Polo - topení - hlavolam pro experty

Rozpravy o drobných muškách vašich neVAZových miláčků.

Moderátor: Moderátoři

Cory
Příspěvky: 11569
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

nie je ten termostat elektricky,teda ovladany cidlom?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Wolf
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wolf »

marty píše:tak mně napadlo novej motor je festovej tak se výc hřeje a jelikož už se zajel tak přestalo tření a sním zvýšený vývin tepla a prostě to přestalo topit ...

Můj názor je, že tato myšlenka by nemusela být daleko od pravdy. Moderní motory již neodvádějí tolik tepla, jako ty naše klasické ladovky a spíš přeměňují energii na výkon než na teplo. U Stila jsem si všiml, při dobrém termostatu, že jsem na kilometru na provozní teplotě a normálně to již topí, ale běda, když zastavím a nechám puštěné topení třeba na dvojku a motor běží na volnoběh. Normálně po chvilce vidím, že teploměr a teplý vzduch z topení začne klesat i při zavřeném termostatu. Takže můj názor je, že by to i mohlo být tím, že "výroba tepla ve zdroji nestačí krýt požadavky odběratelů" :), kdybych to převedl do mluvy distributorů tepla.
Nulašestka
Příspěvky: 1296
Registrován: úte led 31, 2006 20:53
Bydliště: Kocourkov a Hulvátov

Příspěvek od Nulašestka »

marty píše:tak mně napadlo novej motor je festovej tak se výc hřeje

Jak jsem blbej, tak mě tohle nenapadlo a mohlo by to být tím. :idea: Dobrý nápad.
Saša píše:Topení ovládají pouze klapky , míchající teplý a studený vzduch .

Přesně tak, čili se řešila hypotéza, jestli ten elektrický servomotor tu klapku pořádně otvírá (mimochodem ta soustava stojí cca 7000 :roll: ). Jenže to by musel být teploměr na 90°C a nekolísat. Takže toto bych vyloučil.
zelvotron píše:takže tobě ukazuje ta ručička normálně plynule jak se motor zahřívá atd?

Ano, stejně, jako třeba v Ladě. :P Nevím, jestli je to proto, že Polo by mělo být taková Fabia de-luxe, ale je to tak.
zelvotron píše:pokud je topení vypnutý tak se to zahřeje normálně?

Přiznám se bez mučení, že jsem to v zimě nezkoušel. Rozhodně se ale netočí větrák a chladící kapalina je tam nějaká ta originál VW červená do -30°C.
Cory píše:nie je ten termostat elektricky,teda ovladany cidlom?

Ne,termostat je klasika. Nicméně mi to nedalo a stavil jsem se na slovíčko ve VW. Přišlo se na to, že při té poslední výměně se u termostatu měnily pouze vnitřnosti, ale ne obal (nevěděl jsem, že je to rozebiratelné). A tady by mohla být chyba. Není zcela vyloučeno, že se vnitřek někde o obal zadrhává nebo přidírá. Takže cesta půjde nejdřív asi tudy, výměnou obalu termostatu.
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

To by mohlo být ono, matně si teď vzpomínám, že s tím na nějakejch malejch koncernovejch autech byl problém, nějakej zobáček v tom tělese se ulomí či co a pak termostat netermostatí, protože se nemá o co zapřít.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
miro263
Příspěvky: 421
Registrován: úte čer 16, 2009 11:55
Bydliště: Horehronie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od miro263 »

No tu je uz len jedno riesenie! Kup si nejaky bufik.... ( Alebo hruby kozuch)

Malo tepla, znamena vyssiu ucinost motora, malo by Ta to testit :)

Ak HDi cka od PSA maju pridavne kurenie, lebo to nestiha vykurit. Nuz uz to nieje stary dobry zigul.


Npr webasto ma akciu: http://www.webasto.cz/home/cz/kompletni ... 300609.xls

21999,-CZK
BA3 2121
-EX z produkcie ВАЗ 2103 a 2105-
marty
Příspěvky: 122
Registrován: ned říj 17, 2004 19:37
Bydliště: kosoř

Příspěvek od marty »

Nulašestka píše:marty napsal:
tak mně napadlo novej motor je festovej tak se výc hřeje

Jak jsem blbej, tak mě tohle nenapadlo a mohlo by to být tím. Dobrý nápad


bohužel to není nápad už jsem se stim setkal a právě jednou u pola 1.2 :|
Nulašestka
Příspěvky: 1296
Registrován: úte led 31, 2006 20:53
Bydliště: Kocourkov a Hulvátov

Příspěvek od Nulašestka »

Takže po výměně obalu termostatu se zdá zatím být vše v pořádku. Uvidíme, co se stane, až začne mrznout. :roll:
Děkuji všem za rady a nápady. :wink:
Pája
Příspěvky: 991
Registrován: ned čer 06, 2004 19:51
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pája »

Dobrá přehlídka sci-fi nápadů tenhle topic. Nedělejte z toho proboha vědu. :roll:
VAZ 1800kk na prvočinitele
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

Tak když tazatel vyloučí v prvním příspěvku příčinu, která to pak je... :lol: hlavně že ty jsi poradil :P
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Pája
Příspěvky: 991
Registrován: ned čer 06, 2004 19:51
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pája »

Hlavně sem nemlžil.
VAZ 1800kk na prvočinitele
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

To ne, kdo nic neřekne, nic nezkazí, generále po bitvě :wink:
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6489
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

zelvotron píše:To ne, kdo nic neřekne, nic nezkazí, generále po bitvě :wink:


tak tak. majitel nevedel, vsechny normalni priciny byly vylouceny a ze znamych faktu se dalo jen velmi spekulovat o ruznych pricinach.

a teoretizovani jeste nikoho nezabilo, lepsi premyslet a neco vyplodit, nez nedelat nic, no ne? :-)
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Nulašestka
Příspěvky: 1296
Registrován: úte led 31, 2006 20:53
Bydliště: Kocourkov a Hulvátov

Příspěvek od Nulašestka »

zelvotron píše:Tak když tazatel vyloučí v prvním příspěvku příčinu, která to pak je...

Tazatel se netají tím, že je idiot. :mrgreen: No u Lady už by mě nezmátlo, že když se něco vymění za novej díl, okamžitě se to s největší pravděpodobností rozbije. :lol:
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

jo vidíš, to jsem si vlastně ještě chtěl rejpnout do tý hlášky v prvním příspěvku, prej není to lada :mrgreen:
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9320
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Jééé ... to zase čtu ale pozdě :)
Připojím svoje zkušenosti, které by mohli být chybou i u tebe. Soused má Fiat Punto 1.4 r.v. 95 a měl podobný problém. Topení netopilo, ovšem teplota lezla do červého pole (to jest rozdíl). Topení ovšem netopilo z důvodu zavdzdušnění chladící soustavy ,poněvadž odvzdušňovací šroubek to má udělaný jako plastový červík do hadice k topení, přímo pod tělesem vstřikovače, takže nebyl vidět.
Ovšem k věci. Zkoušel jsi ošahat i spodní hadici chladiče? U souseda se totiž stalo to, že potom co odešel termostat, voda začala záhadným způsobem kolovat obráceně (díky zapojení jakési spojovací hadice k topení). Spodní hadice ke chladiči byla vřelá, spodek chladiče rovněž, ovšem vršek byl jako led, včetně horní hadice.

To jen tak pro zamyšlení :).
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Odpovědět

Zpět na „Technické problémy“