc

Re: Rozvody?

Příspěvek od rezna »

Víťa píše:Zdarec pánové, lze nějak poznat, že už by bylo záhodno udělat rozvody? Obecně na jakémkoli autě, u mne konkrétně Nissan Primera.Díky


servisni interval? ;) - resp. mozna i drive
Víťa
Příspěvky: 234
Registrován: pon dub 04, 2005 10:19
Bydliště: Blučina/Žabovřesky

Příspěvek od Víťa »

no a když o minulé výměně nic nevím, tak asi pro jistotu udělat, co?počet km ani psát rač nebudu :-). ale i tak lze to nějak poznat, že už sou načlý nebo ne?
citron
Příspěvky: 39
Registrován: ned črc 15, 2007 13:18
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od citron »

Primery mají řetězy, ne? Ta moje určitě (P11 2.0). Běžně se nemění, i když i na řetěz může někdy dojít..
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9320
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Tak pokud tam je řemen, tak bych se v první řadě podíval, jestli není steřelý - jestli z něj netrčí "provázky" či nejsou na něm lehounké prasklinky (jdou vidět hlavně při ohybu, a to skontrolovat z obou stran).
Při výměně vyměň rovnou i všechny kladky a pokud je řemenem hnaná i vodní pumpa, tak i tu. Předejdeš tak pozdějším komplikacím ... navíc kvůli koruně pak budeš platit podruhé práci.

Na Primeru se 100% dával i řemen. Je to dle typu motoru.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11031
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Pokud to má řemen a neznáš servisní minulost je vhodno provést výměnu. Má milovaná sestra tak u svého Meganu i přes mé doporučení neučinila, že prý by to bylo moc drahé a před 14 dny se jí v té popelnici ten motor kopl, to by čekal málokdo ... teď to bude jistě levné :roll: .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

No retez netreba resit, navic s tema kilometrama co mas najeto je otazka casu kdy odejde spis neco jineho. Osobne bych to neresil, jak jsem jiz rikal, svagr to take neresil a jezdil s tim bez problemu. Mozna by u tohoto typu bylo levnejsi sehnat druhej motor casem...proste kdyz bys narazil na neco levneho tak to vzit. Kdyby byl cas tak ten motor zajistim, akorat neni cas ho vyndavat no...
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Marek
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Vašátor píše:Tak pokud tam je řemen, tak bych se v první řadě podíval, jestli není steřelý - jestli z něj netrčí "provázky" či nejsou na něm lehounké prasklinky (jdou vidět hlavně při ohybu, a to skontrolovat z obou stran).
Při výměně vyměň rovnou i všechny kladky a pokud je řemenem hnaná i vodní pumpa, tak i tu. Předejdeš tak pozdějším komplikacím ... navíc kvůli koruně pak budeš platit podruhé práci.

Na Primeru se 100% dával i řemen. Je to dle typu motoru.

U řemenu se nepozná vůbec nic. Jeho stáří ani proběh kilometrů se na pohled nepozná. Známému před měsícem praskl řemen na Sharanu TDi a když jsme ho vytáhli jako opasek z motoru ven, vypadal na pohled jako nový, který jsme měli připravený na opravu. Takže na vizuální stav nedoporučuji spoléhat v žádném případě.
Pokud je auto po koupi a jeho minulost není známa, rozhodně bych rozvody kompletně vyměnil. Následky způsobené kolizí pístů s ventily bývají mnohonásobně převyšující cenu rozvodů (a mnohem víc práce).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Víťa
Příspěvky: 234
Registrován: pon dub 04, 2005 10:19
Bydliště: Blučina/Žabovřesky

Příspěvek od Víťa »

Je tam určitě řetěz. Na jaře je určitě udělám.

To: Drobek: Hodně jsem o tom čet a skoro všude píšou, že Primery sou motoricky i jinak nezmaři a 285t km je guvnou, sice na pohled taková popeluška, ale to jsem chtěl, nechcu budit pozornost a lákat na ukradení. Chci aby to slušně jelo, což 125 koní určitě plní a bylo spolehlivé a to bude. Jen mě trápila otázka těch rozvodů.

Co ty na to Maro, když je to řeťaz, je taky asi třeba vyměnit rozvody raději, že?
Marek
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Víťa píše:Co ty na to Maro, když je to řeťaz, je taky asi třeba vyměnit rozvody raději, že?

U řetězových pohonů rozvodu se nikdy výměnný interval neuvádí. Podle mých zkušeností (pokud se jedná o hydraulické napínání řemenu) je výměna zbytečná a navíc dosti nákladná.

Samozřejmě výměnou nikdy nic nezkazíš. Otázkou je, zda se to na tom starém krámu vyplatí, protože cena za rozvody může převýšit cenu vozu.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Víťa
Příspěvky: 234
Registrován: pon dub 04, 2005 10:19
Bydliště: Blučina/Žabovřesky

Příspěvek od Víťa »

No no..... :-D je to "skoro nový" vůz střední třídy :roll: :lol: :D :) .ok, seru na to až se to potká, koupím jinej motor.
Marek
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Nevím přesně, co by stály kompletní rozvody (řetěz, kola a napínací lišty) na Primeru. Ale vím, že kolega kupoval rozvody na Sharana 2,8 (tam jsou taky řetězové rozvody) a stálo ho to přes 16.000 Kč jen v materiálu. A vzhledem k tomu, že na tomto motoru jsou rozvody na opačné straně než je zvykem (tedy u setrvačníku), platil za výměnu přes dvanáct. Tedy celková výměna ho vyšla téměř na třicet klacků (za tyhle prachy by měl dva kompletní motory).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

Marek píše:Tedy celková výměna ho vyšla téměř na třicet klacků (za tyhle prachy by měl dva kompletní motory

a o tom to je...lepsi sehnat druhej motor nez to menit...s rozvody se u techto aut meni pumpa a pak ta cena roste. Na Nissan Sunny 2,0D stal material do 6000kc druhovyroba ale v servise rekli, ze s praci to vyjde na 20litru tak sem to nakonec odskakal ja (bylo to pro svagra tos co nabecim)
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9320
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Vidím, že ses Marku opět chytil :mrgreen:

U Nissanu Primery bych nějakých najetých 300 000km vůbec neřešil. Obzvláště pokud jde ještě o čistokrevný japonský motor (byl bych konkrétnější, ale nejspíš jsem slepej, nikde jsem typ motoru napsaný neviděl, typl bych P10?). Kamarád má model P11, najeto 330 000km, řetěz nechával kontrolovat a vypadal jako nový. Navíc motor šlape jako švýcary, nikde není slyšet žádný zvuk, který tam nepatří a i po těchto najetých km auto vypadá téměř jako nové.

Takže toto vůbec neřeš :!: . Nech ho tam a v klidu jezdi. Řetězy u Primery nepraskají, co jsem zjišťoval, tak s tím ještě nikdo problém neměl. Navíc prvně by začal chrastit :D
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Odpovědět

Zpět na „Technické problémy“