Měření kompresních tlaků
Moderátor: Moderátoři
Takze, striknul jsem do valce olej a tlak se zvysil asi o 1 Bar, takze pricina je uz asi jasna. Takze mam jiny dotaz. Auto hodlam udrzovat jeste dlouho je to muj konicek.... Jezdi celkem dobre. Kdyz se dela vybrus, musi se udelat vsechny 4 valce nebo staci jen ten jeden? S tim se musi vymenit i pisty ze? A orientacni cena? Myslim jen za tu praci.
Výbrus se musí provádět u celého motoru !!!
Píst stojí cca 200 - 300 Kč (podle výrobce), kroužky sada od 300 do 1200 Kč (doporučuji Goetze), k tomu cena za výbrus cca 2000 - 2500 Kč, šály na kliku sada hlavní + sada ojniční = cca 500 Kč, nějaké to těsnění..........................
Do pěti tisíc se vejdeš a máš navěky klid.
Ovšem je možné, že by stačily vyměnit pouze kroužky a šály a jezdilo by to dobře ještě dlouho.
Píst stojí cca 200 - 300 Kč (podle výrobce), kroužky sada od 300 do 1200 Kč (doporučuji Goetze), k tomu cena za výbrus cca 2000 - 2500 Kč, šály na kliku sada hlavní + sada ojniční = cca 500 Kč, nějaké to těsnění..........................
Do pěti tisíc se vejdeš a máš navěky klid.
Ovšem je možné, že by stačily vyměnit pouze kroužky a šály a jezdilo by to dobře ještě dlouho.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Predpokladam ze krouzky u vsech pistu? a saly se musi menit proc? jestli se muzu jeste zeptat.
A posledni otazka, jak poznam, ze neni potreba vybrus, ale jen vymenit krouzky? Jestli krouzky vydrely valec, tak je vybrus potreba ne?, ale jestli se treba odreli krouzky
je - li to vubec mozne.... je to tak mysleno?
A posledni otazka, jak poznam, ze neni potreba vybrus, ale jen vymenit krouzky? Jestli krouzky vydrely valec, tak je vybrus potreba ne?, ale jestli se treba odreli krouzky

Ano, kroužky měnit na všech pístech.
Šály se musí měnit z jednoduchého důvodu. Ty původní jsou již "zajeté" s klikou, nebo ojnicemi. Pokud šál vyndáš, tak už ho s největší pravděpodobností neusadíš na desetinu mm přesně zpět, jak byl původně. Tím pádem se může stát, že šál s klikou na sobě nesedí a klika běhá jinak, čímž dojde k rychlejšímu opotřebení šálů a vzniku vůlí, pokles tlaku oleje, atd., příp. může dojít i k poškození kliky, nebo ojnice. Doufám, že to píšu přesně, kdyžtak ať mě někdo opraví. V každém případě to zhruba takhle je.
Když dáš šály původní, je to loterie. Když máš štěstí vydrží třeba dalších x desítek tisíc km. A nebo, častěji, budeš dělat po pár tisících znovu rozborku motoru. Při ceně šálů mi to přijde jako zbytečné riskování a možnost zbytečné práce navíc. V souhrnné ceně GO je položka za šály celkem zanedbatelná.
Nutnost výbrusu lze zjistit dvěma způsoby. "Profesionálně" dutinoměrem, kdy změříš průměr a i případnou ovalitu válce. Nebo "amatérsky" pro základní orientaci, zjistíš, jestli je na konci dráhy běhu pístu hrana. Pohledem, nebo hlavně prstem přejeď přes doběhovou hranku. Pokud žádná není, nebo je naprosto nepatrná, bude stačit vyměnit kroužky. Jestliže je ale cítit silně, nebo jsou dokonce ve válcích vyběhané drážky od zlomených kroužků, potom je výbrus nevyhnutný.
Šály se musí měnit z jednoduchého důvodu. Ty původní jsou již "zajeté" s klikou, nebo ojnicemi. Pokud šál vyndáš, tak už ho s největší pravděpodobností neusadíš na desetinu mm přesně zpět, jak byl původně. Tím pádem se může stát, že šál s klikou na sobě nesedí a klika běhá jinak, čímž dojde k rychlejšímu opotřebení šálů a vzniku vůlí, pokles tlaku oleje, atd., příp. může dojít i k poškození kliky, nebo ojnice. Doufám, že to píšu přesně, kdyžtak ať mě někdo opraví. V každém případě to zhruba takhle je.
Když dáš šály původní, je to loterie. Když máš štěstí vydrží třeba dalších x desítek tisíc km. A nebo, častěji, budeš dělat po pár tisících znovu rozborku motoru. Při ceně šálů mi to přijde jako zbytečné riskování a možnost zbytečné práce navíc. V souhrnné ceně GO je položka za šály celkem zanedbatelná.
Nutnost výbrusu lze zjistit dvěma způsoby. "Profesionálně" dutinoměrem, kdy změříš průměr a i případnou ovalitu válce. Nebo "amatérsky" pro základní orientaci, zjistíš, jestli je na konci dráhy běhu pístu hrana. Pohledem, nebo hlavně prstem přejeď přes doběhovou hranku. Pokud žádná není, nebo je naprosto nepatrná, bude stačit vyměnit kroužky. Jestliže je ale cítit silně, nebo jsou dokonce ve válcích vyběhané drážky od zlomených kroužků, potom je výbrus nevyhnutný.
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
Nevím o čem a jak jste se bavili s Markem, ale výbrus jednoho válce je podle mě blbost. Chtěl bych vidět chlápka v brusírně, jak by se na takový požadavek tvářil. Asi by to dával ještě několik let k lepšímu v hospodě u piva.Little Red Riding Hood píše:Marek, sam si ondrovi řikal v Bechyni že stačí udělat vybrus na tom jednom válci kterej byl KO... taky jaky že pak cože ted???..
jinak faká to v klidu i po výbrusu jednoho válce..

Technicky je to samozřejmě možné a může to jezdit. Jenže to má několik úskalí:
- Vybroušený válec bude mít po zajetí vyšší tlak než ostatní válce, takže je to stejně polovičatá (v tomto případě "čtvrtinová"

- Taky je potřeba vzít v úvahu zvýšení objemu daného válce oproti ostatním.
- Hlavní problém ale je, že nastane značná nevyváženost pístů. To se spolu se změnou objemu projeví negativně, zvlášť ve vyšších otáčkách. Výsledkem budou vibrace motoru, zvýšené namáhání kliky a postupné zničení ložisek.
To LRRH:
Nikdy jsem nikomu neřekl, že pro opravu motoru stačí výbrus jednoho válce !!! Takovou zvrácenost bych ze svých úst nikdy nevypustil. Taková věc je z praktického hlediska absolutně technicky nemyslitelná (Hurikán to celkem dobře vysvětlil) a mně samému se to hnusí, takže sis mě určitě s někým spletl.
Nikdy jsem nikomu neřekl, že pro opravu motoru stačí výbrus jednoho válce !!! Takovou zvrácenost bych ze svých úst nikdy nevypustil. Taková věc je z praktického hlediska absolutně technicky nemyslitelná (Hurikán to celkem dobře vysvětlil) a mně samému se to hnusí, takže sis mě určitě s někým spletl.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Mne nameral nejak 0,95MPA az 1MPA Boli to hodnoti velmi blizke medzi sebou.
Ale zda sa mi to strasne malo. Hlava bola GO 1000km dozadu. A do vybrusu sa bojim pustat.
Musim sa ho spytat,ci mi to meral pri studenom motori.
Musim si to dat este niekomu inemu zmerat.Najradsej by som si to sam zmeral,ale neviem cim
Rozmyslal som o Barometri z kompresoru pre dofukovanie pneumatik,ktory by mal hodnoty do 15Barov.
Ale zda sa mi to strasne malo. Hlava bola GO 1000km dozadu. A do vybrusu sa bojim pustat.
Musim sa ho spytat,ci mi to meral pri studenom motori.
Musim si to dat este niekomu inemu zmerat.Najradsej by som si to sam zmeral,ale neviem cim

Rozmyslal som o Barometri z kompresoru pre dofukovanie pneumatik,ktory by mal hodnoty do 15Barov.
VAZ 2102 r.v. 1977 Kombik oslavuje 30r 160 000km origo
janci píše:Mne nameral nejak 0,95MPA az 1MPA Boli to hodnoti velmi blizke medzi sebou.
Ale zda sa mi to strasne malo. Hlava bola GO 1000km dozadu. A do vybrusu sa bojim pustat.
Musim sa ho spytat,ci mi to meral pri studenom motori.
Musim si to dat este niekomu inemu zmerat.Najradsej by som si to sam zmeral,ale neviem cim![]()
Rozmyslal som o Barometri z kompresoru pre dofukovanie pneumatik,ktory by mal hodnoty do 15Barov.
Manometr pro měření tlaku v pneumatikách má běžně rozsah kolem 3 Bar (pokud není pro náklaďák). Ale ani manometr pro nákladní vozy nemá rozsah do 15 Bar.
Manometr na měření kompresního tlaku pro zážehové motory lze běžně koupit v prodejnách s náhradními díly, stojí kolem 200 Kč, možná ani ne.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)