Felicia 1.3 MPI olej ve vode

Rozpravy o drobných muškách vašich neVAZových miláčků.

Moderátor: Moderátoři

Re: Felicia 1.3 MPI olej ve vode

Příspěvekod Křečík Barbuška » stř dub 13, 2016 19:38

Dekuji, jak jsi napsal tak jsem predal dal necht hodi rec se servisakem.

Dalo by se to stelovani hydrostelu/zdvihatek trosku rozepsati? On to sice jiste delat nebude, ale abychom byli o chlup chytrejsi :-) .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11021
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Felicia 1.3 MPI olej ve vode

Příspěvekod Křečík Barbuška » stř dub 13, 2016 20:07

Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11021
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Felicia 1.3 MPI olej ve vode

Příspěvekod Marek » čtv dub 14, 2016 05:57

To je přesně ono.

Musí se to provádět na studeném motoru, tedy při teplotě 20°C, a velmi, velmi přesně.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Felicia 1.3 MPI olej ve vode

Příspěvekod Cory » úte říj 04, 2016 11:52

Okolnosti ma donutili k zhodeniu hlavy na nasej felde. Motor si vcucol ulomeny stift z filterboxu. Nasledne sa ohlo a vyskocilo zdvihatko. Po oprave som zistil,ze motor sa nechce otacat. Vtedy som este nevedel, ze stift je stale vo valci. Resp. mohol tam spadnut az ked som napravil zdvihatko a ventil sa otvoril a stift spadol dnu. To je v podstate jedno, rozhodol som zhodit hlavu. V rychlosti som na nete cital, ze treba zaistit vlozky valcov, ale nie je to nutne, ked si dam pozor a nebudem motorom hybat. Co som aj spravil, klukou som ani nepohol a vsetko nechal tak. Prebytocna voda, ktora nevytiekla, ostala okolo vloziek. Ked som rano prisiel k motoru, voda nikde. Dotknem sa vlozky a posunula sa dole..a vsetky ostatne rovnako. Asi som to pos*al co? Alebo je to normalne? Pochopil som to tak, ze nesmiem hybat klukou, aby sa vlozky nepovytiahli, pretoze potom uz zdola nebudu tesnit...ale takto opacne som to necakal. Neeviemm ci sa to tesnenie mohlo cez noc zoschnut alebo co :) Rady co dalej?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Felicia 1.3 MPI olej ve vode

Příspěvekod Veteranista » stř říj 05, 2016 04:39

Ty válce těsní dole měděnámi podložkami, pokud není motor ve vodě dotál hanojený, jen bych je dotlačil zpátky.
Přitom bych zrovna zkontroloval , jestli vložky mají správná přesah, případně nastavil.
Těsnění pod hlavu použij Viktor Reinz nebo Elring, těsnění temac, vika se vyhni obloukem.
Tobě to asi nemá cenu říkat, ale je dobré udělat zrovna gufera ventilů.
Záškodník od škodovek

Škoda Octavia 1961 & Škoda 1000mb 1967 & Škoda 110LS 1975 & Škoda 100L 1975& Škoda 120L 1977 & Škoda 125L(136L) 1989 & Mercedes-Benz 200D 1976 & Mercedes Sprinter 212D 1998 & Opel Corsa B & Fiat 127 1976 & Fiat 126p 1986 & Fiat 126p 1987 & 20x motocykl
Uživatelský avatar
Veteranista
 
Příspěvky: 526
Registrován: sob led 14, 2012 13:33

Re: Felicia 1.3 MPI olej ve vode

Příspěvekod Cory » stř říj 05, 2016 06:18

Ehm, čo znamená "dotál hanojený"? :) Presahy skontrolujem, ak mam spravne info, tak presah oproti bloku ma byt 0,07-0,12mm s tym, ze medzi vlozkami ma byt max 0,04mm. Co sa týka hlavy, u vymeny simeringov to neskoncilo, zväčšil som kanály, zabrusil ventily a hlava čaká na zníženie. Pravdepodobne 1mm, nech je tych 40kw zivších :mrgreen:
Přílohy
f10.jpg
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Felicia 1.3 MPI olej ve vode

Příspěvekod Luděk Musil » stř říj 05, 2016 06:57

Hele ... tahle tematika mě taky celkem zajímá.
Neboť před časem (2010 :?: :scratch: ) jsem měnil motor ve Fanóšovi a taky jsem sundal hlavu, abych se podíval, jak "kvalitně" se to sousedovi podařilo zadřít ... a ty vložky sjely dolů tak o 3 - 5 mm :shock: . O důvodu zadření snad ani nebudu mluvit ... debil ... tedy soused - nedbal varování "policajta". L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10469
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: Felicia 1.3 MPI olej ve vode

Příspěvekod Veteranista » stř říj 05, 2016 09:49

Zahnojeny myslim to, ze tam neni tuna vodního kamena, pak by to chtělo vyčistit, jenžepokud budeštahat válce ven kvůli přesahům, stejne to asi budes čistit.
Ty kanály by jsi mohl udělati me, uz par měsíců mi tu lézi hlava 50kW MPi(největší kanály u 1.3) a ceka na upravu.
Záškodník od škodovek

Škoda Octavia 1961 & Škoda 1000mb 1967 & Škoda 110LS 1975 & Škoda 100L 1975& Škoda 120L 1977 & Škoda 125L(136L) 1989 & Mercedes-Benz 200D 1976 & Mercedes Sprinter 212D 1998 & Opel Corsa B & Fiat 127 1976 & Fiat 126p 1986 & Fiat 126p 1987 & 20x motocykl
Uživatelský avatar
Veteranista
 
Příspěvky: 526
Registrován: sob led 14, 2012 13:33

Re: Felicia 1.3 MPI olej ve vode

Příspěvekod Cory » stř říj 05, 2016 10:54

On je motor zvnutra uplne cisty, az som prekvapeny. Ja som svoje sacie kanaly prefrezoval z 25 na 27mm a odstranil naliatok s castou voditka. Vyfukove som nezväčšoval, pretoze zvody ostavaju povodne. Ale tiez som odstranil naliatok s castou voditka. A vsetko jemne zasmirgloval. Ta moja hlava je nejaka mixnuta. 40kw hlavy by mali mat iba 1 ventilovu pruzinu. Ja mam 2. Oznacenie zvonku sedi na 40kw, aj kanaly. Ale zasa na zaciatku kanalov su nabehy, ktore su typicke len pre 50kw verzie. Posli postou :D
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Felicia 1.3 MPI olej ve vode

Příspěvekod Veteranista » stř říj 05, 2016 10:59

Já se v těch stříkačkách moc nevyznám, ale já právě myslím, že 50kW měli jednu pružinu a zbytek dvě, schválně kouknu na tu hlavu doma.
Záškodník od škodovek

Škoda Octavia 1961 & Škoda 1000mb 1967 & Škoda 110LS 1975 & Škoda 100L 1975& Škoda 120L 1977 & Škoda 125L(136L) 1989 & Mercedes-Benz 200D 1976 & Mercedes Sprinter 212D 1998 & Opel Corsa B & Fiat 127 1976 & Fiat 126p 1986 & Fiat 126p 1987 & 20x motocykl
Uživatelský avatar
Veteranista
 
Příspěvky: 526
Registrován: sob led 14, 2012 13:33

Re: Felicia 1.3 MPI olej ve vode

Příspěvekod Marek » čtv říj 06, 2016 13:45

S těmi pružinami ventilů je to jinak. Stejně tak s velikostmi kanálů.

Pokud chceš u 40kW zvýšit výkon, úprava kompresního poměru jistě pomůže. Ovšem hlavní rozdíl mezi 40 a 50kW je ve vačkovém hřídeli.

Nejdelší časování ze všech sériových vaček má vačka určená pro motory 781.136B a M, tedy Felicia 1,3 50kW. Ta má 254°/254°.



Krátce shrnu - motory Felicia 1,3 jsou všechny konstrukčně identické. Existují čtyři základní typy:

781.135B - 75,5x72mm = 1289ccm; stupeň komprese 8,8:1; výkon 40kW / 5000 rpm; točivý moment 94 Nm / 3250 rpm; vstřikování centrální nad klapku - BOSCH MonoMotronic; časování vačky 242° / 232°
781.135M - 75,5x72mm = 1289ccm; stupeň komprese 9,5:1; výkon 40kW / 4500 rpm; točivý moment 99 Nm / 2500 rpm; vstřikování MPI - Siemens SIMOS 2P; časování vačky 248° / 248°
781.136B - 75,5x72mm = 1289ccm; stupeň komprese 9,7:1; výkon 50kW / 5500 rpm; točivý moment 100 Nm / 3750 rpm; vstřikování centrální nad klapku - BOSCH MonoMotronic; časování vačky 254° / 254°
781.136M - 75,5x72mm = 1289ccm; stupeň komprese 10,0:1; výkon 50kW / 5000 rpm; točivý moment 106 Nm / 2600 rpm; vstřikování MPI - Siemens SIMOS 2P; časování vačky 254° / 254° (v některé literatuře se chybně uvádí, že časování je shodné s motorem 781.135M)

Rozdíly v kompresních poměrech motorů jsou řešeny použitím různých pístů, hlavy všech typů motorů jsou záměnné, i když se občas malinko liší (například počtem a tvarem pružin ventilů, průměrem dříků ventilů atd.). Hlava na změnu kompresního poměru motoru tedy nemá vliv.
Motory o výkonu 50kW mají písty s rovným dnem, motory 40kW mají ve dnu vybrání. Ovšem písty pro motory MPi jsou vyšší než písty pro monovstřik (mají větší vzdálenost mezi dnem a osou pístního čepu), takže z toho plyne, že každý typ motoru má jiný píst a nelze je tudíž vzájemně kombinovat.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Felicia 1.3 MPI olej ve vode

Příspěvekod Cory » úte říj 18, 2016 21:09

Dakujem za rady, Felicia jazdi, po 200km voda neubuda, emulzia v oleji tiez nie. Nakoniec som hlavu nechal stiahnuť len o 0,68mm, aby ostala este nejaka rezerva do buducna, ale spolu so zväčšenými kanálmi to ide aj trochu lepsie :mrgreen: No, ale inak mi je ten motor strasne nesympaticky. Spozoroval som len jeden mensi problem, na volnobehu sa motor trasie, pritom tlaky su rovnake vo vsetkych valcoch. Asi tie nove sviecky nie su najlepsie. A ako vyzera motor, ktory 19 rokov jazdil bez vymeny chladiacej kvapaliny?
Přílohy
f12.jpg
f3.jpg
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Felicia 1.3 MPI olej ve vode

Příspěvekod Marek » stř říj 19, 2016 16:11

Vypadá dobře.

Ovšem ty písty, Hujere, .................. ;-)
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Felicia 1.3 MPI olej ve vode

Příspěvekod Cory » stř říj 19, 2016 18:22

No vsak co s piestami, az tak sa mi s tym babrat nechcelo.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Felicia 1.3 MPI olej ve vode

Příspěvekod Majo » ned říj 23, 2016 16:01

Tak, veď aj karbón zvyšuje kompresný pomer :mrgreen:
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

PředchozíDalší

Zpět na Technické problémy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků